Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:27

"hofmanthuis,
De samenstelling van Zzimply staat gewoon op iedere grote fles!! Alleen staat de samenstelling niet op de proefverpakking.
Wil je de samenstelling weten dan vraag je die gewoon per mail aan."

Juist ja. Kan je me dan misschien uitleggen waarom ik een e-mail met gebakken lucht terug kreeg toen ik om die lijst vroeg?
Ik begrijp hieruit dat de ingredientenlijst gewoon openbaar is nu? Dan is het wellicht handig om die hier ook even te plaatsen, dan ben je van een hoop gedoe af :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:32

Nou, je kunt mailen wat je wilt hoor, maar je krijgt dus echt geen duidelijk antwoord terug.
Het enige wat ze mailen is dat het werkt, getest is en veilig is.
Ze zouden nog voor me navragen of ze iets vrij mochten geven van ingredienten, maar dat is al ruim 2 weken geleden en ik weet nog altijd niks. Service is dus al bagger.

HannahFrouk

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:43

Ik ga het wel eens proberen met de proefverpakking, neel is een vliegenmagneet en wordt er heel lastig door dus ik merk heeeeel snel of het helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:54

ik wil het best vanmiddag proberen, wil er best open voor staan.
Maar ook hier een best gevoelig paardje,en ik heb geen zin in heftige reacties door bulten op zijn lijf of erger zelfs.
Tuurlijk weet ik van tevoren niet wat het doet.
Maar met een ingredientenlijst kan je,mocht het misgaan,altijd later nog checken waar je paard dan zo op reageert.
Fijn dat je de ingredienten op een grote fles hebt staan.
Maar hoeveel moeite kost het je dan dit over te typen voor ons, op Bokt?
Op deze,geheimzinnige manier stoot je potentiele klanten gewoon van je af.
Zélfs al zet je hier 50 berichten van tevreden mensen neer, de 5 negatieve reacties zullen áltijd beter onthouden worden.
Zo werkt het nu eenmaal.

dus,zet die ingredienten erop.
veel bokkers vragen erom en haken af door de slechte service.
als je dit niet doet,weet ik in elk geval zeker,dat ik ook afhaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:08

Ja, inderdaad. Een lesje economie en PR zou niet gek zijn.

Trouwens hofmanthuis; Op geen enkel paard hielp het ook maar iets, hoe verklaar je dat? Trouwens, de inhoud is slecht maar de verpakking is wel fijn voor buitenrit. Kan mooi wel goed vliegenspul in en makkelijk om mee te nemen :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:35

Op mij komt hofmanthuis ietje gefrustreerd over.
@hofmanthuis: wie zijn die concurrenten hier, wil ik dan ook graag weten, om neutraal te kunnen blijven.
Ik heb wel de proefverpakking besteld maar niet gebruikt omdat mijn paard voor van alles en nogwat allergisch is. Is dat zo gek?
Vind het niet van veel respect getuigen eventuele -aankomende- klanten zielig te noemen. Niet goed voor uw product hofmam. :)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:36

Zit hier met de zelfde redenen. Waarom zo moeilijk doen over de ingrediëntenlijst? Heb ook al een aantal mails gestuurd, maar deze worden inderdaad maar vaag beantwoord. Daar heb je toch niks aan??

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:42

Niels schreef:
Trouwens hofmanthuis; Op geen enkel paard hielp het ook maar iets, hoe verklaar je dat?

Dan moet je de berichten toch even beter lezen.............

Even voor de duidelijkheid, ik sta los van Zzimply, ik ken hofmanthuis niet of anderen die het product nu de hemel in proberen te prijzen na deze negatieve publiciteit.

