[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:09

Ja, kom ik weer aan met mijn stokpaardje, maar mijn paard heeft ook een vrij lage halsaanzet en de bucas buzz off zit haar redelijk goed. Alleen de buikflap is iets te kort, maar ze heeft ook een behoorlijke buik momenteel. Opgelost met verlengers.

Afbeelding

Veulen84

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 23:28

Die hebben we getest maar past helaas niet. Ze heeft eigenlijk dan een maat groter nodig om kwa breedte te passen, maar het is een kort paardje. Dus dat werd hem niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 02:38

Ik heb nog geen lagere gevonden dan de xl versie van horseware.
Mede daardoor vind ik ze fijn.
Maar bij mijn merrie zou het nog lager mogen zijn.
Bucas past hier echt niet. Wat ik bijzonder jammer vind. Want vind ze fijne stoffen hebben.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 08:40

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:53

Ik heb de deken nog niet in handen gehad maar als ik naar de detailfoto’s kijk lijkt de stof me minder luchtig dan die van de protector. En ook minder sterk eerlijk gezegd… denk wel dat de structuur beter kleine vliegjes tegenhoudt en ik vind het positief dat de voering verder over de schoft en borst doorloopt (al zat ook meer warmte geven). Groot nadeel vind ik dat deze geen buikflap heeft, dat heeft mijn paard echt nodig. Ze hebben er wel een met flap maar die heeft een andere pasvorm en niet die mooie schoudersplit….mocht je tot aanschaf overgaan ben ik heel benieuwd naar je ervaringen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:25

Hebben jullie dekens op met deze hitte? Moest net water bijvullen en vond mijn paard hevig bezweet in haar stal :\
M’n pikzwarte shet die zonder vliegendeken staat (hij heeft er wel 1, maar wil ie echt niet, staat doodongelukkig in een hoekje als ie het ding op heeft) was droog.
Heb ze met allerlei vliegenspul ingespoten en toch maar zonder gezet. Wat een ellende, deze hitte. Ben dol op de zomer, maar dit is niet fijn..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:35

Ja, Meerdere keren per dag spoel ik ze af met water, met deken en al. Mijn paard wordt helemaal gek anders, en dat is dan nog vel warmer als ze druk worden..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:37

Kelszz_ schreef:
https://www.premierequine.co.uk/product ... surcingles

Iemand ervaring met deze deken? Deze lijkt me vergelijkbaar kwa sterkte met de Rambo protector. Pasvorm spreekt me ook heel erg aan.
Vermoed net zo onverwoestbaar en hoop eigenlijk nog ademender

Ik kan vanaf de foto’s niet zien of het vergelijkbaar is aan de Rambo, voor mijn oog lijkt het niet hetzelfde.
Ik twijfelde nog en vond het destijds voor 135,- een iets te dure gok.

Mijn paard staat vandaag wel bloot en alleen vliegenmasker.
Maar dat is meer omdat hij anders last van schuurplekken krijgt door de protector.
Hij is er koeler onder dan zonder deken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:00

Ziet er zo niet echt uit als de stof van de protector. Eerder een "gewone" vliegendeken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:34

Ik heb via via eens de Big Horse Shop dekens getipt aan stalgenoot met een Big Horse :D En vind dat voor de echt brede types erg mooie dekens.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:57

lies schreef:
Hebben jullie dekens op met deze hitte? Moest net water bijvullen en vond mijn paard hevig bezweet in haar stal :
M’n pikzwarte shet die zonder vliegendeken staat (hij heeft er wel 1, maar wil ie echt niet, staat doodongelukkig in een hoekje als ie het ding op heeft) was droog.
Heb ze met allerlei vliegenspul ingespoten en toch maar zonder gezet. Wat een ellende, deze hitte. Ben dol op de zomer, maar dit is niet fijn..

