[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:00

Zo de nieuwe hals is binnen! Via agradi besteld en had al wel zo'n vermoeden dat het nog een oude hals was dus met oude maten. Gelukkig dan ook M en L besteld, nou had de L wel nodig. Wat vinden jullie?
Afbeelding

En met gek gestrekte hals:
Afbeelding

Als hij z'n hals strekt heeft hij wel gedeelte bloot maar dat hou je toch wel lijkt me. Maat groter gaat gok ik over zijn oren heen en wordt dan ook wel beetje te wijd.

Vind ik het wel weer bijna mooi geweest met nieuwe dingen kopen. Alleen nog een waterdichte uitrijdeken. Heb nu fleece maar helaas regent het nogal vaak in ons koude kikkerlandje... :7

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:38

kusvoorjou schreef:
Trekt strak naar achteren

Geen last van, hier. Met de haren eronder ging het ook prima. Maar heeft dus niks met de warmte te maken?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:15

MoniekV schreef:
Ik zou als je een deken op doet wel een 50/100 gram opdoen, onder 0 gram krijgen ze het alleen maar kouder. Ook zou ik zorgen dat je er dan nog een 200/250 gram deken bij hebt voor als het kouder wordt.

Ik heb nu dus een 0 grams en gloednieuwe, nog niet gebruikte 150 grams voor de echt koude dagen (op aanraden van de ruitersportzaak). Ik kan de 150 gramd evt nog inruilen voor iets anders, maar wat dan wel? Ze heeft hiervoor altijd zonder deken buitengestaan en heeft best een wintervacht. Wanneer is het dan uberhaupt handig om een 0 grams op te doen? Ik dacht voor nu ideaal, vooral als beschutting en niet zozeer als warmhouder, meer om haar enigzins droog te houden...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:27

Ik ben vandaag naar de ruitersportzaak geweest voor een 200 grams deken te kopen. Hadden ze niet :( heb wel het advies gekregen om een 100 grams stal/onderdeken te kopen voor onder mijn 100 grams regendeken. Mij werd aangeraden om een staldeken met buiksingels te kopen. Maar mijn regendeken heeft geen linersysteem. Gaat dit niet schuiven?

Veulen84

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:28

Je kan altijd een staldeken onder je regendeken doen. Dat schuift niet. Staldekens zijn gewoon normale dekens he.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:32

Veulen84 schreef:
Je kan altijd een staldeken onder je regendeken doen. Dat schuift niet. Staldekens zijn gewoon normale dekens he.

Oke. Ik dacht dat alles ging schuiven als het geen liner systeem had. Dus ik kan gewoon een staldeken opdoen en daarover heen zijn regendeken?

Bedankt in ieder geval!

Edit spelfout
Laatst bijgewerkt door Yenni op 25-11-15 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:33

Voor diegene met amigo dekens onder ons,

Ik heb een nieuwe amigo bravo hals 150 gram maat M eventueel te koop tegen een goed bod :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:56

Batlow schreef:

Ik heb een nieuwe amigo bravo hals 150 gram maat M eventueel te koop tegen een goed bod :)

Het is hier geen verkooptopic.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:06

MoniekV schreef:
Batlow schreef:

Het is hier geen verkooptopic.

Dat weet ik maar ik heb gisteren mijn bravo binnen gehad en gebruik geen hals misschien dat iemand het kan gebruiken of toevallig op zoek is ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:09

Ik heb oude topic's doorgelezen voor meer informatie maar ik las dat een staldeken onder een (bijv) regendeken uitkomt en zich volzuigt met regen.
Zou ik een onderdeken kopen of een staldeken een maat kleiner?
Mvg.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:15

Yenni schreef:
Ik heb oude topic's doorgelezen voor meer informatie maar ik las dat een staldeken onder een (bijv) regendeken uitkomt en zich volzuigt met regen.
Zou ik een onderdeken kopen of een staldeken een maat kleiner?
Mvg.

Dat is een goeie, want hij moet inderdaad niet er onderuit komen. Ik weet niet of een maat kleiner vervelend gaat zitten aan de voorkant, zit hij dan niet juist krap en komt er dan van voor onderuit?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:16

Dat zou ik niet weten. Hij heeft nu maat 165/168 verschilt per deken. Maar een onderdeken zou er niet onderuit komen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:18

Yenni schreef:
Dat zou ik niet weten. Hij heeft nu maat 165/168 verschilt per deken. Maar een onderdeken zou er niet onderuit komen?

