Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
perzie schreef:Zijn er hier ook mensen die gewoon GEEN deken opleggen ?? Ik heb ons paard nu 1 jaar en heb het vorige winter ook niet gedaan, is prima gegaan ...
Wat is nu eigenlijk de zin van wel of geen dekens ?
Zonder iemand met de vinger te wijzen gewoon iedereen zijn mening weten ...
pien_2010 schreef:Buiten paarden scheer ik liever niet en te dikke vacht is ook niet handig.
Safiera schreef:pien_2010 schreef:Buiten paarden scheer ik liever niet en te dikke vacht is ook niet handig.
Mag ik vragen wat je tegenstaat aan het scheren van buitenpaarden? Ik ben het namelijk voor de eerste keer wel van plan bij mijn pony...
Wil dan de benen sowieso niet geschoren hebben, en de hals als het even kan ook niet, of in een streepmodel. Ik heb namelijk ook dekens zonder hals (en een halsdeken om ze op te laten drogen na het werk, maar die is zo zwaar dat ik bang ben dat hij geen manen meer overhoudt als ik 'm op laat. Maar eventueel zou het kunnen.)
Ben benieuwd wat jou 'tegens' zijn?? Ik weet nog niks van scheren, vandaar
Tat_jana schreef:naar aanleiding van een ander topic waarin ik niet verder oftopic wil gaan.
ik schrok nogal van het idee een paard nu al een 100 grams deken op te doen,
terweil mijn paarden nog heerlijk buiten staan ?
vanmiddag in het zonnetje heb ik me rot zitten zweten en zat er net een half uur ?
wat vinden jullie en wie staat er ook al in de dekens ? en wat is daar de reden van ?
Winddancer schreef:Tat_jana schreef:naar aanleiding van een ander topic waarin ik niet verder oftopic wil gaan.
ik schrok nogal van het idee een paard nu al een 100 grams deken op te doen,
terweil mijn paarden nog heerlijk buiten staan ?
vanmiddag in het zonnetje heb ik me rot zitten zweten en zat er net een half uur ?
wat vinden jullie en wie staat er ook al in de dekens ? en wat is daar de reden van ?
Hier staan ze ook nog zonder deken. Veel te warm!
LucianoS schreef:mijn pony schiet heel snel in zijn wintervacht (is een kruising fries x new forrest ) ik train wedstrijd gericht en hij zweet dus erg met rijden ...
ik vind het sneu als mijn pony het te warm krijgt met rijden door zijn(dikkere) wintervacht en en moeite krijgt met lopen dus gooi hem nu al een 100gr deken op -
hij voelt zeker niet te warm onder de deken aan(voel regelmatig onder de deken,, en hoop zo zijn wintervacht te rekken
+ hier staan ze niet meer op het land in de zon maar merendeels op stal waar het koeler is
want om hem nu al te gaan scheren vind ik erg vroeg en rek het liever uit
marjolein_el schreef:Ik heb de regendeken weer opgedaan gister, niet super nodig maar ze heeft alweer zo'n dikke vacht.