[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:14

Amigo heeft tussen maten. is er veel verschil tussen 185 en 190?? of is dat verschil niet heel merkbaar? Mijn pony heeft normaal 185.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:15

Gewoon de paardendrogist bellen! Zij hebben echt een onwijs goede service. Ik ben inmiddels al dik een jaar bezig, maar blijven even vriendelijk en duidelijk richting mij :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:21

Debbie00 schreef:
Amigo heeft tussen maten. is er veel verschil tussen 185 en 190?? of is dat verschil niet heel merkbaar? Mijn pony heeft normaal 185.

Ik heb voor mijn paard amigo's in de maat 183 en 191. Zitten eigenlijk beiden goed...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:21

Flowq schreef:
Gewoon de paardendrogist bellen! Zij hebben echt een onwijs goede service. Ik ben inmiddels al dik een jaar bezig, maar blijven even vriendelijk en duidelijk richting mij :D

Ga ik morgen gelijk doen! Ik hen al vele goede ervaringen met ze! Inderdaad super service!

Maar het hoort dus niet dat wilde ik even weten :-) Thanks!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:47

Flowq schreef:
IngridM schreef:
Mensen met Rhino's; hebben jullie ook dat jullie dekens nat worden aan de binnenkant bij de borst, singels en bij billen. Dus eigenlijk bij alle randen?

Heb 2 nieuwe Rhino's en beiden hebben het. Rug blijft goed droog maar koud en nat bij de borst en billen lijkt me nou ook niet echt comfi. .....

Ik heb dit precies zo gehad bij mijn Rambo's!
3 stuks, dit gigantisch lekte op de onderste naad.

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt? Ik heb bij bij de paardendrogist inmiddels m'n 4e Rambo binnen gekregen. Dit keer een nieuwe lijn met een lager liggende naad. Die gaat volgende week op.

Even contact opnemen met de verkoper, want dit mag niet. Is een productiefout.

Ik heb dit ook bij mijn Rambo's maar was volgens Paardendrogist en Rambo normaal...

shetlandfan

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:57

Ik heb dit ook gehad met een Rhino Wug volgens Paardendrogist en Horseware normaal maar kon hem opsturen naar Paardendrogist en werd die getest. Deken bleek inderdaad zo lek als een mandje op de naden en dat was niet normaal. Dus hiervan heb ik toen een nieuwe toegestuurd gekregen. Dus bij echt lek wel super goede service!

Jammergenoeg doet Horseware niet aan getapete naden (in ieder geval niet bij Rhino of Amigo dus kunnen ze daarop doorlekken.
Ik heb nu elders een nieuwe Rhino Wug Medium besteld en die ga ik uit voorzorg eerst inspuiten op de naden met Bucas Rug Conditioner. Hopelijk helpt dat tegen het doorlekken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:20

Jullie advies nodig! Mijn poownie staat 24/7 buiten en tot nu toe zonder deken. Omdat het erop lijkt dat hij beginnende regenschurft heeft ga ik 'm wassen en daarna toch maar onder een deken. Hoeveel grams is verstandig om aan te schaffen voor nu? Wordt zijn eerste deken.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:20

Ze konden mij ook geen antwoord geven waarom de naden niet getapet zijn, ik heb wel een gratis bus Bucas spray gehad om ze daarmee in te spuiten en dat heeft wel iets geholpen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:21

Jildau schreef:
Jullie advies nodig! Mijn poownie staat 24/7 buiten en tot nu toe zonder deken. Omdat het erop lijkt dat hij beginnende regenschurft heeft ga ik 'm wassen en daarna toch maar onder een deken. Hoeveel grams is verstandig om aan te schaffen voor nu? Wordt zijn eerste deken.

Ik zou 100 grams nemen voor nu en dan een 100 gram liner erbij voor als het kouder wordt, mits de pony niet geschoren wordt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:23

Nee hij wordt niet geschoren. Zweet maar licht na het rijden dus prima te doen zo. Bedankt!

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:24

Jildau schreef:

Mijn ongeschoren pony heeft nu een fleecegevoerde deken op. Daar heeft ze het prima onder. Zeker als ze al een wintervachtje heeft moet dat prima kunnen hoor.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:35

Ik ga met jippie5 mee. Ik zou hem niet in één keer heel veel grams opleggen. Dat lijkt me niet zo fijn als ie al een flink vachtje heeft. Ik zou gaan voor een (fleecegevoerde) regendeken en mocht het koud worden later eventueel nog een 100/200 grams eronder.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:37

Bedankt Shetlandfan en MoniekV!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:45

Maaik schreef:
Ik snap je principe, maar voel maar is onder de deken wanneer deze goed nat is van de regen. Dan zul je voelen dat deze erg koud is en die koud trekt door op je paard, wat weer kan resulteren tot stijve spieren oid. Wanneer je een licht gevoerde hebt voorkom je dit iets meer.
Ik gebruik alleen een 0 grams regendeken over een gevoerde staldeken, om 'm droog te houden als 'ie buiten staat.

