jesito schreef:Jeetje nu al onder deken sommige paarden, daar vind ik het nog echt te vroeg voor.
Jesito, je zet geen paarden onder de dekens omdat het te koud zou zijn nu maar omdat je wilt voorkomen dat ze te dik in de haren gaan zitten. Als je niets doet dan staan de buitenpaarden over twee , drie weken onder een zeer dikke vacht.
Zoals mijn voorganger schreef: mijn tinker mag lekker paard zijn en ik gooi er niets op. Dat is een verstandige keuze want dan krijg je een lekkere dichte vacht en omdat er toch weinig in de winter mee gedaan wordt heb je geen problemen met zweten, verkouden worden enz. Ik zou het dan zelfs zeer onverstandig vinden om er dekens op te gooien.
Het gaat er juist om als je paarden altijd buiten staan zoals bij ons, dan gaan die nu al in de wintervacht (ook zichtbaar) en als je er niets op gooit dan wordt die vacht heel erg dik net als een teddy beer. Scheren voor paarden die altijd buiten staan vind ik persoonlijk geen optie. Dan moeten ze 's nachts in de stal kunnen en dat is niet bij ons. Als je paard op stal staat 's nachts, kun je niets doen en ze gewoon scheren later met dekentje er over en klaar is Kees dan in de winter.