Juist nu heb ik UV werende dekens op. Zweten dan vol in de zon nog niet. Denk wel dat ze zelf de dekens ook wel fijn vinden want ze blijven in de zon staan terwijl ze ook gewoon in de schuilstal kunnen.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 20:24

Hoi bokkers,

Even een tip gevraagd :o
Mijn haflinger merrie reageert zeer dramatisch op alle vliegen met buitenrijden. Nu rijd ik met een zeer fijne vliegendeken van bucas echter blijft de buik natuurlijk onbeschermd. Dit resulteert in stil
staan en alleen maar naar haar buik slaan. Ze krijgt ook een fijne enorme bulten onder haar buik, echt zielig.

Bestaan er soort vliegen rijdekens waarmee je de buik ook kunt beschermen? Alleen franje gaat denk ik helaas niet genoeg zijn… Zal al te denken om wellicht zelf een buikflap er aan te naaien of wellicht z’n ouderwetse eczeemdeken om te toveren tot rijdeken. (Zadeluitsparing maken)

Alle tips zijn welkom! :o

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 20:35

Ladygiroc schreef:
lies schreef:
Hebben jullie dekens op met deze hitte? Moest net water bijvullen en vond mijn paard hevig bezweet in haar stal :

Juist nu heb ik UV werende dekens op. Zweten dan vol in de zon nog niet. Denk wel dat ze zelf de dekens ook wel fijn vinden want ze blijven in de zon staan terwijl ze ook gewoon in de schuilstal kunnen.

Heb ook een UV werende deken, maar ze gaat dus ondanks deken in de stal staan (zal wel vanwege de vliegen zijn). Daar zweet ze wel, want het is daar niet echt luchtig helaas (containerstal).

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:55

Tips voor onze twenter gezocht.
Ze moet qua deken lengte maat 185 hebben, maar ze is nog zo ontzettend iel dat de dekens naar achteren trekken.
En gezien ze zeker nog gaat groeien willen we nu nog geen dure deken kopen. Volgend jaar past ze hem toch niet meer.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:17

Ik ben mij aan het oriënteren naar nieuwe dekens. Ik heb nu een regendeken, 100, 200 en 300 grams. Ik zit eraan te denken om te sparen voor een regendeken en dan wil ik gaan werken met liners. Ivm het makkelijker opbergen van dunnere liners dan dikke dekens. Ik heb een halflinger van 152 die stevig en breed is. Heeft bijvoorbeeld de Deken Horseware Amigo Bravo 0gr Donkerblauw een mooie pasvorm bij wat bredere paarden of hebben jullie een ander merk als tip?

Afbeelding

Afbeelding
Pony in kwestie

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:38

xxxmh schreef:
Ik ben mij aan het oriënteren naar nieuwe dekens. Ik heb nu een regendeken, 100, 200 en 300 grams. Ik zit eraan te denken om te sparen voor een regendeken en dan wil ik gaan werken met liners. Ivm het makkelijker opbergen van dunnere liners dan dikke dekens. Ik heb een halflinger van 152 die stevig en breed is. Heeft bijvoorbeeld de Deken Horseware Amigo Bravo 0gr Donkerblauw een mooie pasvorm bij wat bredere paarden of hebben jullie een ander merk als tip?

[ [url=m/RqyVG5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1MTeRy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pony in kwestie

Hier ook gewoon Horseware. Het is idd maar net wat jouw paard het beste past. Ik heb van Horseware nu 0, 100 en 200 gram regendekens, 100 gram liner en de dryliner. Ik kan de twee liners dan gewoon mix & matchen met de regendekens.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:12

Horseware amigo bravo, of als die niet past de bravo XL.

Aan beide kunnen liners.

