Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
samirah schreef:Voor degenen met ervaring met de Rambo summer series: Heeft die liner die erbij zit echt toegevoegde waarde?
Of is een vliegendeken met waterdichte rug zoals bijvoorbeeld bucas buzz off rain net zo functioneel?
Ik heb een oudere merrie herstellende van een pittige blessure, en gevoelig voor kou/vocht op de spieren. Ze is met name op haar rug vrij gevoelig.
En vraag me af of dit als tussenstap een nuttige aanvulling zou kunnen zijn.
Nouvel schreef:mavantos schreef:Ik zoek maat 195, 0gr en mag zonder liner systeem. Aangezien ik er gewoon staldekens onder doe.
Rambo zat ik ook in dubio over, maar dat is weer zo'n geval dat je €300 verder bent en dan maar hopen dat het niet gesloopt wordt...
H
Oh dat is jammer, ik heb een rambo supreme lite in 205, hele fijne sterke deken, maar goed, die is te groot, dus dat schiet niet op…
mavantos schreef:Nou die 205 was veeeel te groot geweest. Heb een maat 198 kunnen passen van iemand en ben uiteindelijk voor de 191 gegaan.
[ [url=m/qd6DDD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn paard heeft een zware hals (zie je helemaal niet op deze foto trouwens), maar het deken zit heel fijn.
Capriootje schreef:Ziet er mooi uit!
Hier vandaag 2 vliegendekens gepast. De nieuwe Lemieux (kudos? Dacht ik) en de Rambo protector. Die laatste had ik al een oude versie van voor m’n vorige paard maar daar is m’n 3 jarige echt uitgegroeid. Ik had m’n geld gezet op de Rambo maar de Lemieux zat hem toch veel mooier en minder druk op schoft/schouder met graas houding. Hij is nog ietsje te groot maar dat neem ik voor lief aangezien meneer dus nog jong is en lekker doorgroeit en uit aan het zwaren is. Van de Rambo vergeten foto’s te maken maar voor mensen die de Lemieux interessant vinden wel wat foto’s.
[ [url=m/m3Evrc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qRkhKh.jpg]Afbeelding[/url] ]
mavantos schreef:Nou die 205 was veeeel te groot geweest. Heb een maat 198 kunnen passen van iemand en ben uiteindelijk voor de 191 gegaan.
Mijn paard heeft een zware hals (zie je helemaal niet op deze foto trouwens), maar het deken zit heel fijn.
MarjanB schreef:mavantos schreef:Nou die 205 was veeeel te groot geweest. Heb een maat 198 kunnen passen van iemand en ben uiteindelijk voor de 191 gegaan.
Geheel off-topic.. maar ik zou bij je paard even kijken naar de stand van de voeten. Hij staat te steil nu voor zijn hoek met de koot.
Verder mooie deken!
Spenk schreef:Alle bucas vliegendekens zijn wel big neck geworden dus misschien dat dat wel helpt voor je Lippizaner?
beegee schreef:Ik ben ook op zoek naar een fijne vliegendeken! Dit is nu het vierde zomerseizoen waarin ik m’n paard heb en nog nooit een goed passende deken gevonden. Ik heb een normaal gebouwd paard met enorme borst die ook best hoekig is (en een normale hals, dus big neck kan hij bijv weer niet om) dus hij krijgt altijd giga schuurplekken na een dag of twee. Iemand aanraders? Ik heb echt al veel merken geprobeerd, er moet iig een loopsplit in zitten maar ook gladde voering die ver genoeg doorloopt zodat het niet zo rauw wordt. Iemand aanraders? Het is zoals het er nu uit ziet zijn laatste seizoen dus ik hoef echt niet iets dat jaren mee gaat, als het maar lekker zit voor komende tijd. En als t wel jaren mee gaat is dat uiteraard ook prima
Pallatin schreef:Mijn paard heeft rhino en amigo regen en winterdekens in 205 die prima liggen, nooit schuurplekken. Heb een amigo bug buster gekocht vorig jaar, ook in 205 en die bleek veels te groot, foto’s staan een paar pagina’s terug. Heb nu de rambo protector gekocht in een 198 en die zit heel mooi…volgens mij vallen die vliegendekens groot/ anders.
Wel met v sluiting overigens, dat zit bij de mijne het mooist
Nouvel schreef:Nou dat is mijn ervaring ook wel, dat vliegendekens vaak veel ruimer vallen dan gewone dekens, en vooral aan de voorkant.
Nou pas ik vanmiddag een Rambo protector 6.0 op mijn paard waar 6.0 Rambo dekens aan de ruime kant voor vallen bij zijn schouders, en deze zit gewoon strak op schouders…
Schiet mij maar lek, ik snap er niks meer van…
De duo en de summer in diezelfde maat lagen echt aan ruime kant op zijn schouders, net wat te ruim voor het mooie en dan ligt deze ineens strak aan de voorkant…
Het is wel een gebruikte, maar dan nog, die kan toch niet enorm gekrompen zijn?