Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:56

Gister de regendeken afgedaan en vandaag de vliegendeken weer opgedaan.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:57

die van mij gaat nog niet onder een deken. Overdags staat hij in de paddock, en in de avond komt die op stal. In de stal blijft het nu nog bijna standaart rond de 10 graden. Hij zit verder nog goed in het velletje, en wil aangezien zijn leeftijd geen watje gaan kweken. Mocht het te dik worden of mocht hij het echt koud krijgen, gaat er uiteraard wel een deken op.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:54

Vandaag regendek af, vliegenspul en netjes erbij. in de avond wel ivm aanmaken vacht even dekje erop gedaan weer.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:03

Ik heb die van mij al 3 dagen onder een regendeken staan. Morgen mag die even af, en dan maar weer zien wanneer er weer slecht en koud weer komt..

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:06

Mijn paarden hebben nog geen deken op, probeer het zo lang mogelijk uit te stellen als ik eenmaal een deken op doe blijft deze ook op tot het voorjaar. (of het moet ineens heel warm worden) Bovendien vind ik het niet heel erg als ze een iets dikkere vacht hebben. Ze krijgen genoeg te eten, dus ze kunnen prima zichzelf warm houden. Laatst met die hevige buien met onweer heb ik ze wel even binnen gezet.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:12

Ik doe ook nog geen deken op, paard staat overdag op de wei en snachts in de stal. Gelukkig kweekt hij ook nooit veel wintervacht, heb hem nog nooit hoeven scheren!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:55

de mijne krijgt alweer haartjes op dr neus... Maar gister in de zon stond haar vacht helemaal wijd dus ff volgende week aankijken en anders toch alvast een katoenen dekentje opgooien. Regendeken met fleece vind ik t nog wat warm voor maar t moet snachts niet veel kouder gaan worden

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:04

die van mij staat nog lekker zonder, staat 24/7 buiten. Met het slechte weer wel even getwijfeld, maar meneer heeft het niet koud en kan wel wat hebben. Wil het zo lang mogelijk uitstellen... Deken blijft dan op tot het voorjaar

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:14

zomerdekentjes snachts :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:19

Als het na het weekend kouder gaat worden gaan de dekens op. 's Nachts is het wel echt koud, maar overdag is de deken dan weer niet nodig. Dat wordt gewoon erop en eraf de komende tijd. :j

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:21

na het weekend gaat hier de regendeken ook weer op :j
en mocht t echt onder de 10 graden komen dan gaat de 100 grams erop .

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:54

Die van mij heeft ook een regendekentje op, die gaat vanmiddag weer even af en vanavond gewoon weer op! Ze begon al met verharen!

lampinaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:12

regendeken . Met deze 'zomer'...

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:13

De mijne heeft nog geen deken op.. probeer er eigenlijk ook zolang mogelijk mee te wachten anders hebben ze dadelijk geen weerstand meer. Wanneer het weer echt te bagger wordt dan begin ik eens met een fleece gevoerde regendeken... Maar voor nu doet hij het nog makkelijk zonder deken

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:27

mijn bijrijdpaard heeft geen deken op begint nu wel heel erg te verharen sinds een dag of 3

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 01:47

Op dit moment nog niks, op vliegendeken na.
Als hij gewerkt heeft en het waait/regent, dan gaat de regendeken op en het land in, anders niks.
Mijne heeft al verhaart, vroeg marja, heeft nog niet echt een wintervacht, meer ertussenin.
Als hij nog dikker word dat laat ik hem scheren, anders trouwens ook maar dan wat later :D

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:04

ik twijfel voor dit jaar.
Ik heb mn shetlander al vier jaar in de winter met 100 grams dek op.
hierdoor komt hij moeiteloos door zijn rui heen in het voorjaar, eerst had hij elk voorjaar met warm weer hoge koorts en het zweet ging in straaltjes van hem af, sinds ik een deken gebruik geen problemen.

dit jaar heb ik twee shets en de dekens zijn aan vervanging toe, betekend twee x een nulgrams dek kopen en twee keer een 100 grams dek kopen en moet dan nog 1 extra staldek. in prenciepe doe ik niet veel met ze in de winter.

overdag kunnen ze niet schuilen of droog staan, alleen in de avond als ze op stal gaan.
Ze hebben een kleine paddock ter beschikking dus echt stukken warm lopen zal niet super goed gaan,
tenzij ze rondjes gaan lopen en blijven lopen.

verder wandel ik wel met ze in de winter maar hun training is alleen in het voorjaar, zomers en najaar, soort winter stop dus.

