[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:44

Een maar weer met regendeken en ander met zomerdeken.. je weet af en toe gewoon niet meer wat je moet met dit wisselvallige weer
.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:49

ik heb gister zn 0-grams regendeken maar weer afgedaan en af gelaten
aangezien het gister overdags rond de 18 graden was en gisteravond was het hier nog een graad of 15
als het weer onder de 15 graden wordt, gaat het dekentje weer op

chivaldiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:21

Linnx schreef:
chivaldi schreef:
hier ongeveer 75/100gram staldeken op.paard is niet geschoren.overdag boven 15graden een fleece gevoerde regendeken met hals :)

is dat niet erg warm? u al hals op en dan ook nog 100 gram?! voor een ongeschoren paard...

Ze staat snachts met een 100 gram deken, is niet geschoren maar heeft totaal geen vacht
Overdag alleen een ongevoerde regendeken met hals. Ze heeft erg snel kou op haar spieren en heeft dit helaas gewoon nodig
Nu met deze temperaturen staat ze terug onder een katoenen zomerdeken dag en nacht tot het terug afkoelt :)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:23

Hier weer ff lekker in blote bips gezet :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:28

stond hier te zweten onder de regendeken, dus katoenen zomerdekentje is wel even genoeg

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:37

Hoe houden jullie de (lange) manen van de paarden heel onder een deken met hals? Vlechten, of los? En nog iets anders doen om te zorgen dat ze heel blijven?
Zou het zonde vinden als ze er deze winter allemaal af gaan door de deken. :\

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:40

Ik lees dat wel vaker maar ik heb daar echt nooit wat van gemerkt. De mijne hebben sportcoupe (ietsje langer) en altijd hals dekens op, maar nooit wat van gemerkt.

chivaldiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:06

Ik heb altijd een losse fleecehals gehad : http://www.piafferuitersport.nl/dekens- ... e-halsstuk

Afgelopen winter had ik een mooie eskadron staldeken met hals... ze heeft hem 2 weken op gehad en al haar manen waren weg (sportcoupe ) :( voor mij dus deze winter gewoon terug fleecehals en als ze buiten gaat een ongevoerde regendeken met hals erover ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:10

Geryon ik hoop dat de mijne ook haar manen heel houdt, maar ik wil me graag goed voorbereiden, je weet het nooit met die paarden..

Zo'n fleecehals lijkt me wel wat, alleen paard staat overdag buiten en dus ook wel eens in de regen. Dat fleece wordt dan een natte bende. Zou je zoiets onder een 'normale' hals kunnen doen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:22

Geryon schreef:
Ik lees dat wel vaker maar ik heb daar echt nooit wat van gemerkt. De mijne hebben sportcoupe (ietsje langer) en altijd hals dekens op, maar nooit wat van gemerkt.

Mijne had lange manen (zie profiel) en nu sportcoupe. Heb er ook nooit last van gehad, wel in vlechten, maar niet daarom. Ben benieuwd hoe het nu gaat, maar ik verwacht geen problemen.

chivaldiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:23

@ absque_dubio jahoor gaat prima onder een normale hals van een regendeken oid dat doe ik ook alleen gaat die als ze binnenkomt af en heeft ze alleen haar fleecehals nog op die gewoon ademt :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:25

absque_dubio schreef:
Geryon ik hoop dat de mijne ook haar manen heel houdt, maar ik wil me graag goed voorbereiden, je weet het nooit met die paarden..

Zo'n fleecehals lijkt me wel wat, alleen paard staat overdag buiten en dus ook wel eens in de regen. Dat fleece wordt dan een natte bende. Zou je zoiets onder een 'normale' hals kunnen doen?

