Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aniquegraaf schreef:Farfalla, ik denk dat een praam wel gaat helpen! Mijn paard doet dit ook vaak en met een praam is er niks meer aan de hand. En ook als hij zijn been steeds optilt gewoon zijn been vasthouden. Succes
Nies_ schreef:Stop je met scheren als hij dat doet? Ik zou gewoon door scheren, paarden die het al kennen laat ik juist vaak hun been even omhoog houden zodat ik er beter bij kan.
Farfalla_ schreef:Ik hoop dat er iemand is die de tip heeft voor het scheren van de benen (mn kootholtes) van mijn paard (fries); hij tilt zijn been (wat ik wil scheren) steeds op en houd dit heel lang vol. Ik heb al geprobeerd hem af te leiden met eten en iemand anders een ander been op laten tillen, maar zonder succes. Ik heb niet het idee dat hij bang is voor het scheerapparaat, zijn hoofd mag ik bijv gewoon scheren. Alvast bedankt.
MoniekV schreef:Met wat voor apparaat scheer je? Is het misschien mogelijk dat het scheren 'pijn' doet omdat de harde messen steeds tegen het been aankomen en er zit natuurlijk bijna geen vet/vlees op de benen.
Mijn merrie wilt namelijk ook wel eens vervelend worden met benen scheren terwijl ze normaal heel braaf is gewoon omdat het geen fijn gevoel is met een groot apparaat op de benen.
kaatje77 schreef:Uit je verhaal te lezen doe je iets fout, als je paard eerst het been liet staan en het nu optrekt.
Over een tijdje lukt het je helemaal niet meer. Dat is mijn ervaring.
Messen warm? Messen wel scherp? Scheer je wel goed met de messen vlak op het lichaam? Gebruik je olie een cooling spray? Hoe ga je met je paard om?