[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:13

Nou tegenvaller; mijn paard heeft gister overdag de Rambo protector op gehad en heeft nu een wondje op z’n borst, precies waar de sluiting zit. Ik snap er niks van, maar tot het helemaal hersteld is krijgt ie m niet op… hij heeft wel een gevoelige huid maar juist nog nooit plekjes gehad van de horseware dekens daar -O-

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:20

Mijn paard haar daar ook een kale plek van de protector. Gelukkig geen wond. Ik sprayde daar (en op de schouders) glansspray zodat het niet meer kon schuren, dat hielp. Jammer he, dat die zo slecht valt.

Ik heb mijn kleinere maat gelukkig kunnen verkopen. De grotere is overigens ook aardig geslonken na regelmatig wassen, ook al was ‘t op 30 graden. Gelukkig maar.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 00:09

Ik vind wat betreft de voorsluiting de magnetische sluiting van Bucas echt veel beter. Bij de Horseware dekens gaat altijd dat klittenband half los en klapt er toch zo’n randje weer naar binnen. Volgende deken weer van Bucas voor mijn paard. Nu eerst de Rambo Protector maar opmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 07:06

xSCWx schreef:
Ik vind wat betreft de voorsluiting de magnetische sluiting van Bucas echt veel beter. Bij de Horseware dekens gaat altijd dat klittenband half los en klapt er toch zo’n randje weer naar binnen. Volgende deken weer van Bucas voor mijn paard. Nu eerst de Rambo Protector maar opmaken.

Die ervaring heb ik ook. De protector ging hier ook naar binnen klappen en openstaan en gaf dan dan daar weer plekken.

Ingeruild voor een bucas en die blijft tenminste keurig zitten klapt niet naar binnen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 07:30

Hier ook een wondje door klittenband. Nog nooit gehad, ookal is vliegendeken de enige die klittenband heeft. Vorig jaar hele seizoen de deken opgehad, vooral na operatie en geen probleem. Dit jaar na 1 dag al een wond en geïrriteerd. Maar wel altijd omklappen en naar binnenvouwen idd.

We hebben het klittenband eraf gesloopt, maar hierna gaan we ook weer voor iets zonder klittenband, waarschijnlijk gewoon bucas zoals de andere dekens.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 18:00

Oh gets, wat vervelend dat jullie ook problemen hebben door de sluiting van klittenband….ik baal echt enorm; dan geef je zoveel geld uit en dan dit…na 1 dag dragen…nou ja, ik heb nog een slinky liggen, misschien doe ik ik die wel om. Net nu de dazen weer zijn gesignaleerd….

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:55

Ik heb onlangs een Bucas buzz off gekocht en het ligt goed! Niet 100% perfect, maar beter dan alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb. En idd, het magneetsluitinkje is briljant bedacht, want alles blijft zitten zoals het moet en dat deed tot nu toe geen enkele andere deken.

Dus wat mij betreft een aanrader! Eindelijk, na ongeveer 8 verschillende merken te hebben geprobeerd.
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:00

Wat grappig dat ervaringen zo kunnen schelen. De bucas trok bij mijn paard dus scheef en al snel kapot. De Rambo schuurt niet bij mijn paard ( draagt hem al ruim een week ) en blijft mooi recht liggen. Ik vind hem ook rustiger staan dan met de Bucas. Misschien door het materiaal?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:18

Mijn paard is ongeveer vierkant, dus eigenlijk blijven alle dekens wel prima liggen :))
Wat ging er kapot aan je deken en was doordat ie scheef trok, of bedoel je iets anders?

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:27

Hoi!
Hebben jullie misschien tips voor een goed passende vliegendeken voor mijn nogal rond gebouwde pony?
Ik heb de horseware geprobeerd, trekt super straks bij de borst.
Een zebra vliegendeken van EJ, trekt ook strak bij de borst en schoft
Heb een Pagony met hals gekocht, leek eerst goed te liggen, maar na een tijdje zag ik toch dat ie te lang is, bij de borst trok de deken niet zo strak als de andere dekens, maar helemaal goed ligt hij dus ook niet,een maat kleiner zit denk ik weer te strak aan de voorkant, ik zat eraan te denken om hem misschien op de 1 of andere manier in te korten? :7

Afbeelding
Afbeelding

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:16

Ben je zeker dat de andere dekens niet te groot waren? Als je deken te groot is, zakt het namelijk naar achteren en trekt het daardoor strak op de borst.

Als je paard gewoon een brede borst heeft, zou je een XL variant van horseware kunnen proberen, of de Big Neck variant van Bucas.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:17

Ik ben tevreden over de horseware xl.
Bucas past hier niet. Ook niet voor de brede paarden

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:28

Mijn ervaring is dat Bucas alleen mooi ligt op de wat slankere/botterige gebouwde paarden, ik heb een Engels Volbloed waarop het perfect ligt. Op mijn vorige pony, een zeer ronde/bolle Connemara lag het altijd scheef.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:32

Bucas ligt op mijn Engels volbloed voor geen meter :+ bij veel rondere stalgenoten juist wel goed?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:32

Sintara schreef:
Bucas ligt op mijn Engels volbloed voor geen meter :+ bij veel rondere stalgenoten juist wel goed?

Haha grappig, zo zie je maar weer dat het dus echt van paard tot paard verschilt.

Maar het lijkt wel dat Horseware vaker goed ligt op paarden (makkelijkere pasvorm?) dan Bucas.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:37

Sintara schreef:

Dat heb ik al vaker gezegd, het verschilt echt per paard. Zat brede paarden waar het wel bij past en ook zat waar het niet bij past. Maar dat is met horseware ook zo.

Hier op stal en omgeving hebben de meeste mensen juist bucas, ook de brede dieren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:07

Op mijn kruising Engels volbloed paste Bucas ook niet. Die was ook niet smal gebouwd.
Op de slanke ruin van toen een pension paard perfect.
Bij mijn tanks is dekens zoeken sowieso een ding. Maar zadels ook. :+
Er zijn maar weinig merken die zo breed gaan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:09

lies schreef:
Mijn paard is ongeveer vierkant, dus eigenlijk blijven alle dekens wel prima liggen :))
Wat ging er kapot aan je deken en was doordat ie scheef trok, of bedoel je iets anders?

Er zat ineens een gat in, niet de reden overigens van het scheef trekken. Ik sta op een doe het zelf stal, dus ben er meerdere keren per dag ( paar minuutjes lopen van huis ) en telkens moest ik de deken weer recht leggen, of als hij ging rollen, ding helemaal scheef, irritant. We gaan het gat wel maken, en mocht het nodig zijn dient hij als reserve deken, of ik doe hem weg ofzo

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:57

Ik heb heel vaak dat die magneetsluiting van Bucas los zit de volgende ochtend.... gelukkig zit er een haaksluiting en klittenband op, maar die magneet vind ik niet echt geweldig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:59

Ik heb dat bij 1 deken wel, bij alle anderen blijft hij keurig dicht zitten. Geen idee waarom die ene niet vast blijft en de rest wel? Maar paard heeft daar geen last van itt klittenband of gespen van andere merken.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:28

xSCWx schreef:
Mijn ervaring is dat Bucas alleen mooi ligt op de wat slankere/botterige gebouwde paarden, ik heb een Engels Volbloed waarop het perfect ligt. Op mijn vorige pony, een zeer ronde/bolle Connemara lag het altijd scheef.

Hier ook een vrij ronde (wel met flinke schoft) Connemara en Bucas ligt het fijnst op hem. Voor- en najaar de Irish, in de winter de Smartex en nu de Buzz off.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:14

Mijn bucas had geen magneet sluiting? Vorig jaar gekocht...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:18

Zal aan model liggen. Smartex en recuptex wel en nog zo'n regendeken model ook. Liners ook haha.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:34

oh haha ok, ik had de buzz off

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:40

Kan best dat de vliegendekens ze net weer niet hebben, hoor :') De meeste anderen wel tegenwoordig haha