Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:08

Had hem vandaag lekker afgedaan maar nu weer op. Het begint ineens zo te betrekken..

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:17

Ik ga dit topic even volgen,
mijn paardje staat nu nog met een vliegendeken omdat ze anders erg veel schuurt,
maar ben benieuwd wanneer de meeste beginnen met een regendeken.
ik heb zelf een 0 grams regendeken zonder hals, terwijl mijn vliegendeken met hals is dus ik probeer de regendeken zo lang mogelijk uit te stellen maar met het weer hier in nederland ben ik benieuwd wanneer de meeste van jullie beginnen met regendekens op te doen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:30

ik probeer de dekens nog in de kast te laten liggen tot zeker oktober.
pas als de tempraturen overdag rondom de 10 graden schommelen gaat er hier een deken op.
dat kan dus ook al in september zijn maar dan moeten de verwachtingen wel zo blijven, deken op is op en pas van het voorjaar weer af.

ze beginnen al wel aan een vacht overigens
Laatst bijgewerkt door MiniLoe op 31-08-11 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyJoe

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:31

mag ik vragen waarom sommigen hun paarden nu onder een 0 grams regendeken hebben staan?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:37

Als je even een aantal bladzijdes leest, vind je het antwoord ;)

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:25

ik ben blij dat ik toch besloten had geen deken op te doen, het weer wordt alweer wat beter en elke keer deken op, deken af is in mijn ogen minder fijn voor het paard dan even een paar dagen wat minder goed weer.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:28

Het was net erg koud bij ons op stal, had maar een wollen dekentje opgedaan. Had die er toevallig liggen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:36

Die van mij heeft nu een regendeken met fleece voering op en ze vind t heerlijk haha (verwend nest) Normaal gesproken is ze het gelijk zat in de wei als het begint te regenen en nu moet ik dr echt gaan halen :D Deze deken heeft ze nu ook op stal op en dat gaat prima

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:40

Kimbeerly schreef:
Ik ga dit topic even volgen,
mijn paardje staat nu nog met een vliegendeken omdat ze anders erg veel schuurt,
maar ben benieuwd wanneer de meeste beginnen met een regendeken.
ik heb zelf een 0 grams regendeken zonder hals, terwijl mijn vliegendeken met hals is dus ik probeer de regendeken zo lang mogelijk uit te stellen maar met het weer hier in nederland ben ik benieuwd wanneer de meeste van jullie beginnen met regendekens op te doen.

Hier ook standaard de vliegendeken op gehad afgelopen maanden, maar nu een katoenen zomerdeken opgedaan, is net ietsje dikker. Als ze naar buiten gaat doe ik nu wel de ongevoerde regendeken op, omdat er vaak een flinke bui valt de laatste dagen en het dan ook behoorlijk afkoelt. Dan kan een regendeken prima, maar voor op stal is de katoenen deken genoeg.

Het wordt trouwens van het weekend 25 graden, dan vind ik een regendeken met fleece zoals sommigen nu al op hebben eigenlijk wel erg dik ....

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:45

LucianoS schreef:
lisaislisa schreef:
Een 200 grams :)

wow 200gr al ? is die van jou dan al geschoren ?

Nee, maar anders is het straks net een beertje :')

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:47

Hier ook al een 150/200 grams gevoerde regendeken. Begint nu al met z'n wintervacht, was laatst al helemaal pluizig. Dus voor hij echt een beertje wordt, toch maar de deken op. Staat overigens 24/7 buiten, echt het hele jaar door. Als het 's nachts toch zoals deze week al geweest is onder de 10 graden uitkomt, is 200 grams toch wel lekker. ;)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:53

Mijne gaat vanaf dit weekend weer overdag de wei op dus gaat er een 0 grams regendeken op. Nu een hele tijd niet opgestaan vanwege een verzopen land! Maar in principe, beetje afhankelijk van het weer, ligt er een dekenop zolang er een R in de maand zit en daarna een vliegendeken. Hij heeft namelijk behoorlijk last van vliegen en dergelijke! Dus eigenlijk ligt er altijd wel een dekentje op!

