[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:18

Fabster schreef:
jippie5 schreef:
Is een liner van Amigo of Rambo ook te gebruiken zonder linersysteem onder een normale regendeken? Of gaat het dan erg trekken?

Ik doe het wel. Gaat niet trekken, maar hij schuift wel wat aan de voorkant. Aan de achterkant zit hij vastgeklikt aan de bilkoordringen. Dus blijft wel liggen. Hij ligt bij mij onder een imperial riding regendeken.

Maar krijg je dan niet snel schuurplekken? Of bedoel je dat niet met trekken?

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:20

Je kan ze er wel onderdoen, geen last van trekken of schuren maar wel dat het sneller scheef zakt bij mijn paard.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:26

Yvank_ schreef:
Volgensmij zegt rambo inderdaad dat de dekens op de naden mogen lekken :=

Slecht natuurlijk! Maargoed...

Eigenlijk bizar toch :=

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:28

Iemand tips voor een goede uitrijdeken voor een niet geschoren maar wel onder deken staand (ouder) paard van fleece.

Heb nu een BR met die versleten en niet meer te krijgen.
Liefst een schappelijk kleurtje op een spier witte schimmel met tabacco tuig (blauw of zo dus)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:28

friesam schreef:
Iemand tips voor een goede uitrijdeken voor een niet geschoren maar wel onder deken staand (ouder) paard van fleece.

Liefst een schappelijk kleurtje op een spier witte schimmel met tabacco tuig (blauw of zo dus)

Ik heb er 1 van Amigo en die vind ik wel fijn

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:29

MoniekV schreef:
Yvank_ schreef:
Volgensmij zegt rambo inderdaad dat de dekens op de naden mogen lekken :=

Slecht natuurlijk! Maargoed...

Eigenlijk bizar toch :=

Is dit dan ook bij de rhino en amigo? :=

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:29

MoniekV schreef:
friesam schreef:

Ik heb er 1 van Amigo en die vind ik wel fijn

Van Fleece? Ik kan alleen de waterdichte vinden (vind amigo dekens wel fijn)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:31

Ik heb een waterdichte met fleece gevoerd, ik gebruik hem alleen met slecht en heel koud weer. Anders kan ik een normale zweetdeken.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:32

Even een vraagje hier... Momenteel staat mijn merrie onder een Bucas Power met hals de hele dag buiten, met onbeperkt hooi.

Helaas heeft ze al jaren problemen met snel koud hebben en valt daardoor snel af. Voorheen wilde ze ook niet lang buiten staan, maar nu door de juiste omstandigheden is ze erg blij overdag buiten.

De deken die ze nu op heeft zou in principe goed zijn tot -10, maar door het slechte weer heeft zij maar ook mijn andere merrie het koud. Morgen gaat de Bucas onderdeken eronder zodat ze in principe tot -25 genoeg warmte zou hebben. Maar ken mijn merrie wel beter en straks als het echt gaat vriezen is dit niet voldoende.

Zit er dus aan te denken om een staldeken of onderdeken evt. met hals te kopen, met een hoge aantal gram (400 of meer).

Waar kan ik zulke dekens vinden, zonder een godsvermogen kwijt te zijn?
En hoe vinden jullie de pasvorm als je een staldeken onder een buitendeken doen?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:35

MoniekV schreef:
Ik heb een waterdichte met fleece gevoerd, ik gebruik hem alleen met slecht en heel koud weer. Anders kan ik een normale zweetdeken.

Ik heb een waterdichte maar vind ik te warm voor in de binnenbak.

Omdat de merrie die rug met koud weer wat strak houdt wil ik wel graag een uitrijdeken maar dan een mooie kwaliteit fleece.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:37

Je zou kunnen kijken voor een 400 grams staldeken van equi-theme, de Colorado.

ik heb regelmatig een staldeken onder een outdoor deken. Gaat prima, wel dezelfde maat als de bovendeken. Nu heb ik altijd dekens met vrij veel ruimte op de schouders ivm breder paard. Het blijft netjes liggen, alleen wat meer singels ipv met een liner systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:39

Nou ik moet zeggen dat ik er mijn amgigo bravo totaal geen last van heb.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:44

friesam schreef:

