Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pantykous schreef:Verschilt een beetje per paard ook. Het paard dat altijd bij de mijne staat maakt na het scheren praktisch geen vacht meer aan, die gaat meteen over op de zomercollectie
Sanne96 schreef:groeit de vacht bij jullie's paarden ook zo snel?
die van mij is 5 weken geleden geschoren, maar je ziet er nu echt niks meer van. Ze is na een kwartier fanatiek rijden ook al zeik nat. Dus ik denk volgende week het scheerapparaat er weer overheen
Sanne96 schreef:groeit de vacht bij jullie's paarden ook zo snel?
die van mij is 5 weken geleden geschoren, maar je ziet er nu echt niks meer van. Ze is na een kwartier fanatiek rijden ook al zeik nat. Dus ik denk volgende week het scheerapparaat er weer overheen
Pantykous schreef:Verschilt een beetje per paard ook. Het paard dat altijd bij de mijne staat maakt na het scheren praktisch geen vacht meer aan, die gaat meteen over op de zomercollectie
Bucksinlover schreef:Hallo allemaal,
Heeft iemand antwoord op de volgende vraag:
Ik heb een Shet x a-Welsh die ongelofelijk lange vacht heeft. Momenteel is ze door kuilgras erg dun aan de ontlasting en poept haar hele staart/kont/billen/benen eronder.
Aan een oplossing tegen de diarree wordt gewerkt al een tijdje maar ze poept zichzelf er ook onder wanneer ze nerveus is, en dat is ze best vaak, het is een heethoofdje.
Nu de vraag: is het verstandig om haar benen/buik/billen naast de staart te scheren?
Whild schreef:Bucksinlover schreef:Hallo allemaal,
Heeft iemand antwoord op de volgende vraag:
Ik heb een Shet x a-Welsh die ongelofelijk lange vacht heeft. Momenteel is ze door kuilgras erg dun aan de ontlasting en poept haar hele staart/kont/billen/benen eronder.
Aan een oplossing tegen de diarree wordt gewerkt al een tijdje maar ze poept zichzelf er ook onder wanneer ze nerveus is, en dat is ze best vaak, het is een heethoofdje.
Nu de vraag: is het verstandig om haar benen/buik/billen naast de staart te scheren?
Hi, dit kun je best doen inderdaad. Is toch prettiger als er geen mest gaat klitten en broeien in die lange haren. Misschien kun je een lange racestreep maken die af loopt bij de achterbenen.
Mijn paardje heb ik vrijdag ook weer half geschoren en ik merk dat zijn benen veel schoner zijn nu!
kirsten4 schreef:Ik weet niet of dit hier mag, maar weet een van jullie toevallig iemand in de buurt van Lemelerveld/Vilsteren (Overijssel) die paarden/pony's scheert voor een leuk prijsje en ook een beetje goed is? Goed overweg kan ook met een wat eigenwijze pony