die van mij staat al een tijd onder een gevoerde regendeken, nu hoorde ik dat een gevoerde regendeken wel 150 gram zou zijn..
dat je paard koud aanvoelt, zeggen dat dat het in de maanden augustus en september altijd zo is omdat het koudere maanden zijn en het lichaam van het paard zich klaarmaakt voor de winter maar als ze daar doorheen zijn, ze het daarna niet meer koud zullen hebben omdat het kacheltje wat onder de huid zit van een paard, ervoor zorgt dat een paard zichzelf warm kan houden.
Mijn paard voelt niet koud aan onder zijn deken. Maar zijn hals daarentegen
Volop wind en die wind is enorm koud!
D_Desteny
Geplaatst: 02-10-13 13:32
Mijne staat sinds gister onder een ongevoerde regendeken.
chivaldi
Geplaatst: 02-10-13 14:12
Hier gaat savonds tussen 8 en 9 de 100 grams op smorgens rijd ik haar als eerste en gaat dan rond 10-11u naar buiten met een ongevoerde regendeken, als ik haar tussendoor controleer of om 5-6u binnen haal voelt ze hier lekker warm onder
Heb net de mijne gecontroleerd. Hij staat nu in de wei met een 200 grams op. Maar hij heeft het echt niet te warm. Gevoelstemperatuur is hier dan ook maar 11 graden.
Zojuist de Bucas Smartex Rain opgelegd bij m'n ruin, wat is de wind koud zeg! M'n merrie heeft haar exceemdeken nog op, maar hoop dat deze er binnenkort ook af kan. Ben alleen zo bang dat ze dan meteen al haar mooie manen er af schuurt..
Nou ik heb hem vandaag toch weer af gelaten. Hij stond eronder te zweten, gek paard.
__YSB__
Geplaatst: 02-10-13 20:45
Mijn paard staat al een week onder een gevoerde regendeken, hij voelt niet te warm aan onder de deken als ik hem uit de weide haal. Zijn hals daarin tegen voelt echt heel erg koud aan. En ik vind het zelf ook fijn om een jas aan te hebben met dit weer.
Mijn paarden liepen al een paar weken met een ongevoerde regendeken. Maar snachts en sochtends voelt het hier toch wel koud aan, met lichte vorst aan de grond. Dus ik heb de ene een 300 grams op gedaan met hals en de ander een 200 met hals. De ene staat dag en nacht op de wei en de ander van 20:00 tot 7:30 in een buitenstal. Morgen ben ik vrij dus kan ik ze mooi in de gaten houden of ze het warm hebben smiddags. Ik breng ze in de sport uit en scheer ze nooit. Door ze elke dag goed in de gaten te houden en de dekens af te stemmen op het weer en het type paard kun je de wintervacht zo beperkt mogelijk houden, en dit bevalt me super!
Mijn paard staat nog zonder deken, nu zit ik zelf ziek thuis en paard heeft ook een ligt virusje te pakken sinds vandaag schijnt, morgenochtend maar even naar stal en dan kijken hoe ik hem aantreft, vermoedelijk gaat er een deken op!
Ladyson
Geplaatst: 02-10-13 22:33
Goh zit geloof ik wel een groot verschil in de temperatuur in Nederland. Gister waren de paarden bij mij in de wei die met regendeken staan echt bezweet. Dat vind ik wel echt te ver gaan. Ik stond dan ook zwetend in een hempje poep te scheppen, dus het was ook gewoon warm. Als ik de berichten nu op Bokt lees, krijg ik het er koud van!
EDIT: het zal ook wel schelen dat mijn stal in een "kuil" ligt waardoor er een stuk minder wind is
Mijn meisje is per vandaag overgegaan op de 50 grams. Als het komend weekend inderdaad warm word mag de 0 grams erop maar ik ga dr anders niet dunner zetten.
Nouvel
Geplaatst: 03-10-13 07:14
hier nog ongevoerde regendeken en bloot, twijfelde over dikker, maar de temp gaat ook weer omhoog, en dan blijf je wisselen, en mijn merrie voelt nog steeds warm onder de regendeken...