Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kelszz_ schreef:https://www.premierequine.co.uk/product ... surcingles
Iemand ervaring met deze deken? Deze lijkt me vergelijkbaar kwa sterkte met de Rambo protector. Pasvorm spreekt me ook heel erg aan.
Vermoed net zo onverwoestbaar en hoop eigenlijk nog ademender
lies schreef:Hebben jullie dekens op met deze hitte? Moest net water bijvullen en vond mijn paard hevig bezweet in haar stal![]()
M’n pikzwarte shet die zonder vliegendeken staat (hij heeft er wel 1, maar wil ie echt niet, staat doodongelukkig in een hoekje als ie het ding op heeft) was droog.
Heb ze met allerlei vliegenspul ingespoten en toch maar zonder gezet. Wat een ellende, deze hitte. Ben dol op de zomer, maar dit is niet fijn..
Ladygiroc schreef:lies schreef:Hebben jullie dekens op met deze hitte? Moest net water bijvullen en vond mijn paard hevig bezweet in haar stal![]()
M’n pikzwarte shet die zonder vliegendeken staat (hij heeft er wel 1, maar wil ie echt niet, staat doodongelukkig in een hoekje als ie het ding op heeft) was droog.
Heb ze met allerlei vliegenspul ingespoten en toch maar zonder gezet. Wat een ellende, deze hitte. Ben dol op de zomer, maar dit is niet fijn..
Juist nu heb ik UV werende dekens op. Zweten dan vol in de zon nog niet. Denk wel dat ze zelf de dekens ook wel fijn vinden want ze blijven in de zon staan terwijl ze ook gewoon in de schuilstal kunnen.
xxxmh schreef:Ik ben mij aan het oriënteren naar nieuwe dekens. Ik heb nu een regendeken, 100, 200 en 300 grams. Ik zit eraan te denken om te sparen voor een regendeken en dan wil ik gaan werken met liners. Ivm het makkelijker opbergen van dunnere liners dan dikke dekens. Ik heb een halflinger van 152 die stevig en breed is. Heeft bijvoorbeeld de Deken Horseware Amigo Bravo 0gr Donkerblauw een mooie pasvorm bij wat bredere paarden of hebben jullie een ander merk als tip?
[ [url=m/RqyVG5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1MTeRy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pony in kwestie
cecil schreef:Hoi bokkers,
Even een tip gevraagd![]()
Mijn haflinger merrie reageert zeer dramatisch op alle vliegen met buitenrijden. Nu rijd ik met een zeer fijne vliegendeken van bucas echter blijft de buik natuurlijk onbeschermd. Dit resulteert in stil
staan en alleen maar naar haar buik slaan. Ze krijgt ook een fijne enorme bulten onder haar buik, echt zielig.
Bestaan er soort vliegen rijdekens waarmee je de buik ook kunt beschermen? Alleen franje gaat denk ik helaas niet genoeg zijn… Zal al te denken om wellicht zelf een buikflap er aan te naaien of wellicht z’n ouderwetse eczeemdeken om te toveren tot rijdeken. (Zadeluitsparing maken)
Alle tips zijn welkom!
Stal_Fiore schreef:cecil schreef:Hoi bokkers,
Even een tip gevraagd![]()
Mijn haflinger merrie reageert zeer dramatisch op alle vliegen met buitenrijden. Nu rijd ik met een zeer fijne vliegendeken van bucas echter blijft de buik natuurlijk onbeschermd. Dit resulteert in stil
staan en alleen maar naar haar buik slaan. Ze krijgt ook een fijne enorme bulten onder haar buik, echt zielig.
Bestaan er soort vliegen rijdekens waarmee je de buik ook kunt beschermen? Alleen franje gaat denk ik helaas niet genoeg zijn… Zal al te denken om wellicht zelf een buikflap er aan te naaien of wellicht z’n ouderwetse eczeemdeken om te toveren tot rijdeken. (Zadeluitsparing maken)
Alle tips zijn welkom!
Ik stelde deze vraag vorige week ook, helaas nog geen ervaringen van andere bokkers mogen lezen.
Ik kwam wel deze tegen... lijkt me wel wat.
https://nl.grandado.com/products/paard-buik-comfortabele-netto-beschermhoes-fly-outdoor-mesh-anti-muggen-anti-kras-elasticiteit-bite-ademend-tapijt?variant=UHJvZHVjdFZhcmlhbnQ6NjAzNTM0NQ&gclid=CjwKCAjw-7OlBhB8EiwAnoOEk-9LDcrWlShjhY2bnsaYgTPGRG5FIx16VrOysTlNk3wsSZATq6mtUhoCPDMQAvD_BwE