Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Meer opleggen![]()
Vind dat toch altijd een beetje dooddoeners. Mijn paard stond vorig jaar onder 700 grams toen het echt koud was.
Niet omdat mij dat nou zo goed uitkwam maar omdat hij het echt koud had.
Verschilt zo enorm per paard, hij staat nu overigens voor zijn doen nog ´maar´ onder 350 grams + 100 grams hals.
Veulen84 schreef:Duhelo schreef:nu al 450 gr? daarnet was het buiten tuim 10 a 15 graden... wat leggen jullie op als het echt vriest of min 15 is zoals een aantal jaar geleden?
Het is hier geen 10 / 15 graden. Eerder 5 / 6 graden. Vannacht vroor het hier. Dus hier is het 300 en 200 op de paarden. Als het vriest kan ik voor de 1 nog naar 700 en de andere naar 500. En as ik een beetje schuif kan hoger ook nog wel. Maar dat heb ik nog niet nodig gehad.
Nouvel schreef:Yvank_ schreef:Meer opleggen![]()
Vind dat toch altijd een beetje dooddoeners. Mijn paard stond vorig jaar onder 700 grams toen het echt koud was.
Niet omdat mij dat nou zo goed uitkwam maar omdat hij het echt koud had.
Verschilt zo enorm per paard, hij staat nu overigens voor zijn doen nog ´maar´ onder 350 grams + 100 grams hals.
maar hoe komt het dan dat die paarden het zo vreselijk koud hebben dat ze zoveel dekens nodig hebben?
krijgen die te weinig ruwvoer, hebben die een lage weerstand, kunnen ze te weinig bewegen?
ik voel ze hier regelmatig, en ik heb nog nooit gevoeld dat ze te koud zijn, ook mijn vorige paarden niet...
ik heb er eentje geschoren onder 200 staan, die voelt echt meer dan gewoon warm aan, als ik dan lees wat veel andere paarden op hebben twijfel ik vaak of hij niet te dun staan, maar ja, als hij gewoon echt goed warm is lijkt het mij prima...
claudiadvx schreef:Nies_ schreef:Staat de ongeschoren pony nu zonder deken? Dan zou ik dat gewoon zo laten.
Ze staat nu onder de 0 gram met hals. Maar het liefst heb ik haar blootzou ik nu haar deken af kunnen doen?
Snachts staan ze allemaal binnen trouwens
jippie5 schreef:Even een vraag waar ik echt van hoop dat er wat mensen zijn die me hierbij kunnen helpen.
Wie weet er iemand een merk die STALDEKENS verkoopt van 50/100 gram? Ik kan alleen maar onderdekens vinden... of misschien iemand tweedehands? Maat 155 en 165.
Totje5mei schreef:jippie5 schreef:Even een vraag waar ik echt van hoop dat er wat mensen zijn die me hierbij kunnen helpen.
Wie weet er iemand een merk die STALDEKENS verkoopt van 50/100 gram? Ik kan alleen maar onderdekens vinden... of misschien iemand tweedehands? Maat 155 en 165.
Het merk HB heeft een staldeken van 100gr.