Gini schreef:Ik denk dat iedereen nu met hetzelfde probleem zit. Temperatuurverschil overdag en 's nachts is te groot. En moest het nou 15 graden of minder zijn, dan zou ik ook zeggen die "paar uurtjes dat ze het te warm hebben". Maar hier heeft het zeker 6 uur lang de 20 graden aangetikt. Ik had mijn tussenseizoenjasje aan om met de hond te gaan wandelen en ik had het pokkewarm. Laat staan hoe een paard met jas zich dan voelt. Maar 's ochtends loop je bijna te klappertanden met datzelfde jasje aan. Ook mijn paard heeft ineens een spurt genomen in de aanmaak van wintervacht, maar ik heb toch besloten om nog altijd niet met dekens te beginnen zolang het overdag zo mooi weer is.
+1
Bij mij niet de mogelijkheid om 's avonds er een deken op te laten leggen en 's ochtends hem eraf te halen en vind het belachelijk dat als ik 's middags in een t-shirt rondloop mijn paard met een deken op moet staan zodat ze minder wintervacht aan maakt. Hierdoor moet ik waarschijnlijk wel eerder (en wellicht vaker) scheren, maar dat heb ik er voor over. Volgens het weerbericht blijven de komende 2 weken de (overdag) temperaturen 15+ en weinig regen en dan zal zij dus ook zonder deken blijven staan.