Eigenlijk heb ik geen zin in dekens kopen, duur, dekenwissel gedoe en het lekkerste vinden ze zonder.
maar ik heb ook geen zin in weer een zieke shet van het voorjaar en eerlijk gezegt, het is een watje en heeft de schurft aan regen! dan is zo een dek fijn

maarja in het voorjaar scheren is goedkoper dan allemaal dekens aanschaffen, zit dus in dilema of ik ze deze winter met of zonder dek laat rond lopen, maar voorgaande jaren is een deken wel goed bevallen betreft schoon houden van pony en super goed door de vacht wissel komen

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:56

Mijn paard heeft het hele jaar door een deken op. :=
Ik ben erg deken-achtig, als het al iets bewolkt is krijgtie zn regendekentje al op hoor!!
Ik doe hem ook echt pas af als ik weet dat het warm wordt, anders houdtie hem mooi op.

Heb hem vorig jaar ook best vroeg geschoren en vroeg de winterdekens op.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:05

Ik weet niet waar jullie wonen,maar gewoon in Nederland toch...en niet in Rusland ofzo....het is hier tussen de 20 en 31 graden geweest van de week dan ga je toch zeker geen regendekens opgooien omdat er een buitje valt,zweten ze zich rot en daar worden ze juist ziek van!!
Hier staat ze dag en nacht met vliegendeken op en wanneer het regent zonder deken,zolang het niet onder de 15graden wordt komt er geen deken op!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:16

het is hier de afgelopen weekt toch behoorlijk fris geweest hoor en er is ook aardig wat regen gevalllen :j
lees;15 graden dus dan gaat er toch echt wel een regendekentje op :j , nu overigens bloot omdat het ongelovelijk warm is :j

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:23

Ik zie dat jij in het Noorden woont,ik woon in het zuiden dus dat schilt wel een aantal graden natuurlijk maar gisteren was het hier 25gr en vandaag 31 dus de vliegen/dazendekens zijn nog van toepassing.

Komt straks die koude Oostenwind en de herfstregen en temperatuur tussen de 10 en 15 graden.dan gaat er een ongevoerde regendeken op.
Hier gaan ze snachts/'savonds naar binnen maar hebben wel buitenstallen waarvan de bovendeuren openstaan.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:29

Zolang ze nog niet geschoren is, geen deken.. Daarna een regendekentje, mocht het koud worden een staldeken van 200 gram, en nog kouder 200 gram erbovenop.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:30

daar zit idd wel verschil in :j , gister en vandaag was het hier ook behoorlijk warm hoor dus dan gaan ze ook zweten onder de dekens :j nu staan ze lekker bloot . maandag gaat ie denk ik weer op maar dat ligt puur aan het weer . hier ook snachts binnen met een buitenstal ( of iig genoeg openingen ivm luchten en naast hem ook .

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:58

Hier begint het nu op dit moment te onweren,maar de paardjes staan toch binnen dus niet erg.
De rest van de week geeft buienradar wel wat regen aan vooral voor vandaag(zondag dus),woensdag en donderdag maar de temperaturen blijven wel tussen de 19 en 23 graden behalve donderdag dan 17 graden,dus dan gaan ze maar bloot zonder vliegendeken naar buiten.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:11

Als de dagtemperaturen onder de 15 graden komen en de nacht onder de 10 dan ga ik toch beginnen met zijn zomerdeken denk ik... Weet nog niet of ik ga scheren dus op tijd de dekens op :)