Ik heb ook maar 1 outdoordeken met liners, echt perfect.
Liner even wassen en klaar

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:37

Nou vandaag 3 soorten dekens gepast, waarvan 2 eigenlijk goed zaten. De lemieux kudos gladiator vond ik na eerste keer passen de beste, zat mooi bij de hals. Inderdaad een iets zwaardere deken maar voor mijn gevoel niet zwaarder dan de rambo protector. Jammer is dat de flappen aan de zijkant van de buiksingels niet lang genoeg zijn zodat ze de hele buik bedekken (bij die van mij dan :) ). Hals zeker lang genoeg. Na wat rondstappen leek hij toch echt naar achter te zakken, waardoor te strak op de borst en te lang van achter, helaas. Baalde ervan want mooie deken! (Mijn paard draagt in alle dekens maat 198 en heeft alle deken amigo bravo met disc)
2e deken die beter paste was de amigo camo fly. Vind het zelf een ontzettend lelijke deken :+
Maar genoeg ruimte bij de hals, niet te lang. Een groot pluspunt is dat je de buikflappen doet dichtplakken met klittenband en daarover de buiksingels doet. Hals is lang genoeg, dus mijn bonte paard loopt nu als een ware transformer =:)
Afbeelding
Afbeelding

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:25

Mijn stalgenoot heeft die deken ook, paard staat er wel flink onder te zweten met warm weer. Zou dat in de gaten houden.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:37

cecil schreef:
Hoi bokkers,

Mijn haflinger merrie reageert zeer dramatisch op alle vliegen met buitenrijden. Nu rijd ik met een zeer fijne vliegendeken van bucas echter blijft de buik natuurlijk onbeschermd. Dit resulteert in stil
staan en alleen maar naar haar buik slaan. Ze krijgt ook een fijne enorme bulten onder haar buik, echt zielig.

Bestaan er soort vliegen rijdekens waarmee je de buik ook kunt beschermen? Alleen franje gaat denk ik helaas niet genoeg zijn… Zal al te denken om wellicht zelf een buikflap er aan te naaien of wellicht z’n ouderwetse eczeemdeken om te toveren tot rijdeken. (Zadeluitsparing maken)

Ik stelde deze vraag vorige week ook, helaas nog geen ervaringen van andere bokkers mogen lezen.

Ik kwam wel deze tegen... lijkt me wel wat.

https://nl.grandado.com/products/paard-buik-comfortabele-netto-beschermhoes-fly-outdoor-mesh-anti-muggen-anti-kras-elasticiteit-bite-ademend-tapijt?variant=UHJvZHVjdFZhcmlhbnQ6NjAzNTM0NQ&gclid=CjwKCAjw-7OlBhB8EiwAnoOEk-9LDcrWlShjhY2bnsaYgTPGRG5FIx16VrOysTlNk3wsSZATq6mtUhoCPDMQAvD_BwE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 12:43

Ik heb een vliegenrijdeken van Felix Buhler met een volledige grote buikflap.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:00

Wiwabalia schreef:
Mijn stalgenoot heeft die deken ook, paard staat er wel flink onder te zweten met warm weer. Zou dat in de gaten houden.

Dankje voor de tip! Ga het in de gaten houden

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:20

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:35

Spenk schreef:
Ik heb een vliegenrijdeken van Felix Buhler met een volledige grote buikflap.

Heb je toevallig een link of foto?

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:35

Stal_Fiore schreef:
cecil schreef:
Hoi bokkers,

Ik stelde deze vraag vorige week ook, helaas nog geen ervaringen van andere bokkers mogen lezen.

Ik kwam wel deze tegen... lijkt me wel wat.

https://nl.grandado.com/products/paard-buik-comfortabele-netto-beschermhoes-fly-outdoor-mesh-anti-muggen-anti-kras-elasticiteit-bite-ademend-tapijt?variant=UHJvZHVjdFZhcmlhbnQ6NjAzNTM0NQ&gclid=CjwKCAjw-7OlBhB8EiwAnoOEk-9LDcrWlShjhY2bnsaYgTPGRG5FIx16VrOysTlNk3wsSZATq6mtUhoCPDMQAvD_BwE

Bedankt voor de tip!