[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:07

Vanochtend toch de 100 gram liner onder rhino medium gedaan, bah wat is het koud.
Pony was niet echt koud maar heb haar liever wat warmer staat met dit weer. In de paddock kan ze ook niet echt een sprintje trekken en sukkelen ze maar een beetje rond. En natuurlijk liggen in de grootste plas die je vinden kan brr.

collendoorn

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:09

Okee super ga ik die ook even bekijken. Want de liners kan je niet combineren denk ik? Rambo amigo enz?
Als ik een Rambo koop zal ik een Rambo liner moeten hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:11

De liners zijn van horseware die passen onder , amigo/rhino en rambo dekens en zijn los ook onder andere merken te leggen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:12

De Horseware liners passen onder Amigo bravo, Rhino en Rambo :)

Ik heb 3 jaar gedaan met mijn Bravo en nu over op Rambo Lite en Duo + alle liners en 2 halzen. Heb ze wel verspreid gekocht, de Duo vorig jaar en de Lite 3 weken terug bij Agradi met korting. Dan lijkt het minder duur :=

Paard staat nu pas geschoren onder 300 gram met 150 gram hals en voelt goed :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:15

Dat scheelt alweer dat het te combineren valt!
Ga ik even berekenen wat het mooiste uitkomt.
M'n regendeken van de eppeljeck is ook niet super fijn die blijven zo lang nat en zwaar.
Dus wie weet is een 0grams dan wat met liners en dan nog een hals. Dan moet ik een heel end komen. En dan even bekijken wat her voordeligste word.

En al m'n andere dekens kunnen dan weg!! Haha weg ermee :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:18

Als je de liner 100 en 200 heb kan je die dan ook weer beide eronder doen of is dat geen succes. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:20

Het kan wel maar dat zou ik niet voor langere periode doen. Eerder dat als je een 100,200 en 300 hebt en het wordt inene extreem koud dat je een weekje 2 combineert.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:28

Ja ik snap hem ! Klinkt het meest logische ook want echt mega koud zal het nooit lang zijn, dat je er dan een 400 of zelfs 500 van kan maken.

En die rhino lite is dan echt een knappe deken? Want die sluiting voor en onder de buik is wel anders dan de andere rhino's zag ik. Maar die andere rhino's kan je weer niet lekker combineren met de Rambo liters? Zeg ik dit allemaal goed? Haha
Laatst bijgewerkt door collendoorn op 24-11-15 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 12:28

MoniekV schreef:
jippie5 schreef:
Even een vraag waar ik echt van hoop dat er wat mensen zijn die me hierbij kunnen helpen.

Wie weet er iemand een merk die STALDEKENS verkoopt van 50/100 gram? Ik kan alleen maar onderdekens vinden... of misschien iemand tweedehands? Maat 155 en 165.

Amigo insulator

Die heb ik ook :D Super fijne deken, heb een 200 kunnen overkopen voor €20, was wel gerepareerd maar kan nog prima een 2e ronde mee!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:31

collendoorn schreef:
Heey bokkers,

Ik heb een vraagje.
Ik ben op zoek naar een goede outdoordeken waar ik de hele winter mee kan doen dus ik kwam uit op de bucas deken. Maar helaas heb ik deze aangepast en is de vorm van de deken boven bij z'n schoft niet ideaal, dus iemand had nog de Rambo duo turnout en die heb ik even aangepast en zat perfect boven bij z'n schoft! Dus eind goed al goed zou je denken keuze gemaakt haha. Tot dat ik op internet keek en zag hoe duur die deken is :wow: en dan moet je er nog een linker bij kopen want anders kan je niet alle "diktes" maken.
En nou zoek ik dus eigenlijk verder maar kan het niet vinden...... Ik blijf hangen bij de Rambo, maar wilde aan jullie vragen of er echt geen iets goedkopere oplossing is.
Bedankt alvast voor het meedenken.

Wat ga je met je bucas doen? Als het een 198 is mag je me pben als je hem weg doet met welke type enz

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:33

Ik had hem via een stalgenoot gepast voor de maat dus heb hem niet zelf gekocht.

