[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:19

Verschilt een beetje per paard ook. Het paard dat altijd bij de mijne staat maakt na het scheren praktisch geen vacht meer aan, die gaat meteen over op de zomercollectie :D

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:35

In bikini de winter door :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:38

Pantykous schreef:
Verschilt een beetje per paard ook. Het paard dat altijd bij de mijne staat maakt na het scheren praktisch geen vacht meer aan, die gaat meteen over op de zomercollectie :D

vorige jaren moest ik hem iedere maand scheren, omdat het weer aangegroeid was, maar dit jaar was ik (veel te) laat met scheren en hij blijft dus kaal :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:52

Het is ook wel erg warm dit jaar, dat zal ook schelen denk ik :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:02

Mijn paard verhaart als een gek al de hele week. Wordt er niet goed van!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:46

BloemBloem schreef:
Ik ben op zoek naar iemand in mijn regio die tegen betaling wil scheren, mag ik dat hier ook vragen?

Waar woon je?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:29

Sanne96 schreef:
groeit de vacht bij jullie's paarden ook zo snel?

die van mij is 5 weken geleden geschoren, maar je ziet er nu echt niks meer van. Ze is na een kwartier fanatiek rijden ook al zeik nat. Dus ik denk volgende week het scheerapparaat er weer overheen :Y)

dit heb ik ook al van veel mensen vernomen :). Veel paarden die weer snel het haar inschieten, ondanks goed deken beleid. Had er vorige week 1 die ik dit seizoen al voor de 3de keer kon scheren :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:35

Sanne96 schreef:
groeit de vacht bij jullie's paarden ook zo snel?

die van mij is 5 weken geleden geschoren, maar je ziet er nu echt niks meer van. Ze is na een kwartier fanatiek rijden ook al zeik nat. Dus ik denk volgende week het scheerapparaat er weer overheen :Y)

Jup.. die van mij was half geschoren. Zie je nog weinig van..

Afbeelding

Zo was ie:

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:05

ja ik ben hier ook verbaasd hoe snel het gaat, ik heb eind okt geschoren en nu echt al best veel haar weer en flink nat na het rijden... -O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:41

Pantykous schreef:

Klopt. Vorig jaar mijn paard 1x hoeven te scheren, tevens de eerste keer toeb. En dit jaar moet ik voor de 2e keer, maar dr vacht is nog niet zo super dik dat het haast heeft. Probeer het zo te houdeb nu.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:40

Hallo allemaal,

Heeft iemand antwoord op de volgende vraag:

Ik heb een Shet x a-Welsh die ongelofelijk lange vacht heeft. Momenteel is ze door kuilgras erg dun aan de ontlasting en poept haar hele staart/kont/billen/benen eronder.
Aan een oplossing tegen de diarree wordt gewerkt al een tijdje maar ze poept zichzelf er ook onder wanneer ze nerveus is, en dat is ze best vaak, het is een heethoofdje.
Nu de vraag: is het verstandig om haar benen/buik/billen naast de staart te scheren?

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:42

Ja de haren gaan snel dit jaar, denk dat ik binnenkort ook weer moet scheren....

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:01

Bucksinlover schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een Shet x a-Welsh die ongelofelijk lange vacht heeft. Momenteel is ze door kuilgras erg dun aan de ontlasting en poept haar hele staart/kont/billen/benen eronder.
Aan een oplossing tegen de diarree wordt gewerkt al een tijdje maar ze poept zichzelf er ook onder wanneer ze nerveus is, en dat is ze best vaak, het is een heethoofdje.
Nu de vraag: is het verstandig om haar benen/buik/billen naast de staart te scheren?

Hi, dit kun je best doen inderdaad. Is toch prettiger als er geen mest gaat klitten en broeien in die lange haren. Misschien kun je een lange racestreep maken die af loopt bij de achterbenen. :)
Mijn paardje heb ik vrijdag ook weer half geschoren en ik merk dat zijn benen veel schoner zijn nu!

