Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 19:22

Ik zou dan voor een 200 grams gaan veel minder heeft vaak erg weinig effect.

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:32

okay, bedankt Ga ik morgen even kijken voor een deken voordat het te koud wordt ( Ik had er ook al wat eerder mee moeten beginnen misschien?)

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:00

Ik heb die van mijn paarden die in een binnenbox staan maar weer afgedaan toen ik ze uit de wei haalde, het was weer 15 graden in de stal.

paarden4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:20

vlasta schreef:
paarden4ever schreef:
mijn paard heeft voor zover ik weet nooit een deken opgehad ze is nu drie jaar wat voor deken raden jullie me aan 200,300,400 gr want ik weet het niet, het is de bedoeling voor de winter dus als het erg koud gaat worden nu staat ze zonder iets op in een binnenstal

ga je je paard nog scheren of niet?

nee ik ga haar niet scheren en ik rijd haar voornamelijk recreatief dressuur en idd ze zal hem wel willen slopen is nog jong en je wil wat

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:04

Zazoo schreef:
ik heb mn paardje nog maar net enweet nog niks van dekens dus heb jullie deskundige mening nodig . ik heb een kwpn pony (:D) die in een buitenstal staat. ze heeft nog geen deken op. wat deon jullie? een winterdeken voor 's nachts? of niks? als ze gelopen heeft moet ze dan de zweetdeken op of kan een winterdeken ook meteen? ik heb een winterdeken en zo'n dunne zachte, een zweetdeken. is dat weer wat anders dan een zomerdeken? help !

help?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:22

ik heb vanavond de 150 grams deken maar bij way er weer opgelegd..hopelijk gaat hij e rniet onder zweten..maar hij moet maar wennen anders krijgt die dadelijk zo'n dik pak haar.en krijg ik naar het rijden hem niet meer droog..en asl het gaat vriezen doe ik de 300 grams op....vanaf wat voor temperatuur doen jullie de 300grams deken weer op dag en nacht??

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:12

Phoe, het dekenseizoen is weer echt begonnen he? Ik vind het nu echt waardeloos weer, de ene keer is het hartstikke koud, de volgende dag is het weer 20 graden Mijn paard krijgt iedere winter ''slechts'' een 200 grams winterdek op en daar doet ze het in principe de hele winter mee. Mocht het echt onwijs koud worden dan doe ik er onderdek. Ze heeft nu nog helemaal niks op maar begint nu toch een klein wintervachtje te maken. Ik denk dat ik vanavond haar 200 grams er op ga leggen, ik heb begrepen dat het vanaf morgen alleen maar slechter gaat worden. Phoe, ik vind het toch altijd lastig om te beslissen wanneer het nu echt de goede tijd is voor een dek...

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:33

Hee wat raden jullie mij aan op mijn paard op te doen.
Hij heeft nou een licht gevoerd regendek op, maar zijn haartjes beginnen alweer te groeien jammergenoeg.
Hoeveel gramm moet ik opleggen, ik zat zelf te denken aan 150-200 ?

Groetjes Charlotte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:57

Die van mij heeft alweer een tijdje een 250gram op maar heeft toch alweer een dikke bos haar aan gemaakt.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:29

Ik heb vandaag ongevoerde regendeken omgedaan. Mijn pony maakte al een tijdje een wintervacht aan, maar toen was overdag nog te warm met 20 graden.

Ik vind ook lastig om te bepalen wanneer kan ik de deken opdoen??

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:42

Ik heb er vanaf vandaag een deken onder gedaan. Baloe heeft nu een fleece zweetdeken op met daarover een ongevoerde regendeken Dit moet voorlopig nog wel even genoeg zijn

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:49

leila2100 schreef:
Ik heb vandaag ongevoerde regendeken omgedaan. Mijn pony maakte al een tijdje een wintervacht aan, maar toen was overdag nog te warm met 20 graden.

Ik vind ook lastig om te bepalen wanneer kan ik de deken opdoen??

