[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:47

oh haha ok, heb verder geen bucas dekens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:54

Mijn buzz off heeft het wel. Dat vind ik zo ideaal er aan. Blijft altijd netjes dicht.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:10

manzano schreef:
Ik heb heel vaak dat die magneetsluiting van Bucas los zit de volgende ochtend.... gelukkig zit er een haaksluiting en klittenband op, maar die magneet vind ik niet echt geweldig.

Ik zag pas een video/foto op volgens mij Facebook van een deken dat gewassen werd waarbij ze niet in de gaten hadden dat het plastic bescherm dingetje nog om het magneetje zat.

Weet je zeker dat die eraf is? :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:14

Haha ja dat weet ik zeker :))

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:22

Mijn buzz off heeft ook een magneetje. Blijft mooi dicht tot nu toe.
De power turnout heeft dat ook, die bleef afgelopen winter ook goed dicht zitten gelukkig.

Ik zat te denken om een vliegendeken voor buitenritten te kopen, nu zag ik dat er ook een bucas buzz off versie van is. Iemand daar ervaring mee en hoe bevalt het?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:38

Misschien heb ik dan een ouder model, nieuw gekocht?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:41

lies schreef:
Mijn buzz off heeft ook een magneetje. Blijft mooi dicht tot nu toe.
De power turnout heeft dat ook, die bleef afgelopen winter ook goed dicht zitten gelukkig.

Ik zat te denken om een vliegendeken voor buitenritten te kopen, nu zag ik dat er ook een bucas buzz off versie van is. Iemand daar ervaring mee en hoe bevalt het?

Afbeelding
Die heb ik ook. Tot nu toe is er nog geen beest op gaan zitten, maar hij werd wel gek van de muggen, dus ik spray hem er wel bij in nog. Maar zoals gisteren ging het goed. ik ga ook zeker niet zonder deken het bos in op het moment. Deze blijft beter liggen dan de deken voor de weide.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:01

Ik vind t vervelend dat die rijdekens de borst afsluiten. Dat kan in het bos toch niet lekker lopen?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:02

zoals je ziet op mijn foto heeft ie genoeg ruimte. Deken bestaat uit 2 delen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:04

Saaams schreef:
Ik vind t vervelend dat die rijdekens de borst afsluiten. Dat kan in het bos toch niet lekker lopen?

Dat doen ze juist niet de borst is vrij en kunnen ze onder door bewegen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:11

klopt.

Ik heb eerder een van QHP gehad. Daar kreeg mn paard enorme schuurplekken van op de borst, die beperkte hem dan ook in beweging ( denk ik ) ookal had ik hem los zitten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:44

Aanrader dus?! Ziet er idd wel comfortabel uit.
Maar bedoel je dat ie ondanks de deken veel last van muggen had? Want dat is precies de reden dat ik voor die deken wil gaan..

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:59

Ik heb die deken van Bucas ook. Scheeld echt wel qua muggen/dazen. En doordat de deken uit 2 delen bestaat, hebben ze alle ruimte bij de borst/schouder om te bewegen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:38

lies schreef:
Aanrader dus?! Ziet er idd wel comfortabel uit.
Maar bedoel je dat ie ondanks de deken veel last van muggen had? Want dat is precies de reden dat ik voor die deken wil gaan..

Ja helaas erg veel last van muggen. Maar ze zitten hier dan ook wel extreem veel hoor. Maar zonder deken waag ik me er sowieso niet aan. Dus het helpt wel. Maar ik spray hem dan ook nog bij met tamtam van leovet

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:35

Misschien kunnen jullie mij helpen ik heb vorige week een Horsewear Mio Fly Rug Bronze deken gekocht . De deken zit perfect alleen de hals is net iets te lang nu zoek ik een manier zodat ik hem aan halster kan bevestigen heeft iemand ooit van die bevestiging lusjes er aan gemaakt ? ( deken kan ik helaas niet meer omruilen aangezien het kaartje door ander paard er afgetrokken is )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:26

Ik heb die deken ook, maar waarom wil je de hals vastmaken? Geen ervaring met lusjes eraan, ook dekens die dat wel hebben gebruik ik ze nooit.

Vorige deken was hetzelfde model maar de hals een stuk korter. Die was eigenlijk weer wat te kort voor het mooie, deze is erg lang, maar bedekt wel mooi de hele hals als ze grazen

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:58

MyWishMax schreef:
Ik heb die deken ook, maar waarom wil je de hals vastmaken? Geen ervaring met lusjes eraan, ook dekens die dat wel hebben gebruik ik ze nooit.

Vorige deken was hetzelfde model maar de hals een stuk korter. Die was eigenlijk weer wat te kort voor het mooie, deze is erg lang, maar bedekt wel mooi de hele hals als ze grazen

De hals is echt net te groot voor mijn paard heb ik het idee en die zakt wel af als die recht op staat

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 07:34

Kun je hem niet een keer omslaan?
En eventueel vast zetten met naald en draad

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 07:37

Pandameisje schreef:
MyWishMax schreef:

De hals is echt net te groot voor mijn paard heb ik het idee en die zakt wel af als die recht op staat

Is dat een probleem? Meestal staan paarden toch met het hoofd aan de grond gras/hooi te eten. Dan gaat de hals wel weer terug naar beneden waarschijnlijk.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 09:53

Heeft iemand een tip voor een vliegendeken met zadeluitsparing met hals voor een dikke nek (spaans paard) ?
Heb er nu een van ej die aan de strakke kant zit en van voren net een crop top is

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 09:56

Amigo flyrider :j

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:58

Ik heb voor mijn haflinger de Vliegendeken Bucas Buzz Off Classic, maat 168 voor in het land zonder hals. Vorig jaar bleef hij redelijk goed liggen, zakte iets schreef maar geen probleem. Nu hangt hij standaard naar 1 kant.

Als regendek heb ik de big neck Turnhout 168 en een smartex big Neck 168. De eerste ligt eigenlijk heel mooi, iets lang maar nek prefect en blijft keurig liggen. De smartex is meer een soepjurk en zakt ook schreef.

Iemand nog goed advies welk vliegendek misschien beter geschikt zou zijn. Oftewel recht blijft liggen?

Gaat om een haflinger van 137cm met een stevige nek, ze past niet in de amigo dekens maat 165, nek veel te klein en de 175 is veel te groot in de rug. Mijn bucas Prize Cooler (125/168) heb ik de voorsluiting van laten verplaatsen omdat hij anders om de nek te krap was.

Afbeelding

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 13:37

Amigo XL misschien?
Hals is breder en de rug korter

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 14:46

Nibbit schreef:
Amigo XL misschien?

Die ga ik opzoeken

Net op gezocht kleinste maat 125/175. En ik zou dan een 115/168 moeten hebben denk ik :(

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:47

SandraWierda schreef:
Nibbit schreef:
Amigo XL misschien?

Die ga ik opzoeken

Net op gezocht kleinste maat 125/175. En ik zou dan een 115/168 moeten hebben denk ik :(

Ohhh dat is balen!