[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:24

idd, ik heb geborsteld en daarna gewassen, waarbij ik met een zachte borstel goed geschrobt heb en nog steeds waren de lenden en bovenop de kont vrij "vuil/vet".

Vind het naar diegene die komt scheren maar net zo beleefd. Blijkbaar had ze zelfs een paard waar ze met 2 sets pas geslepen messen niet toekwam om hem mooi gedaan te krijgen...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:43

Soms is het niet anders maar ik vind het wel fijn als de paarden van te voren gewassen worden, zeker als ze veel buiten staan. :j

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:43

ik was mijn paarden echt nooit van te voren veel ste koud ervoor. Wel doe ik altijd na het scheren even met een warme spons en water de losse haartjes af. En snel inpakken

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:11

Ik was mijn eigen paarden meestal ook niet omdat ze toch altijd met deken staan en ik ze schoon houd. Ik doe ze vaak wel na het scheren even afsponzen met lauwwarm water voor de haartjes en het stof.

Matthijsbink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:56

Hoi! Mijn shetlander heeft een supper dikke vacht, als ik intensief longeer zweet ze snel en als er kleine kinderen komen rijden ook. Ik wil haar scheren maar ze staat 24 uur buiten. Wat voor soort deken moet ik kopen zodat zei niet koud vat? En wat mag in de winter wel en niet geschoren worden!?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:28

Wassen met warm water, zweetmes erover en dan 1 of 2 zweetdekens op doen. Doe ik altijd. Ook als het vriest. Meestal laat ik dit dan de hele nacht op als ik savonds was. Smorgens wassen zijn ze savonds wel droog.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:35

Matthijsbink schreef:
Hoi! Mijn shetlander heeft een supper dikke vacht, als ik intensief longeer zweet ze snel en als er kleine kinderen komen rijden ook. Ik wil haar scheren maar ze staat 24 uur buiten. Wat voor soort deken moet ik kopen zodat zei niet koud vat? En wat mag in de winter wel en niet geschoren worden!?

Je kunt je pony helemaal scheren maar je kunt misschien beter de borst en de luchtpijp scheren. Dat scheelt een heleboel warmte :j

Matthijsbink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:29

wortelsussie schreef:
Wassen met warm water, zweetmes erover en dan 1 of 2 zweetdekens op doen. Doe ik altijd. Ook als het vriest. Meestal laat ik dit dan de hele nacht op als ik savonds was. Smorgens wassen zijn ze savonds wel droog.

Hey! Een vriendin van mij had ook een zweetdeken op gedaan in de nacht en heeft nu een super grote schoft wond. Heel lang niet kunnen rijden. Dus dat doe ik liever niet hhaha

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:45

Matthijsbink schreef:
wortelsussie schreef:

Hey! Een vriendin van mij had ook een zweetdeken op gedaan in de nacht en heeft nu een super grote schoft wond. Heel lang niet kunnen rijden. Dus dat doe ik liever niet hhaha

Dat is wel schrikken. Heb ik nog nooit gehad. Dan lag de deken niet goed. Ik doe eerst hals deken dan zonder hals erop en nog nooit last gehad van schuiven of trekken etc.

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:16

weet iemand een adres in omgeving rotterdam waar je je apparaat kunt laten nakijken? en messen laten slijpen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:27

Slijpen doe ik altijd bij Firma Jorna, kun je gewoon opsturen en binnen een paar dagen heb je je messen geslepen terug. Ik ken in de omgeving van Rotterdam geen bedrijven die scheerapparaat onderhoud doen. :n

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:56

@_Nann_ In rotterdam zuid zit er 1 weet uit me hoofd even niet precies waar die zit in ieder geval was het vlak bij zuiplein

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:43

Oké bedankt, nog mee rmensen die adressen weten ??? Ik wil het apparaat echt ff laten nakijken..

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:44

in Alblasserdam zit er ook 1

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:45

Weet je daar ook bedrijfsnaam van oid???