Hej ik weet niet waar je woont maar hier in friesland is het allang geen 20 graden meer over dag en dat zal het ook niet meer worden denk ik helaas
Mijn paardje staat al zowat een maand onder een 200 grams en ze word zaterdag geschoren

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:02

hey
wie heeft er ervaring met de harry's horse teddy fleecedeken?
(ik had een apart topic, maar dat zit een slotje op, dus ik vraag het hier maar even)
Ik ben nl op zoek naar een goede (iets dikkere) zweetdeken voor van en naar de clubles (op transport dus). Een gewone fleece vind ik nl nogal dun, en een wollen deken blijft lang nat en dan onderkoelen de spieren weer.
xxx

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:24

.
KimS schreef:
hey
(ik had een apart topic, maar dat zit een slotje op, dus ik vraag het hier maar even)
Ik ben nl op zoek naar een goede (iets dikkere) zweetdeken voor van en naar de clubles (op transport dus). Een gewone fleece vind ik nl nogal dun, en een wollen deken blijft lang nat en dan onderkoelen de spieren weer.
xxx

Ik heb die deken ook in mijn handen gehad. Best een fijne deken volgens mij en ideaal voor in de trailer.

Ik heb zelf alleen altijd een wollend deken op als mijn paard nat is en doe daarna zijn staldeken op

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:27

Mijne staat sinds begin deze week onder 300/350 was erg koud hier snachts ..Overdag valt het wel weer mee en staat ze onder 200 en der regendeken

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:12

Wat kan je doen aan een kale borst van het schuren.
De dekens schuren er namelijk tegenaan en dan wordt het kaal

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:24

heb wat gevonden.
Op de site van divoza.
Ga naar dekens en daarna naar dekenacces.
Daar staat iets voor onder het deken dat schuren voorkomt.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:43

@ simongek: blijft die wollen deken dan ook altijd nat als je paard heeft gezweet of niet? ik heb zo een beetje het idee dat fleece veel beter het vocht doorlaat.. maar een gewone fleece is nogal dun, als het dan echt koud wordt...

ik denk dat ik dit weekend ook een dikke winterdeken opdoe. Momenteel staat Vision onder een fleece dekentje en daarboven een regendeken. (hij staat hele dag buiten)
xxx

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:21

rozahorse schreef:
Wat kan je doen aan een kale borst van het schuren.
De dekens schuren er namelijk tegenaan en dan wordt het kaal

Dat is dus ook mijn vraag. Zijn er nog meer site's waar ik deze eventueel zou kunnen bestellen. En werkt het ook??

Dit is de onderlegger die op de site van divoza staat:

Afbeelding

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:32

CD28, ik heb ooit zo'n borstbeschermer gekocht voor mijn paard omdat zijn deken schuurde. Maar het zijn echt rotdingen !
Door de borstbeschermer is zijn schoft open gegaan en schuurde zijn manen weg !
Ik zou het niet kopen maar voor een goede passende deken kiezen die een gladde voering heeft.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:44

YoenLo schreef:
CD28, ik heb ooit zo'n borstbeschermer gekocht voor mijn paard omdat zijn deken schuurde. Maar het zijn echt rotdingen !
Door de borstbeschermer is zijn schoft open gegaan en schuurde zijn manen weg !
Ik zou het niet kopen maar voor een goede passende deken kiezen die een gladde voering heeft.

Had jij hem de hele dag op of alleen als hij naar buiten gaat? Ik wil hem eigenlijk alleen op doen als hij even naar buiten gaat. Dat is meestal maar een paar uur.

Ik heb een goed passende deken met gladde voering maar toch zie nu al dat haartjes beginnen af te knappen.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:09

KimS schreef:
hey
xxx

Ik vind het een heel fijne deken. Hij is idd een stuk dikker en warmer dan een gewone fleecedeken. En hij is lekker zacht

Mijn paard staat nu op stal onder een dunne winterdeken (was een 200 grams, maar is alweer 2 keer gewassen ) en buiten gaat daar een ongevoerde regendeken overheen. Overdag is het echt niet zo warm meer, zeker niet met de wind erbij.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:22

Die van mij staat nu sinds 2 nachten met een 300grams deken op en vandaag krijgt hij hem voor het eerst de hele dag op. Ik vind het maar koud en rotweer en hij is het blijkbaar met me eens

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:25

[quote="KimS"]@ simongek: blijft die wollen deken dan ook altijd nat als je paard heeft gezweet of niet? ik heb zo een beetje het idee dat fleece veel beter het vocht doorlaat.. maar een gewone fleece is nogal dun, als het dan echt koud wordt...

Nee hoor, hij heeft een echte wollen deken op. zo'n golden stripe deken van 100% wol. Fleece heeft hij ook wel eens op hoor maar dat vindt ik nu te koud.

Simon heeft nu zijn winterdeken op maar hij wordt binnenkort geschoren en dan gaan zijn Rhino stable en zijn Rhino Wug op.

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:26

ik heb sinds afgelopen maandag 200 grams deken opgedaan...