Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:45

Een paard heeft het behagelijk met 10 graden. Terwijl wij dat pas hebben met 15/20 graden. Houd daar wel rekening mee. Ze zijn niet van suiker :P (geschoren paarden daarbuiten gelaten). Dus nee, die van mij heeft echt nog geen deken om totdat het onder de 10 graden is.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:48

maar mijn paard z'n haar is zoooo dun en hij staat maar steeds met zijn vacht omhoog al..... ik twijfel nog, maar ik heb geen zin zo'n dikke vacht omdat ie snel haar aan gaat maken....

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:44

Ik heb vandaag mijn paard haar vliegendeken omgewisselt voor een 0 grams deken ivm de regen en de koude wind. Ze staat de hele middag buiten dus dat is wel lekker.. Ik moet zeg dat ze nu al een dikke vacht aan het ontwikkelen is! Moet je nagaan dan is het begin September!!

Per paard is het uiteraard ook wel verschillend hoe snel je met een deken begint. Ik kan me voorstellen dat als je wedstrijden rijd, je paard kort in de vacht wil houden. Dan begin je al eerder met de dekens.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:53

Ik heb gister de regendeken al opgedaan.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:57

Vanavond gaat de regendeken op, dit is geen leuk weer meer :brr:

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:10

hier komen er dit jaar geen dekens op,ik ga het eens proberen met de dames.en anders zou ik e zeker nu nog geen opgelegd hebben begin pas als het echt koud begint te worden normaal ik lkaat ze ook hun vacht behouden scheer nooit

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:50

Hier staan ze beide lekker onder de regendeken. Ze staan tevens in buiten stallen, met het dak hoog boven het hoofd, wat in houd dat de stallen gewoon onder een overkapping staan, en dus de stallen niet doorlopen tot het dak. Vrij fris dus.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:00

o,ja ze staan 24/7 buiten met loopstal
keona schreef:
hier komen er dit jaar geen dekens op,ik ga het eens proberen met de dames.en anders zou ik e zeker nu nog geen opgelegd hebben begin pas als het echt koud begint te worden normaal ik lkaat ze ook hun vacht behouden scheer nooit

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:43

vandaag de bucas smartex rain opgedaan (100gr) paardlief schiet in het haar helaas -- dus overlegt met nog een paar stal genoten en vriendin en die deden de dekens nu ook op dus ging ik daar maar in mee haha :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:44

die ik rijd gaan deze winter niet in de dekens, ivm veulens e.d.

coontje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:06

Die van mij heb ik net binnen gezet en staan helemaal te trillen.... Ik ben aan het twijfelen wat ik zal doen aangezien ze dit weekend weer 20 graden voorspellen en ik ben wel van het motto, dekens op zijn dekens op maar dit is ook weer niet echt ideaal.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:14

mijn pony stond eerst ook te trillen en heb toen wel regendekentje opgedaan. maar in de herfst/winter geen deken op doen, ik laat dikke wintervacht komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:16

Zo ik heb mijn merrie (quarter) gister een deken opgedaan, die ze nu op houdt. Tenzij het nog erg warm word. mijn andere merrie (haf)mag voor het eerst in haar leven een teddy worden, daar doe ik toch niks mee..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:17

Als dit weer.... het is hier momenteel echt herfst, met regen en wind!!..... aanhoud, dan staan ze dit jaar wel heel vroeg onder dek!
En dan zijn het wel de hele oude beestjes als eerste, maar ik baal daar wel van!

Wat een %$#@)(*^&%$# zomer!!!!!!

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:20

De mijne krijgt vanavond een dekentje op

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:37

Ik denk dat ik bij mijn paard vanavond de 0 grams regendeken op doe, ze krijgt jammer genoeg al een dikkere vacht.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:54

Ik heb 3 paarden een 0 grams regen deken op en 1 paard niet. Ik zie duidelijk het verschil! Het ene paard heeft al een dikke vacht.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:02

Bij mij staan ze nu binnen op te drogen zodat ik bij mn paard straks de 0 grams op kan leggen.
De shet mag nog even wachten, op het moment speelt hij voor grasmaaier omdat ik niemand heb die met hem aan het werk kan dus misschien mag hij dit jaar zn teddyvacht wel houden en zonder dek de winter door gaan.

Had ze liever nog niet onder dek gezet maar met dit weer kan het haast niet anders.
Ik vindt het toch wat fijner dat ze met dit weer een deken op krijgt, zeker na de training.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:06

mjah mijn oudje is toch een klein beetje teruggevallen laatste nachten dus die krijgt dan overdag een regendeken en snachts toch een staldeken op.. ben ook niet zo van de dekens maar ze voelt zich zo duidelijk ook niet zo geweldig..

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:18

mijn paardje had het ook koud onder zijn regendeken , heb hem de 100 grams opgedaan :j

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:35

Ik ben aan het twijfelen. Op zich had mn biefstuk best een 0gr kunnen gebruiken vandaag. Maar morgen valt t allemaal best mee. Dan valt er maar 0 tot 3 mm volgens het KNMI. Maar donderdag daar in tegen word er 5 tot 11 mm verwacht met meer wind en een temp tussen de 14 en 17 graden. Maar vrijdag is het weer droog. En op zaterdag loopt de temperatuur weer flink op.

Qua temperatuur heeft hij m dan ook echt nog niet nodig. Maar met die zeikende regen de hele dag in combinatie met veel wind en het hebben van geen schuilstal en ook nog eens op de open vlakte van het polderlandschap staan.... Moeilijk moeilijk.

Zeker omdat het vrijdag droog is. En zaterdag en zondag het weer boven de 20 graden is.

Het gaat mij dan ook om a.s. donderdag. Dan word het weer zo'n dag als vandaag met veel wind en non-stop regen. Zal ik hem voor dat ene dagje op doen? Of zal ik het hem maar uit laten zingen voor 1 dag? Het is zoizo alleen voor overdag van 10u tot 20u. "s Nachts staan ze sinds 1 sept. weer op stal....

Wat zal ik doen.... Moeilijk, moeilijk..... Keuzes, keuzes....

** Edit: Mijn paard heeft dit seizoen nog niet met regendeken op gestaan overigens...

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:36

Vliegen zijn er nog vol op! Nee, ik heb nog niet eens een passende :+

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:40

@darkness , ik zou hem gewoon opdoen mocht het wel weer warmer worden kan die gewoon af toch ?
zo doe ik het ook met die van mij , die heeft dan nu wel zijn 100 grams op maar als het 24 graden word zoals ze zeggen komend weekend gaat die ook gewoon af hoor :j

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:44

Wij hebben onze paarden een aantal jaar in de winter zonder deken gehad, ze lopen 24/7 buiten en hebben twee ruime schuilstallen en een afdak. Dit jaar, mede doordat ik deze winter blijf doortrainen, gaan ze zeker weer onder de deken! Wij beginnen echter pas als de nachttemperatuur onder de 10 graden komt. Al is het heel verleidelijk om de twee oudste paarden nu al gewoon lekker onder de deken te gooien. := Kaprice krijgt nu echt al een vachtje, terwijl baby Top nog heel dun in het haar zit.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:17

Wat was mijn nieuwe paard blij met haar deken, toen ik vanmiddag bij de wei kwam was haar humeur niet al te best en stond ze helemaal te rillen van de kou :brr: dus maar snel een 0 grams regendeken op gedaan.
Vanavond was ze weer vrolijk en blij en onder de deken was ze weer droog geworden, ook was het onder de deken niet al te warm, dus ze was er echt aan toe :(:) en houden we de deken er maar lekker op !