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:36

Whild schreef:
Bucksinlover schreef:
Hallo allemaal,

Hi, dit kun je best doen inderdaad. Is toch prettiger als er geen mest gaat klitten en broeien in die lange haren. Misschien kun je een lange racestreep maken die af loopt bij de achterbenen. :)
Mijn paardje heb ik vrijdag ook weer half geschoren en ik merk dat zijn benen veel schoner zijn nu!

Ja is inderdaad veel schoner, vooral als je dan ook nog wat ontklitter erop spuit :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:47

Ik weet niet of dit hier mag, maar weet een van jullie toevallig iemand in de buurt van Lemelerveld/Vilsteren (Overijssel) die paarden/pony's scheert voor een leuk prijsje en ook een beetje goed is? Goed overweg kan ook met een wat eigenwijze pony :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:37

Francieen schreef:
BloemBloem schreef:
Ik ben op zoek naar iemand in mijn regio die tegen betaling wil scheren, mag ik dat hier ook vragen?

Waar woon je?

Hij is inmiddels al geschoren :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:13

kirsten4 schreef:
Ik weet niet of dit hier mag, maar weet een van jullie toevallig iemand in de buurt van Lemelerveld/Vilsteren (Overijssel) die paarden/pony's scheert voor een leuk prijsje en ook een beetje goed is? Goed overweg kan ook met een wat eigenwijze pony :P

Kom er vandaag net weg :'). Heb je even een pb gedaan :PB

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:22

Even een deken regelen en dan maar scheren.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:35

Ik heb een vraagje...

Heeft iemand ervaring met paarden scheren met 2 scheerders tegelijk (dus aan hetzelfde paard)?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:44

ikkebenhier schreef:
Ik heb een vraagje...

Heeft iemand ervaring met paarden scheren met 2 scheerders tegelijk (dus aan hetzelfde paard)?

Waarom zou je dit willen ?
Een is meer dan zat om te scheren.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:47

Maejo89: om sneller te kunnen werken...

Ik heb het geprobeerd bij 3 paaeden vandaag (samen met een 2de scheerder dus).
Het eerste paard ging heel goed, de 2 anderen vond ik heel erg nerveus (zijn paarden die regelmatig geschoren worden).

Ik had het gevoel dat de paarden gestressed werden omdat we met 2 tegelijk scheerden. Maar de andere scheerder vond dat het daar niet aan kon liggen.

Daarmee vroeg ik mij af of nog iemand dat ooit gedaan heeft, en wat de ervaring was

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:50

Ik denk dat het komt, als ik aan scheren ben let mijn paard op mij.
Ze zijn beide hele braaf, maar toch is het een onnatuurlijk en spannend iets.
En als er 2 mensen zijn die scheren, dan moeten ze zich focussen op 2 mensen.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:50

Marjo89 schreef:
Ik denk dat het komt, als ik aan scheren ben let mijn paard op mij.
Ze zijn beide hele braaf, maar toch is het een onnatuurlijk en spannend iets.
En als er 2 mensen zijn die scheren, dan moeten ze zich focussen op 2 mensen.

zo denk ik er ook over :-)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:20

Dat denk ik inderdaad ook :j Heb het bij mijn merrie ook weleens gedaan. Ik was aan het scheren en iemand anders deed de benen. Weet eigenlijk niet eens meer waarom hoor, want doe het eigenlijk altijd alleen. Paard wat normaal perfect mee werkt werd er onrustig en tegendraads van.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:34

ik heb een vraagje voor de scheerders die figuurtjes scheren.
Hoe doen jullie dit? En hoe krijg je het mooiste resultaat?

Ik scheer heel veel paarden, maar nooit figuurtjes.
Ik heb het onlangs geprobeerd, iemand wou 3 sterren op de achterhand van zijn pony.
Maar het was niet zo een succes. Van ver zag het er nog wel oke uit, maar van dichtbij zag het er echt niet uit...