Onderdeken inderdaad niet. Kan je misschien niet kijken voor een zelfde merk onderdeken als je bovendeken? Ik zou zelf eerder voor een onderdeken gaan ivm extra buiksingels bij staldeken

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:24

Batlow schreef:
Yenni schreef:

Onderdeken inderdaad niet. Kan je misschien niet kijken voor een zelfde merk onderdeken als je bovendeken? Ik zou zelf eerder voor een onderdeken gaan ivm extra buiksingels bij staldeken

Dankje! Heb voriger winter een koud en nat paard aangetroffen omdat mijn Amigo lekte.... dus dit jaar een goede deken gekocht.
Alleen je laatste zin snap ik niet zo. Dus jij zou voor een onderdeken kiezen omdat deze buiksingels hebben en een staldeken niet. (Als ik het goed heb :o)

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:29

--
Laatst bijgewerkt door angelax op 25-11-15 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:35

Yenni schreef:

Ik heb een staldeken onder mijn regen deken.. Komt er aan de achterkant iets onderuit en aan de zijkant achteraan ook iets. Bij een beetje regen zuipt ie zich echt niet vol. Meeste regen komt toch echt terecht op de regendeken.. Ik zou me er niet z'n zorgen om maken. En onderdeken vind ik zelf niet ideaal aangezien die geen bil koorden of buik singels heeft.. Dit gaat wel erg schuiven vind ik en dan heb je heel veel buiten je regen deken hangen en dat word natuurlijk wel erg nat.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:38

kusvoorjou schreef:
Yenni schreef:

Ik heb een staldeken onder mijn regen deken.. Komt er aan de achterkant iets onderuit en aan de zijkant achteraan ook iets. Bij een beetje regen zuipt ie zich echt niet vol. Meeste regen komt toch echt terecht op de regendeken.. Ik zou me er niet z'n zorgen om maken. En onderdeken vind ik zelf niet ideaal aangezien die geen bil koorden of buik singels heeft.. Dit gaat wel erg schuiven vind ik en dan heb je heel veel buiten je regen deken hangen en dat word natuurlijk wel erg nat.

Oke dankjewel voor je duidelijke uitleg. Dan gaan we voor een staldeken. Het regent inderdaad van boven naar beneden :+ . Over een tijdje zou ik er dan nog een staldeken bij kunnen kopen voor mocht hij te nat zijn hij kan drogen bijv. :) dankjewel!!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:45

Nee ik heb een onderdeken omdat deze geen buiksingels heeft (ik heb overigens het linersysteem) maar een staldeken heeft ook buiksingels waardoor je met de deken eroverheen 4 buiksingels daar onder hebt zitten. Ik heb liever zonder..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:47

Maar die onderdekens klik je toch vast aan de ringen van de bilkoordemnvan de regendeken? Dan schuift t niet, hoor.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:54

tmr001 schreef:
MoniekV schreef:
Ik zou als je een deken op doet wel een 50/100 gram opdoen, onder 0 gram krijgen ze het alleen maar kouder. Ook zou ik zorgen dat je er dan nog een 200/250 gram deken bij hebt voor als het kouder wordt.

Ik heb nu dus een 0 grams en gloednieuwe, nog niet gebruikte 150 grams voor de echt koude dagen (op aanraden van de ruitersportzaak). Ik kan de 150 gramd evt nog inruilen voor iets anders, maar wat dan wel? Ze heeft hiervoor altijd zonder deken buitengestaan en heeft best een wintervacht. Wanneer is het dan uberhaupt handig om een 0 grams op te doen? Ik dacht voor nu ideaal, vooral als beschutting en niet zozeer als warmhouder, meer om haar enigzins droog te houden...

Ik snap je principe, maar voel maar is onder de deken wanneer deze goed nat is van de regen. Dan zul je voelen dat deze erg koud is en die koud trekt door op je paard, wat weer kan resulteren tot stijve spieren oid. Wanneer je een licht gevoerde hebt voorkom je dit iets meer.
Ik gebruik alleen een 0 grams regendeken over een gevoerde staldeken, om 'm droog te houden als 'ie buiten staat.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:57

Fabster schreef:
Maar die onderdekens klik je toch vast aan de ringen van de bilkoordemnvan de regendeken? Dan schuift t niet, hoor.

Hoe bedoel je? Mijn regendeken heeft idd ringen voor de bilkoorden. Dus een onderdeken kun je vast klikken aan de ringen v.d. bikkoorden?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:05

Mensen met Rhino's; hebben jullie ook dat jullie dekens nat worden aan de binnenkant bij de borst, singels en bij billen. Dus eigenlijk bij alle randen?

Heb 2 nieuwe Rhino's en beiden hebben het. Rug blijft goed droog maar koud en nat bij de borst en billen lijkt me nou ook niet echt comfi. .....

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:09

@ingrid: terug naar de winkel ermee? :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:10

IngridM schreef:
Mensen met Rhino's; hebben jullie ook dat jullie dekens nat worden aan de binnenkant bij de borst, singels en bij billen. Dus eigenlijk bij alle randen?

Heb 2 nieuwe Rhino's en beiden hebben het. Rug blijft goed droog maar koud en nat bij de borst en billen lijkt me nou ook niet echt comfi. .....

Ik heb dit precies zo gehad bij mijn Rambo's!
3 stuks, dit gigantisch lekte op de onderste naad.

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt? Ik heb bij bij de paardendrogist inmiddels m'n 4e Rambo binnen gekregen. Dit keer een nieuwe lijn met een lager liggende naad. Die gaat volgende week op.

Even contact opnemen met de verkoper, want dit mag niet. Is een productiefout.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:13

Dus toch! Heb ze bij paardendrogist vandaan. Baal nu wel want OK stom van mij maar 1 vd Rhino's ligt nu ergens om vermaakt te worden. Die kan dan natuurlijk niet meer terug :-) stom van me!

P.S flowq de 4e al pfffff
Laatst bijgewerkt door IngridM op 25-11-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt