Die van mij heeft vannacht voor het eerst een keer buiten geslapen. Ze staat momenteel 24/7 onder de zomerdeken, maar voor vannacht toch de regendeken( Ongevoerd) erbij over gedaan omdat ik twijfelde over regen. Het was hier vannacht buiten maar 5 graden, dus ben blij het gedaan te hebben aangezien ze normaal s'nachts in een binnenstal staat.
Jorinda
Geplaatst: 25-09-13 09:26
ElineCath schreef:
Wat voor deken erop? Soddletuut
Sodeletuut schreef:
100 grams zonder hals Of bedoel je wat voor merk/type?
En die van mij heeft ze ook heel lief weer om gedaan gisteravond nadat ik 'm gisteren af had gedaan overdag en dat is een fleecegevoerde regendeken. Volgens mij wordt dat gezien als 50gr? Hij voelt in ieder geval niet veel anders aan (behalve de voering van de binnenkant dan) dan de 100gr van Sodeletuut haar paard.
Gerritt
Geplaatst: 25-09-13 10:22
Paard staat nu gewoon dag + nacht onder een 0 grams regendeken.
Ook die van mij staat nog steeds zonder deken. Het wordt 1 dag en 1 nacht wat frisjes, maar tot zeker zondag blijft de deken af.
Aranel
Geplaatst: 25-09-13 11:03
Mijne staat weer zonder deken. Zolang ik zelf nog in een tshirtje en dun vest buiten kan rijden, hoeft hij geen deken om. 's Nachts staat hij toch op stal en daar is het ook niet koud.
Ik vind het altijd moeilijk omdat ik zelf wel al met een hempje, lange mouwen en een winterjas buiten loop. Meerdere keren per dag als ik dan buiten kom, denk ik hij moet echt het deken op!! En dan ga ik kijken, staat hij gewoon warm.
Is nu ook nog niet zonnig, maar vanaf vrijdag wel aldoor zon en 17 graden...dan moet ie gewoon af, wil niet dat ze gaat staan te zweten.
Nouvel
Geplaatst: 25-09-13 20:18
vanmorgen stalgenootje sunshower op laten leggen, vanmiddag weer stikbenauwd toen het zonnetje even doorkwam... wat een lastig weer met de dekens...
Mijn merrie heeft al een enorme vacht ineens, dus ik overweeg om de dekens nu gewoon maar even helemaal af te laten zolang het zo warm en vochtig/benauwd blijft en dan evt maar eerder te scheren...
simongek
Geplaatst: 25-09-13 20:27
hier al dagen geen zon te zien. temperatuur is wel hoger.
Ze heeft het niet heet onder de deken, anders zou ik hem helemaal niet opdoen. Maar nu kon ze iig lekker buiten staan en rollen en kriebelen met haar vriendinnetje voordat ie weer op ging
ik heb hier de smartex rain erop liggen. Ik heb geen tijd om dekens te wisselen overdag en smorgens om 7 uur is het nog best fris, en savonds om 8 uur ook. Dus voor die paar uurtjes dat het wat warmer is, laat ik hem mooi op. Stalgenootje had gevoeld, en geen bezweet en kokend paard eronder. De niet gevoerde regendeken durf ik nu niet aan, omdat ik bang ben dat die minder ademt en dat ze dan wel gaat zweten
Ik baal wel een beetje dat het vannacht opeens zou koud wordt. Ik hoop dat de 100 grams dan voldoende is..
Nouvel
Geplaatst: 26-09-13 20:45
eind van de middag koelde het hier ook ineens flink af, ik heb vanavond na een paar dagen dekenloos de shunshower er maar weer opgelegd, nu hopen dat het morgen overdags niet te warm gaat worden...
Pff ik heb al dagen de knmi site in de gaten gehouden of het niet te koud wordt ´s nachts. En nu fietste ik vanmiddag weg op stal en hoorde ik dat het 4 graden kan worden vannacht. Nouja hij doet het maar tot zaterdag zonder deken, dat wordt een teddyberen vacht