Ik heb er zelf een ontworpen en laten maken voor onder mijn Bucas dekens met losse hals. Alles van goede kwaliteit en kostte niet veel. Wat voor hals dekens heb je?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:28

Ik heb mijn lange manen Lusitano vorig jaar winter voor het eerst een aantal weken met de erge kou onder een halsdeken gehad (glad gevoerd van Dominick) en dat ging prima!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:33

Nies_ ik heb nog geen halsdekens, ook die moet ik nog aanschaffen. :') (Ik heb het paard nog niet zo lang) dus tips zijn welkom! Waar heb jij de losse hals laten maken? En hoe heb je dat zelf ontworpen? (Ik ben zelf niet zo crea)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:44

de halsdekens van Dominick en Horseware zijn in ieder geval glad gevoerd, dat schuurt zo min mogelijk op de manen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:47

Wat vinden jullie nou echt een goede deken qua waterdicht heid? :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:56

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:57

absque_dubio schreef:
Nies_ ik heb nog geen halsdekens, ook die moet ik nog aanschaffen. :') (Ik heb het paard nog niet zo lang) dus tips zijn welkom! Waar heb jij de losse hals laten maken? En hoe heb je dat zelf ontworpen? (Ik ben zelf niet zo crea)

De waterdichte hals over getrokken op patroonpapier, die aangepast en aangegeven waar het klittenband moest komen. De manier waarop heb ik uitgelegd. Mij oma is coupeuse geweest en heeft hem gemaakt, maar ik denk dat je het zelf ook wel kunt, moeilijk is het niet. Evt wil ik wel foto's maken hoor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:59

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:02

Nouvel schreef:
absque_dubio schreef:
Dominickdekens (ik had er nog nooit van gehoord), daar bedoel je dan deze mee? http://www.dominickdekens.nl/index.php?c=2&p=31

jeps :j

Beetje rare website met prijzen, ene deken is 175,- en dan weer 30,- :') Maar bedankt voor de tip! Zie alleen dat de deken 300gram is, en ik vrees dat ik wel iets meer nodig ga hebben aangezien paard geschoren wordt. :\ Onderdekens vind ik zo'n gedoe, heb liever meerdere dekens zodat ik per keer één deken erop kan leggen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:03

Nies_ schreef:
De waterdichte hals over getrokken op patroonpapier, die aangepast en aangegeven waar het klittenband moest komen. De manier waarop heb ik uitgelegd. Mij oma is coupeuse geweest en heeft hem gemaakt, maar ik denk dat je het zelf ook wel kunt, moeilijk is het niet. Evt wil ik wel foto's maken hoor.

Slim. :j Zoiets zou zelf nog wel te knutselen moeten zijn, bedankt!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:08

absque_dubio schreef:
Beetje rare website met prijzen, ene deken is 175,- en dan weer 30,- :') Maar bedankt voor de tip! Zie alleen dat de deken 300gram is, en ik vrees dat ik wel iets meer nodig ga hebben aangezien paard geschoren wordt. :\ Onderdekens vind ik zo'n gedoe, heb liever meerdere dekens zodat ik per keer één deken erop kan leggen.

Nee de deken is €175,- en de losse hals is €30,- ;)

Hier een Horseware halsdeken met gladde voering dus en helaas worden de manen van mijn paard wel dunner.
En dan met name de achterste helft.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:21

Ohhh op die fiets, ik snapte er al niks van. Maar nu voel ik me nog blonder. :=
Zonde zeg. Ik had een eczeemdeken deze zomer en die hield de manen echt netjes. Jammer dat ik die hals er niet af kan halen en bij de andere eronder kan plakken. :\

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:25

Gisteren en vandaag staat hij zonder

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:34

Ik zit er aan te denken om een gladde stof aan de binnenkant van mijn halsdeken te naaien, alleen het hals stuk dan he. Vorig jaar ook alle manen eraf.. Mijn schoonmoeder kan goed naaien, dus vraag die es. Wil dan een soort onderrok voering aan de binnenkant laten maken.

Die van mij staat trouwens sinds gisteren weer zonder deken.