Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikkebenhier schreef:Ik heb 2 vragen voor de scheerders onder ons:
1. Ik scheer vaak pony's met dik, wollig haar en ook veel paarden met Cushing. Het haar is dan heel dik en vooral wollig. Ik scheer met een Lister star met korte messen (2f= 1,8mm dacht ik). Er zijn ook messen die iets langer scheren, ik dacht op 2.3mm. Nu vraag ik mij af of ik met de messen die langer scheren, beter door het wollige haar ga komen. Of ligt dit enkel aan de krachtigheid van de machine?
2. Het paard insprayen met ontklitter zou ervoor zorgen dat je gemakkelijker door het haar komt. Maakt dit echt verschil? Hebben hier mensen ervaring mee?
Jildau schreef:Hoe belangrijk is het laten zitten van een zadelvorm? Mijne wordt morgen geschoren wegens rainrot maar dat heeft hij ook in lichte mate op de zadelplek. Leek mij verstandig om dat dus mee te scheren maar hoor horrorverhalen over drukplekken en moeten rijden met bontjes enzovoorts.
Wat zeggen jullie?
AlwaysH schreef:De mijne staat dit jaar toch maar niet geschoren omdat hij'kerstvalantie' heeft:)
Is dan toch niet nodig.
Liquorice schreef:Ik heb een hele domme vraag.. Ik heb mijn scheermessen laten slijpen, in de winkel zijn ze eraf gehaald, niet goed opgelet.
Nu krijg ik ze er niet meer op
Lukt wel, maar ik hou een onderdeel over.
Ik heb een sectolin se800