Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Carmen__

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:14

Die van mij staat lekker bloot. Pas als het echt noodweer is of wordt, krijgt ze een regendeken op. Van een regenbuitje zal ze niet smelten :P Als de temperatuur echt gaat dalen (rond 10 gr overdag) krijgt ze haar winterdeken.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:42

Ik ook :))

Trouwens, wat scheren betreft: Ik ga dan wel laten scheren, (en daarna pas beginnen met de dekens) maar wanneer doen jullie dat?[/quote]

26 sept. wordt die van mij geschoren

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:47

Ik twijfel nog of ik ga scheren.
Het prpbleem is dat ik ze overdag gewoon buiten wil houden.

Ik heb hier wel een losse hals liggen maar heb daar niet zo'n goede ervaring mee gehad.
Mn shet wordt waarschijnlijk ook niet geschoren omdat hij op het moment meer dienst doet als grasmaaier.

Voorlopig heeft ze nog een mooi dun velletje dus ik heb nog even de tijd om te twijfelen.
(al heb ik dan wel vorig jaar een nieuw scheerapparaat voor niks gekocht als ik niet ga scheren dit jaar hahaha )

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:58

Ik denk dat ik vanaf volgende week haar 's avonds -half 8- binnen zet en 's morgens -half 7- weer buiten. Zou dit ook al de vacht een beetje tegenhouden? Ik weet namelijk niet goed wat ik moet doen, mijn vader wil natuurlijk dat ik niks gebruik maar ik vind het vrij vervelend dat mijn pony na een les zeiknat is.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:14

En de deken ligt er sinds gisterenavond weer op.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:17

Pony is al weer even bezig met dik in zijn vacht te komen, heb wel het idee dat hij het 'koud' heeft, en daarom nu ook al zoveel vacht aan het aanmaken is.. daarom maar dekentje omgedaan.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:19

mijn pony heeft nog geen dikke vacht ! komt ook nog niet op,

ik ben wel aan het twijfelen om een deken op te doen, hij loopt heel de dag buiten van 8 tot 4, dat is dus ook met de regen enzo, maar net als vandaag was t heel erg warm,

zweet die van jullie dan niet heel erg? ik weet niet wat verstandig is, ik rij nu wel Z met hem dus wil hem wel echt heeeel dun houden(en anders scheren)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:22

Onder een zomer of fleecedekentje kan je hem zoiezo al wel zetten denk ik, die van mij met al een aardig vachtje zweet daar helemaal niet onder.
Is natuurlijk per paard/pony verschillend, net als met mensen, de ene heeft het sneller koud dan de ander, dus het is gewoon even uitproberen denk ik :)

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:26

die van mij staat of onder een zomerdeken of regendeken. Als het beneden de 10 kómt 's nachts gaan de dunne winterdeken erop

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:39

Vanavond mijn zwarte held onder een licht zomerdeken gezet. Fijn warmpjes....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:45

hier ook heerlijk dunne waterdichte deken op, heb ik eindelijk weer een wit paard... :D

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:00

zap schreef:
sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik zo sneu. Die van mij vindt het ook zo heerlijk om door de modder en blub te rollen en juist daarom wil ik haar zo graag zo lang mogelijk zonder deken hebben. Als er iets is waar ze van genieten (ook al is het minder voor ons), dan gun ik dat mijn pony echt wel. Soms kies ik er dan wel voor als ze echt schoon moet blijven (les/wedstrijd) om een dunne deken op te leggen. Maar anders is het boenen geblazen (en dat vindt ze ook al zo heerlijk :))

_/-\o_

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:03

Zafier heeft bij mij een gevoerde 0grams regendeken op. Amor ga ik binnenkort scheren want daar zit al een behoorlijke vacht op dus die krijg ook een deken op dan.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:34

Nouvel schreef:
hier ook heerlijk dunne waterdichte deken op, heb ik eindelijk weer een wit paard... :D