Nog een dingetje! Met die onderdekens is dat voor buiten en op stal staan prima te doen word niet nat enz??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:38

Onder alle horseware outdoordekens kunnen liners , behalve de Amigo hero , de wug types en de types met vaste hals.

Amigo zijn de goedkoopsten dan rhino en dan rambo. Allemaal fijne dekens.

Ja voor buiten prima de onderdeken past er onder dus komt er niet onder uit.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:41

En qua verschil in kwaliteit is de Rambo het vele geld waard ten opIchte van rhino of amigo?

Blijft dus echt super droog allemaal buiten ondanks de liners eronder.
En is er dan nog verschil in het type 0 grams als basis en de 100 grams? Of maakt dat echt niet uit

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:43

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:44

collendoorn schreef:
En qua verschil in kwaliteit is de Rambo het vele geld waard ten opIchte van rhino of amigo?

Blijft dus echt super droog allemaal buiten ondanks de liners eronder.
En is er dan nog verschil in het type 0 grams als basis en de 100 grams? Of maakt dat echt niet uit

Ik ben heel tevreden met mijn Amigo! Tot nu toe nog niet gelekt (paard staat ook met regen buiten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:48

Dat is dezelfde ja Lizzy

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:52

Ik had eerst ook Amigo met liners maar nu ben ik over aan het gaan op Rambo, ik kijk wel naar aanbiedingen en acties dan lijkt het nog betaalbaar :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 13:06

Ik heb een amigo regendeken, een EJ 100 grams en een 380 grams rhino outdoordeken (voor de rest nog wel wat liners/staldekens) en ik merk niet zo gek veel verschil (zeg maar geen) met waterdichtheid :') Vind de pasvorm van de rhino wel het beste maar vind het het geld niet waard, die heb ik toen ook met dikke korting gekocht :))

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:18

Heeft iemand ervaring met de Mio turnout?

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:21

MoniekV schreef:
Ik had eerst ook Amigo met liners maar nu ben ik over aan het gaan op Rambo, ik kijk wel naar aanbiedingen en acties dan lijkt het nog betaalbaar :')

Mag ik vragen waarom?
Is rambo zoveel beter?
ik heb nu nl de amigo dekens :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:29

Mijn paarden staan ongeschoren nu onder de smartex rain en de cooldry van fedimax, ik ga ze toch scheren as week, maar ik zit te twijfelen of ik er nu bij beide een bucas celetic stable van 150 gram onder zou doen of niet :\ Geen idee of ze het koud hebben, ze voelen wel lekker aan onder de dekens.... Wat zouden jullie doen? Als ze geschoren zijn krijgen ze 300 gram erbij onder en een hals op de dekens.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:31

Yvank_ schreef:
Onder alle horseware outdoordekens kunnen liners , behalve de Amigo hero , de wug types en de types met vaste hals.

Ik heb liners onder mijn Rhino wug dekens, voor kan je ze dan idd niet vast maken maar achter wel.
Nooit problemen mee had, blijft super liggen en lopen hier veel buiten.

Voor mijn Rhino's had ik een Rambo Duo en Amigo Bravo, vind Rhino en Rambo toch wat fijner, ze kunnen aanhoudende regen beter hebben.
De Rambo duo gaf helaas een drukplek bij de schoft en ben vorige winter overgestapt op Rhino wug wat me erg goed bevalt.
Kwa waterdichtheid doen ze echt niet onder voor de rambo en de kwaliteit is dikke prima.
Mocht je het geld hebben zou ik zeker voor Rhino of Rambo gaan.

Voor de dekens met vaste hals heb je speciale liners waar een hals aan zit.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:34

Jientis schreef:
MoniekV schreef:

Mag ik vragen waarom?
Is rambo zoveel beter?
ik heb nu nl de amigo dekens :)

Ja ik vind de kwaliteit en pasvorm wel een stuk beter nog. Al ligt Amigo ook niet slecht.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:35

Ik vond ook niks mis met Amigo, Rambo nu bevalt wel beter. Vind vooral de V sluiting heel fijn, zag dat Amigo die nu ook heeft bij de nieuwe dekens.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:38

Klopt, de v-sluiting is heel fijn. Ook vind ik de halsaansluiting met klittenband fijner dan de ringen en ook de stof is steviger bij Rambo, ook al heb ik geen slopers.