Ik heb m de eerste x gebruikt, een kant ZZimply andere kant atex, beide kanten geen last van vliegen/dazen.
Gisteren heb ik m helemaal ingespoten met atex ( en nog geregeld hier en daar een daas op Devon (nou heb ik bijkomend voordeel dat Devon geen "last" heeft van dazen), ik zal m vandaag eens inspuiten met ZZimply
er zijn meerdere middelen die al dan niet wel of niet werken om dazen/vliegen van je af te houden.
bij de ene werkt dat beter en bij de ander wat anders.
ik merk dat veerust beter werkt bij Devon dan atex. de eigenaar heeft nog een ander spul (weet ik even niet hoe die heet, zal eens nakijken) en hij vindt die weer fijner werken.

laat dus ieder in zijn eigen waarde en laat je niet opjutten en ervaar het gewoon zelf.
ik heb het ook eerst bij mezelf uitgeprobeerd, atex geeft vlekken en zzimply niet. zzimply bleef ook langer doorwerken (in geur). 's avonds met het sporten (sportschool) rook ik nog naar Zzimply die ik er in de ochtend opgespoten had ( erg apart luchtje voor in de sportschool moet ik zeggen :o

Wat ik wel apart vind is dat er zo geheimzinnig wordt gedaan over de ingredienten.
maar tot nu toe is zover ik weet Zzimply wel die enige die je gratis kunt proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:53

bewaar dan tenminste het flesje,kun je altijd nog ander vliegenspul indoen :)*

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:54

ja doe ik :D

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:10

Heb het ook geprobeerd. In het bos werd mijn pony toch belaagd door de dazen dus kan niet zeggen dat het veel doet.
Ik blijf toch bij Atex...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:15

ik vind het heerlijk ruiken, en bij mijn paard werkt het wel. zelfs de volgende ochtend was het nog aanwezig op mn paard!
waarom zo negatief hier?
heleboel mensen zeggen het weg te gooien, zonder te proberen, omdat iemand anders dat zegt...wat voor paard A werkt, hoeft niet bij paard B te werken.en zo werkt allergie ook.dus gewoon zelf proberen.hangt denk ik ook van de insecten af.
en nee, geen familie/werkgever of bekende van.gewoon een tester van het proefmonstertje. ik deed er trouwens 1,5 week mee. en als mn huidige vliegenmiddel op is, bestel ik een fles zzimply.

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:29

spicegirl schreef:
ik vind het heerlijk ruiken, en bij mijn paard werkt het wel. zelfs de volgende ochtend was het nog aanwezig op mn paard!
waarom zo negatief hier?
heleboel mensen zeggen het weg te gooien, zonder te proberen, omdat iemand anders dat zegt...wat voor paard A werkt, hoeft niet bij paard B te werken.en zo werkt allergie ook.dus gewoon zelf proberen.hangt denk ik ook van de insecten af.
en nee, geen familie/werkgever of bekende van.gewoon een tester van het proefmonstertje. ik deed er trouwens 1,5 week mee. en als mn huidige vliegenmiddel op is, bestel ik een fles zzimply.

Bij mij net zo.
Ik heb alleen even gemailt voor de ingredienten, dan kan ik zelf oordelen "of ik en welk bericht ik terug krijg van hollandanimalscare "

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:36

Ik heb ook een proefverpakking besteld :) Ik gebruik nu Atex en die vind ik wel goed werken maar misschien is dit nog wel beter :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:38

ik heb het proefpakket al enkele weken, maar moet je het paard helemaal onder spuiten ?

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:41

Ik zou niet in de ogen, neus, mond en andere openingen spuiten ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:44

Sinelia schreef:
ik heb het proefflesje ook besteld!

Ik ben zeer ontevreden. Paad bleek zwaar allergisch en zwelde helemaal op. Is nu aan de medicijnen om de reactie tegen te gaan. Haar hoofd werd zo dik dat de luchtpijp bijna werd dicht geduwd en ze stikte.

Ik heb het flesje ook meteen weggegooid.