AicileF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:58

Ik wacht hier nog even met de deken. Het wordt de komende dagen weer een stuk warmer. Pas als het echt kouder wordt (en redelijk stabiel blijft) gaat hier de regendeken 100 grams op en blijft deze op.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:00

Hier een paard wat vrijwel het hele jaar door een deken opheeft... Tegen de tijd dat de eczeemdeken eraf kan kan ik alweer de winterdekens uit de kast trekken. Op het moment staat ze onder de eczeemdeken en een fleecegevoerde regendeken. Dit omdat ze zonder die regendeken stijve rugspieren krijgt van de kou, want de eczeemdeken blijft na de regen ook nog een tijdlang nat helaas...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:06

mijn merrie staat al de hele zomer onder een vliegendeken. ze staat overdags van 8 tot 8 buiten en als ze de deken niet op heeft vind ze het echt niet leuk op de wei en begint ze beetje te schuren. nu met de deken op is ze veel fijner in haar vel.. :D ik begin met een regendeken als het overdags onder de 16 graden blijft. al heeft ze afgelope weekend vrijdag op zaterdag nacht een ongevoerde regendeken op gehad omdat ze toen buiten moest staan en het regende.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:11

hier inmiddels 2 stuks met een 0 grams regendeken.
en 1tje die te dun is met ze 200 grams deken,

met mooi weer gaan ze overdag af en savonds weer op.(staan dag en nacht buiten)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:37

Zo, die van heeft de zomerdeken op.. En vindt het weer geweldig, lekker trekken en eten aan de deken!!! Pff hou ik dan geen deken heel :p

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:23

Ik ben eruit!
Heb een HH Thor 200 gram outdoor deken besteld voor het najaar/voorjaar en een HH Thor Highneck 300 gram voor als het vriest. Heb zelf al een HH Teddy fleece dus die zou er nog onder kunnen als het echt koud wordt, en als staldeken te gebruiken! :)
Heb ze bij www.goedkopepaardendekens.nl besteld, leuke prijsjes hebben ze daar! Was voor 120 euro klaar!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:46

Mijn paard heeft de afgelopen nachten ook een regendeken 0 grams opgehad, ze maakt nu al een teddyvacht aan.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:00

paarden + pony,s hebben bij ons nog niks op lopen dag en nacht buiten

was gisteren ook eindelijk prachtig weer

in alle weilanden om ons heen met paarden van andere mensen liep er geen 1 met deken op

ben ook van menig als ik zelf geen jas aan heb of zomer jasje heeft paard geen deken om nodig

daarbij hebben ze bij ons pas met de winterstalling per 1 november hun regendeken 100 grams of 200 grams deken op

en hebben de paarden halve maart weer hun dekens af

wintervacht groeit hierdoor maar weinig aan en ze zijn eind maart ook al weer kwijt

alleen na rijden en wat zweten krijgen ze even hun zweetdeken op,
en krijgen kwart muslie van havens zonder haver

als op is gaat de zweetdeken weer af en hup naar buiten zonder deken

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:53

Carmy81 schreef:
Waarom vinden heel veel mensen een deken een kwelling en vervelend iets voor je paard?
Zodra het frisser begint te worden ( zoals deze week ) wil madame maar al te graag de deken op anders heeft ze het gewoon koud namelijk. Hoe merk ik dat? Nou door aan de oren te voelen, als die koud zijn dan heeft ze het koud. Mijn paard vind het echt niet vervelend om met een deken op te staan.

Mijn paard vind het echt vreselijk. :=
Met op doen wordt ze gelijk al agressief.

Paarden krijgen hier al echt een vachtje.
Met de dekens wacht ik nog zo lang mogelijk.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:57

ik heb de regendeken ook weer afgedaan :j

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:03

de mijne staat `s nachts onder een deken en eind van de ochtend eraf

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:33

Vandaag toch wel ff lekker afgedaan hoor, tis hier heerlijk weer (ookal stond mevrouw de hele dag in dr stal -O- )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:43

overdags af in het zonnetje, net weer op gedaan...