Mijn sht blijft overigens gewoon "bloot" staan.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MiniLoe schreef:ik twijfel voor dit jaar.
Ik heb mn shetlander al vier jaar in de winter met 100 grams dek op.
hierdoor komt hij moeiteloos door zijn rui heen in het voorjaar, eerst had hij elk voorjaar met warm weer hoge koorts en het zweet ging in straaltjes van hem af, sinds ik een deken gebruik geen problemen.
dit jaar heb ik twee shets en de dekens zijn aan vervanging toe, betekend twee x een nulgrams dek kopen en twee keer een 100 grams dek kopen en moet dan nog 1 extra staldek. in prenciepe doe ik niet veel met ze in de winter.
overdag kunnen ze niet schuilen of droog staan, alleen in de avond als ze op stal gaan.
Ze hebben een kleine paddock ter beschikking dus echt stukken warm lopen zal niet super goed gaan,
tenzij ze rondjes gaan lopen en blijven lopen.
verder wandel ik wel met ze in de winter maar hun training is alleen in het voorjaar, zomers en najaar, soort winter stop dus.
Eigenlijk heb ik geen zin in dekens kopen, duur, dekenwissel gedoe en het lekkerste vinden ze zonder.
maar ik heb ook geen zin in weer een zieke shet van het voorjaar en eerlijk gezegt, het is een watje en heeft de schurft aan regen! dan is zo een dek fijn
maarja in het voorjaar scheren is goedkoper dan allemaal dekens aanschaffen, zit dus in dilema of ik ze deze winter met of zonder dek laat rond lopen, maar voorgaande jaren is een deken wel goed bevallen betreft schoon houden van pony en super goed door de vacht wissel komen
Nouvel schreef:ik wil 'm ook vanavond weer op doen ivm de voorspellingen voor morgen, maar een uur geleden was het nog 22 graden binnen op stal...