Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Dank jullie
Nr. 6 is voor nu nog teveel uitdaging, laat de achterhand liever intactOok omdat hij in het verleden wat spierdingetjes heeft gehad en zijn knieën zijn zwakste punt lijken wil ik het daar liever gewoon warm houden
Hebben jullie ook ervaring met buiten adem raken door teveel haar/warmte niet goed kwijt kunnen? Zit daar een verband tussen of moet ik daarvoor in een andere richting zoeken?
kaatje77 schreef:Gevoerde uitrijddeken die waterdicht is daar rijd ik mee in de regen of bij droog weer. Of een fleece deken of willen deken. Ligt eraan wat voorhanden ligt en wat droog en schoon is.
Ik heb mijn paard in een buitenstal staan en hij staat momenteel met 400 gr op. Om hem dan zonder uitrijddeken los te stappen. Sorry. Dat gaat er bij mij niet in![]()
Persoonlijk valt dat bij mij onder het kopje gemakzucht....
Nies_ schreef:Als ze het koud krijgen ga ik gewoon wat eerder draven.
[***] schreef:Nies_ schreef:Als ze het koud krijgen ga ik gewoon wat eerder draven.
Misschien een heel domme vraag, maar hoe merk je dat?![]()
Stomme is dat pony niet meer de jongste is en wel instap/opwarmtijd nodig heeft naar mijn idee, weet niet of het dan zo bevorderlijk zou zijn om snel(ler) te gaan draven ..
Qua uitrijdeken zelf heb ik een 3-delig, is echt wel fijn (alleen nog weinig gebruikt met die winters van tegenwoordig). Is ofwel een regendeken, ofwel een fleecedeken, of je maakt ze aan elkaar en hebt dan een regendeken met fleece-voering. Dus niks koud/kaal hier
![]()
Maarja, wil dus de hals/borst scheren en daar komt geen uitrijdeken, dus vraag me dan wel af wat het effect dan zou zijn als we naar buiten zouden gaan .. Wil wel graag dat pony beetje vrolijk blijft