Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MoniekV schreef:Orchidee14 schreef:Vraagje: mijn paard (zwarte KWPN) is onlangs geschoren. In haar nu grijzige vel zitten allemaal zwarte stipjes. Iemand dit al eens meegemaakt? De vorige keer dat ze geschoren is had ze dit niet.
Waarschijnlijk de zomervacht die doorkomt
Cerastes schreef:Hallo,
Ik heb ff wat vraagjes :
Hoelang gaan die messen mee van een scheerapparaat?
Dat ligt aan de vacht en hoe schoon het paard is. Hele vieze vacht met zand kan er voor zorgen dat je set in 1x bot is, als je alleen schone paarden scheert kun je er zo maar 4-5 mee doen. Misschien meer maar daarna laat ik ze altijd slijpen.
En waar kan je ze eventueel laten slijpen?
Firma Jorna, opsturen en altijd met een paar dagen weer terug. Super bedrijf en perfect geslepen. www.firmajorna.nl
Of nieuwe kopen?
Nieuwe kopen doe je alleen als je een extra set wilt, of als ze niet meer geslepen kunnen worden.
En wat zijn daar de kosten ongeveer van?
Nieuwe set messen tussen 35-50 euro, slijpen kost dacht ik 8 euro per setje ex verzendkosten.
Ik kan namelijk het scheerapparaat lenen van de boer waar ik sta.
We hebben vorig jaar het scheerapparaat gebruikt om mn shetje te scheren...
Dat wil ik dus nu weer gaan doen, maar ik moet ook nog 3 andere ponys scheren...
Dus ik wil graag weten of ik ze nog alle vier kan scheren met diezelfde messen? Of moet ik backup hebben?
En zo ja hoeveel dan?
Zijn het koeienmessen, dat maakt uit. Als je pony's alle 4 gewassen zijn en brandschoon dan zou 't net gaan maar ik zou het er niet op gokken. Je hebt in ieder geval 2 sets nodig, of na 2 pony's laten slijpen en een week later verder scheren.
mabelbohms schreef:Heei bokkers,
Als je je paard nu gaat scheren (wegens omstandigheden) Welk deken kun je dan nu het beste opdoen?
timokyana schreef:mabelbohms schreef:Heei bokkers,
Als je je paard nu gaat scheren (wegens omstandigheden) Welk deken kun je dan nu het beste opdoen?
Die van mij is 2 weken geleden geschoren voor de keuring en staat nog steeds onder 200 gram. ( met goede temperatuur zonder).
Nachten kunnen nog koud zijn, zou dat even goed mee in het oog houden.