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:18

Ik weet wel drie adressen waar je hem naartoe kunt opsturen. Ik stuur alles op, hier in de regio zit namelijk niemand die ik mijn machine toevertrouw.

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:15

Je stuurt je hele machine op?? Ja dan moet ik wel zeker weten dat het een oké adres is haha

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:43

Hoi, ik heb hier even een vraagje over scheren.

Mijn paard staat momenteel vrij dik in zijn haren. Nou ja, op zich valt het nog wel mee (als ik het vergelijk met ponylief :') ), maar voor dagelijks trainen is het toch vrij lang.
Hij is snel bezweet, kan dan niet gelijk naar buiten omdat hij zijn zweetdeken om moet, staleigenaars moeten het dan wisselen, het is altijd een heel gedoe. Gelukkig vinden de staleigenaars dat geen probleem, maar ik voel me er zelf wat lastig bij om het elke keer te vragen want dit gaat nog het hele seizoen zo doorgaan natuurlijk...

Ik dacht er dus aan om hem te laten scheren. Maar ik heb wat twijfels xD
Ik zou sowieso een patroon kiezen en niet helemaal scheren. Maar ik ben bang dat hij van dat patroon wat heviger gaat worden (hij is de laatste tijd al wat energieker en schrikt van niks eigenlijk en ik ben bang dat dat erger gaat worden als hij voor een deel geschoren is). Ook vraag ik me af welk patroon ik zou kiezen. Hij zweet met momenten echt overal, maar voornamelijk in zijn hals, onder het zadel en in zijn lies.
Dan nog iets, hij staat nog altijd buiten. We hebben wel goeie paddocks, maar met veel regen liggen deze ook nat (gelukkig is het gewoon piste zand dus hij zakt er niet in weg). Zou ik dan wel de benen scheren? En hoe zit het met het hoofd? Dat scheren of gewoon zo laten?
En naargelang het patroon ik kies, welke dikte van deken moet ik dan kiezen? En is een hals noodzakelijk?

Hopelijk kan iemand me helpen :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:49

Ik heb vrijdag mijn beertje van de wei afgehaald en vanmorgen gewassen. Hoewel nog niet alle vet en viezigheid uit zijn vacht is. Volgende week ga ik scheren. Hij staat nu nog in zijn berenvacht op stal en ga deze week beginnen met een beetje conditie opbouwen bijgezet aan de longe dus heel bezweet zal hij nog niet worden. Afbeelding
Afbeelding
Zo ziet hij er momenteel uit :')

_Nann_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:46

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:32

Ik ben op zoek naar iemand in mijn regio die tegen betaling wil scheren, mag ik dat hier ook vragen?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 02:11

Kirrr schreef:
Wassen jullie je paard altijd voordat je scheert?

Ja standaard. Klanten laat ik het ook altijd doen. Wanneer dit niet mogelijk is komt er een kleine meerprijs bij. Schone paarden geven een veel beter resultaat en het is beter voor het behoud van je machines. Ook als ik bij stallen kom waar 15+ paarden gedaan moeten worden gaat alles voor de tijd in bad.

Goed gewassen paarden kunnen zo onder het scheermes de wedstrijdring of de showring in. Althans bij mij :).

Ik schrob altijd goed over de gehele rug en achterhand en de benen. Daar zit vaak zoveel zooi nog in de vacht. Daarna gewoon lekker de deken op en wat warme slobber en ze kunnen dan de volgende dag uit het haar :).

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:04

groeit de vacht bij jullie's paarden ook zo snel?

die van mij is 5 weken geleden geschoren, maar je ziet er nu echt niks meer van. Ze is na een kwartier fanatiek rijden ook al zeik nat. Dus ik denk volgende week het scheerapparaat er weer overheen :Y)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:06

hmmm, toevallig had ik het er vanmorgen met iemand over dat de vacht van mijn paard juist niet groeit. Ik heb hem een maand geleden pas helemaal geschoren (daarvoor de hals wel al 3 x) omdat hij ziek geweest is en het is nog niks gegroeid

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:13

Wintervacht groeit tot eind december door, dus dat kan wel kloppen.