:= Jeetje zeg. Ik ga het dus eerst maar alleen op de bil/benen spuiten... als ik het al ga gebruiken, de reacties hier zijn nou niet bepaald lovend :')

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:45

Ik heb ook zojuist een proefverpakking besteld, ben benieuwd of het gaat werken op mijn haflinger ;)
Ik zal jullie mijn mening nog laten horen :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:04

Ik ga het zeker niet gebruiken totdat er een goede ingredientenlijst beschikbaar is: niet alleen in het belang van de gezondheid van mijn paarden, maar ook in verband met dopingcontrole moet ik zeker weten of er geen stoffen in zitten die op de verboden doping lijst staan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:07

janouk schreef:
Ik ga het zeker niet gebruiken totdat er een goede ingredientenlijst beschikbaar is: niet alleen in het belang van de gezondheid van mijn paarden, maar ook in verband met dopingcontrole moet ik zeker weten of er geen stoffen in zitten die op de verboden doping lijst staan.

Buiten dat, ben ik zelf ook allergisch voor bepaalde stoffen. Het vel valt dan letterlijk van mn handen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:18

Nou, wat een rel zeg!!!

Even voor de duidelijkheid. Ik probeer niet bewust de verkoopcijfers van Zzimpy te verpesten of te zorgen dan concurenten meer verkopen.

Mijn merrie heeft eigenlijk nooit last van vliegen, dus ik heb ook geen vliegenspray nodig. Nu sta ik wel vlakbij water (kanaal) en las op de site dan Zzimply geen allergische reacties kan veroorzaken. Dus heb ik een proefflacon besteld en dit op mijn paard gespoten, niet in ogen, mond of neus, maar gewoon op de hals, borst en billen en de achterbenen. Niets raars. Nu is sinelia wel snel gevoelig voor dingen. Na het opspuiten ben ik naar buiten gegaan en heb haar daarna (zonder afspuiten, wat ik normaal wel doe) weer in het land gegooid. Daarna begon haar hoofd te zwellen.

Nu zijn er twee dingen mogelijk of ze is door een beest geprikt of ze heeft met haar neus in de Zzimpy gezeten die ik op haar heb gespoten.

Mijn veearts zei dat het mogelijk was dat ze allergisch op zzimply heeft gereageerd, maar dat onderzoeken geen zinhad omdat we geen ingedientenlijst hadden. Nu is het vier dagen geleden en is het paard weer beter en heeft onderzoeken ook geen zin meer.

Ik gebruikt het nooit meer, maar ook geen andere vliegensprays. Wat de rest van jullie doet, moet iedereen zelf weten.

Verder heeft ze mij PB gestuurd, die ik beantwoord heb, maar die ze niet leest ondanks dat ze overduidelijk wel online is geweest. Ik vindt het vreemd.

Aan de andere kant zou het wel heel erg slecht zijn als een fabrikant doel bewust vleigenspray weggeeft wat paarden zou ziek maakt, ik denk dat dat gewoon toeval is.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:24

heb ook proefflesje besteld! ben benieuwd!
stinkt die niet zo? (naar asbakken)
en hij is gewoon kleurloos?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:24

dit is dus puur waarom ik het niet durf te gebruiken. juist omdat ik een overgevoelig paard heb die allergisch is voor van alles en nog wat.
en omdat er geen geen ingredienten lijst is durf ik het gewoonweg niet.

gelukkig is je merrie weer oke.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:25

Ik heb ook een proefverpakking ontvangen, maar de dazen zitten ondanks het spul toch op mijn paard. :(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:26

De samenstelling vind ik toch wel belangrijk. Want zelfs een banaan is een kruid.
Kruidenolie vind ik toch echt nog veel te vaag, sorry.

Overigens, heb het wel even op mezelf geprobeerd. Bij mij gelukkig geen allergische reactie. Op de huid (onderarm) is het na een uur weg, op kleding ruik je het een uur of 4.
Nog niet op het paard geprobeerd omdat de muggen het tot nu toe gelukkig ook hebben laten afweten.
Ik heb als referentie vliegenspray van de kruidvat met DEET. Want dat bevalt goed.