ik ben vandaag mijn paard gaan scheren, nu hoef ik nog maar 2 benen en een stukje buik en de scheermachine is ermee opgehouden. het motortje doet het nog wel, maar als je dat wilt scheren scheert hij de haren niet zegmaar (snappen jullie het nog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JetVerlangen schreef:lemanthia schreef:Ik Zou het zadel gedeelte Niet doen!
Zou jij me uit kunnen leggen waarom niet ? Niet raar bedoeld hoor ik vraag me dat gewoon af
Calente schreef:Hallo allemaal,
Ik twijfel over hoe ik mijn merrie zal scheren. Een dekenmodel, dus een uitrijdeken van vacht of helemaal?
Ik wil in januari haar gaan starten en ik hoor veel mensen zeggen dat een dekenmodel niet zo gewaardeerd wordt op wedstrijden. Vandaar de vraag.
Vorig jaar is ze helemaal geschoren, maar toen werd ze zo druk dat ik dr amper kon houden.
Ter info:
Ze is zes. Staat snachts binnen en overdag komt ze er zo'n 5u uit verdeeld over de hele dag.
Ik rijd op L1 niveau dressuur met haar. Ik rijd 5 à 6 keer per week, en dan een uur met tussendoor altijd even stappen, zeg maar om het kwartier.
Robin_Rikkie schreef:Batlow, dat dacht ik al..
Wat voor sedering zouden jullie dan aanraden? wat het minst gevaarlijk is. Eigenlijk het liefst zonder de dierenarts erbij.. Ik dacht zelf aan Tranquigel, maar ik zag deze ook:
http://www.ej.nl/products/10000160/7910 ... R+PRIMEVAL
Iemand hier ervaring mee?
Bij tranquigel staat dat het 8-12 uur na inbrengen nog 'doorwerkt'. Is dat echt zo lang? Ze mogen toch niet eten met een sedering?
evelien11 schreef:Calente schreef:Hallo allemaal,
Ik twijfel over hoe ik mijn merrie zal scheren. Een dekenmodel, dus een uitrijdeken van vacht of helemaal?
Ik wil in januari haar gaan starten en ik hoor veel mensen zeggen dat een dekenmodel niet zo gewaardeerd wordt op wedstrijden. Vandaar de vraag.
Vorig jaar is ze helemaal geschoren, maar toen werd ze zo druk dat ik dr amper kon houden.
Ter info:
Ze is zes. Staat snachts binnen en overdag komt ze er zo'n 5u uit verdeeld over de hele dag.
Ik rijd op L1 niveau dressuur met haar. Ik rijd 5 à 6 keer per week, en dan een uur met tussendoor altijd even stappen, zeg maar om het kwartier.
Ik rij ook wedstrijden en heb nog nooit commentaar gehad op het model van scheren.
Natuurlijk staat helemaal geschoren veel mooier, echter doe je het scheren niet alleen voor het oog...