Ik heb er vorig jaar een van Harry's horse gekocht. bevalt prima& niet duur. Bij echt nat weer gebruik ik een fleece gevoerde waterafstotende, amigo competition is best fijn. En is het echt een snijdende winterse koude dan een ouderwetse wollen. Paard is ongeschoren maar erg gevoelig voor koude wind& nattigheid op de spieren. Staat onder een niet te dikke deken met redelijke vacht.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:48

samirah schreef:
Je zou kunnen kijken voor een 400 grams staldeken van equi-theme, de Colorado.

ik heb regelmatig een staldeken onder een outdoor deken. Gaat prima, wel dezelfde maat als de bovendeken. Nu heb ik altijd dekens met vrij veel ruimte op de schouders ivm breder paard. Het blijft netjes liggen, alleen wat meer singels ipv met een liner systeem.

Dankjewel! Vind het lastig om de juiste deken te vinden.
Zijn er mensen met nog meer opties? De equi-theme Colorado is een vrij prijzige (rond de 90 euro), maar ben bang dat je daar niet onderuit komt met ongeveer 400 gram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:03

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:09

Nou! Ik dacht dat ik eruit was haha maar nu ben ik er pas echt uit.

Het word toch de Rambo duo met 25% korting bij de ej!
En dan koop ik er 1 liner bij, en dan kan ik rustig aan uitbreiden haha

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:16

Yvank_ schreef:

Dat is zeker een optie, dankjewel! Enige nadeel aan deze onderdeken is, dat deze niet vastgezet kan worden aan mijn Bucas deken (kans op schuiven).

Ga ook nog even bij Divoza kijken, die heeft ook 25% korting.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:31

Cardy schreef:
Yvank_ schreef:

Dat is zeker een optie, dankjewel! Enige nadeel aan deze onderdeken is, dat deze niet vastgezet kan worden aan mijn Bucas deken (kans op schuiven).

Als het goed is kan het wel, Bucas heeft ook dat systeem namelijk

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:51

Yvank_ schreef:
Tja dat kan je toch zelf bedenken dat dat niet meer kan := ? Dat is net zo iets als wanneer je laptop niet goed is en je hem naar iemand brengt om los te schroeven dan zegt de verkoper/fabrikant ook. Helaas er heeft iemand anders aangezeten we weten niet wat die ermee gedaan heeft.

Zelfde geldt heeft de gene die hem vermaakt heeft ook gewassen en vervolgens niet goed gewassen dat kunnen zij niet controleren.

Nou zo logisch lijkt mij dat niet. Ik verstel iets aan de achterkant van de deken en hij lekt aan de voorkant. Dus..beetje voorbarige reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:54

Hoezo voorbarig? Het is algemeen bekend dat als je in de garantieperiode iemand anders dan de koper of fabrikant wat laat aanpassen dat de garantie op het hele product niet meer geld. Dat is gewoon zo :=

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:03

MoniekV schreef:
Cardy schreef:

Als het goed is kan het wel, Bucas heeft ook dat systeem namelijk

Nee deze hebben een ander systeem, dus dat gaat niet.
Ben nu voor een echte staldeken gegaan, de Harrys Horse Staldeken Highliner Total Eclipse van 500 gram. Was 60 euro bij Agradi en kreeg nog gratis 3x Magic Brush erbij :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:12

Fabster schreef:
Maar die onderdekens klik je toch vast aan de ringen van de bilkoordemnvan de regendeken? Dan schuift t niet, hoor.

Bij zaten er geen ringen.. Mijn ervaring is heel anders.. had echt de halve deken op de grond liggen (onderdeken)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:36

MoniekV schreef:
Ze konden mij ook geen antwoord geven waarom de naden niet getapet zijn, ik heb wel een gratis bus Bucas spray gehad om ze daarmee in te spuiten en dat heeft wel iets geholpen.

Enig idee waarom jij je deken niet op mocht sturen en shetlandfan en ik straks ook bijvoorbeeld wel? Daar zou toch op een gelijke manier mee omgegaan moeten worden?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:53

Yvank_ schreef:
Je kan ze er wel onderdoen, geen last van trekken of schuren maar wel dat het sneller scheef zakt bij mijn paard.

Dat bedoel ik ja. Het schuurt inderdaad niet en trekt ook niet. Maar schuift dus wel wat.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:56

Is de select 300 grams deken met stay-dry voering niks? Ik zou het zonde vinden om zo'n dekbed er onder te doen, dan werkt heel de deken niet meer zoals het hoort. Kan nog een 150 grams hals aan ook.