Thnx voor je antwoord! De deken is wel gevoerd, met een soort van fleece achtig spul, maakt dat nog uit? Vergeten te kijken wat voor merk t is, ga ik morgen is doen. Morgenavond doe ik m op, vrijdag werk ik thuis dus kan ik mooi ff checken hoe ze eronder staat.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:28

Is een liner van Amigo of Rambo ook te gebruiken zonder linersysteem onder een normale regendeken? Of gaat het dan erg trekken?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:40

jippie5 schreef:
Is een liner van Amigo of Rambo ook te gebruiken zonder linersysteem onder een normale regendeken? Of gaat het dan erg trekken?

Ik doe het wel. Gaat niet trekken, maar hij schuift wel wat aan de voorkant. Aan de achterkant zit hij vastgeklikt aan de bilkoordringen. Dus blijft wel liggen. Hij ligt bij mij onder een imperial riding regendeken.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:10

Ik heb ook ervaring dat het gaat schuiven aan de voorkant!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:18

Jildau schreef:

Hier staan ze ongeschoren onder een fleece gevoerde regendeken van Imperial. Met sinds deze week een 100 grams staldeken eronder. Wordt het nog een stuk kouder dan krijgen ze een 200 grams outdoor deken op.

Ik zou als ik jou was nu voor een 50 grams/ licht gevoerde regendeken gaan. ( ik merkte dat ons paard bij flinke regen met alleen een ongevoerde regendeken toch wat stijfjes werd) En voor als het kouder wordt nog een 100/ 200 grams erbij.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:55

MoniekV schreef:
Ze konden mij ook geen antwoord geven waarom de naden niet getapet zijn, ik heb wel een gratis bus Bucas spray gehad om ze daarmee in te spuiten en dat heeft wel iets geholpen.

Ik heb net contact met ze gehad. Met de vermaakte deken kunnen/willen ze niets meer. Wel balen dus. Stom van mezelf ik weet het; maar toch; hij lekt ook op plekken die niet vermaakt zijn......en bovendien mag ik toch verwachten van Horseware dat ze perfect waterdicht zijn?

Ik krijg nu eerst een spuitbus toegezonden en als dat niet helpt mag ik de deken die niet vermaakt is alsnog opsturen om te laten testen.

ben benieuwd; ik heb niet al te hoge verwachtingen van de spuitbus......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:57

Tja dat kan je toch zelf bedenken dat dat niet meer kan := ? Dat is net zo iets als wanneer je laptop niet goed is en je hem naar iemand brengt om los te schroeven dan zegt de verkoper/fabrikant ook. Helaas er heeft iemand anders aangezeten we weten niet wat die ermee gedaan heeft.

Zelfde geldt heeft de gene die hem vermaakt heeft ook gewassen en vervolgens niet goed gewassen dat kunnen zij niet controleren.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:08

Yvank_ schreef:
Tja dat kan je toch zelf bedenken dat dat niet meer kan := ? Dat is net zo iets als wanneer je laptop niet goed is en je hem naar iemand brengt om los te schroeven dan zegt de verkoper/fabrikant ook. Helaas er heeft iemand anders aangezeten we weten niet wat die ermee gedaan heeft.

Zelfde geldt heeft de gene die hem vermaakt heeft ook gewassen en vervolgens niet goed gewassen dat kunnen zij niet controleren.

Mijn ene deken lag een paar dagen op het paard en de andere zat nog nieuw in de verpakking..

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:08

Mijn Rhino wugs blijven goed droog ook op de borst.
Onder bij de buik kan ik geen oordeel over geven, pony ligt iedere dag wel in de paddock en met nat weer is het onmogelijk dat de deken droog blijft als ze ligt op een natte ondergrond.

Wel vervelend dat toch zoveel mensen zeggen dat de dekens niet goed waterdicht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:10

MoniekV schreef:
Yvank_ schreef:

Mijn ene deken lag een paar dagen op het paard en de andere zat nog nieuw in de verpakking..

Maar jij hebt de deken toch niet vermaakt? Dat bedoel ik namelijk! Als je iemand anders aan je deken laat zitten vervalt de garantie dat lijkt mij meer dan logisch.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:11

Nee klopt Yvanka, dat is ook logisch maar met mijn dekens werd ook niks gedaan want volgens hun hoort het schijnbaar zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:15

Volgensmij zegt rambo inderdaad dat de dekens op de naden mogen lekken :=

Slecht natuurlijk! Maargoed...