Juist daarom heb ik OP STAL een deken op liggen..
Puur en alleen omdat ik geen zin heb iedere dag stront te schuren, en ik ook wel eens een WIT paardje wil ipv altijd een "bruine"

zap schreef:
sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik zo sneu. Die van mij vindt het ook zo heerlijk om door de modder en blub te rollen en juist daarom wil ik haar zo graag zo lang mogelijk zonder deken hebben. Als er iets is waar ze van genieten (ook al is het minder voor ons), dan gun ik dat mijn pony echt wel. Soms kies ik er dan wel voor als ze echt schoon moet blijven (les/wedstrijd) om een dunne deken op te leggen. Maar anders is het boenen geblazen (en dat vindt ze ook al zo heerlijk :))

Hij mag zich vaak genoeg rollen op t gras als we gaan lopen of in de bak als ie ff los in de bak is, of na t "werk"....maar op stal rolt ie 10 keer liever door zn eigen stront....
En tis heus niet dat hij 365 dagen per jaar met een deken op staat hoor..en hij niet vies mag worden..

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:30

Mijne heeft nu wéér dag en nacht een zomerdeken op. Echt balen dat de temperaturen zo schommelen..

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:39

ik heb hier ook dag en nacht de ongevoerde regendeken erop liggen , gooi denk ik ergens deze dagen de 100 erop hij zit nog lekker dun in het haar :j

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:40

vlekken ja of nee, die van mij heeft gewoon een heel dun vachtje en krijgt het snachts gewoon echt koud in de regen hij heeft dus lekker een ongevoerde regendeken op.

Okaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:56

Een deken op leggen om je paard schoon te houden vind ik geen goede reden.
Die van mij staat nu weer zonder deken omdat de temperaturen hoog genoeg zijn

MarKiJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:02

Die van mij stond van de week nog te zweten terwijl hij niets deed... hij heeft al best een dikke vacht (helaas) vraag me ook af of het goed gaat komen deze winter.. Denk dat ik hem wel gedeeltelijk moet gaan scheren zodat hij bij het rijden zijn warmte kwijt kan.
Mijn ponies staan dus allebei zonder deken....

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:05

Die van mij staat onder een fleecedeken. Sinds 2 dagen nu.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:25

zap schreef:

Alsof het gros kiest voor een deken om het paard schoon te houden :=
9 van de 10 keer lees ik; vacht tegen gaan & beschermen tegen regen. Dat ze daardoor schoonblijven is een bijkomend voordeel soms. Die van mij krijgt echt geen deken op met de reden haar modder vrij te houden, die van mij krijgt een dek op momenteel met langdurige regen, en dan ROLT ze niet eens, dus dan is het wat dat betreft niet eens nodig :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:26

geen hoofdzaak maar met een wit paard wel bijkomend voordeel inderdaad... :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:39

Precies, het is een bijkomend voordeel, maar het moet niuet de hoofdzaak worden, dat vind ik ook onzin. Maar dat is volgens mij voornamelijk aanwezig in de zomer bij eigenaren van zwarte paarden. Dat vind ik echt een onzin reden :=

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:18

Ik ben de enige op stal met een schimmel en ook de enige op stal die haar paard regelmatig buiten zet nadat ze net helemaal afgespoten is... Toch ben ik altijd wel een beetje blij dat je met een deken minder hoeft te poetsen :D Het een heeft dus niet zoveel met het andere te maken... tenminste bij ons.

Mijn paard heeft sinds gisterenavond haar zomerdeken weer op. De nachten zijn al best koud aan het worden.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:20

Wie heeft de vliegendeken al af? Twijfel een beetje, maar wil hem dit weekend eigenlijk eraf halen. Soms schuurt hij zijn hoofd nog aan een boom, maar volgend mij is het ergste gedaan of niet? Wil tegen eind oktober zijn fleece gevoerde regendeken opdoen, hij staat het hele haar buiten dus mag wintervacht opbouwen.