Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:01

svdijk86 schreef:
Met wat voor temperaturen doen jullie wél een deken op dan?

als ik zelf een trui aantrek ;)

S_en_Z

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:53

heb ik al de halve zomer aan :=

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:58

Waarom vinden heel veel mensen een deken een kwelling en vervelend iets voor je paard?
Zodra het frisser begint te worden ( zoals deze week ) wil madame maar al te graag de deken op anders heeft ze het gewoon koud namelijk. Hoe merk ik dat? Nou door aan de oren te voelen, als die koud zijn dan heeft ze het koud. Mijn paard vind het echt niet vervelend om met een deken op te staan.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:02

Carmy81 schreef:
Waarom vinden heel veel mensen een deken een kwelling en vervelend iets voor je paard?
Zodra het frisser begint te worden ( zoals deze week ) wil madame maar al te graag de deken op anders heeft ze het gewoon koud namelijk. Hoe merk ik dat? Nou door aan de oren te voelen, als die koud zijn dan heeft ze het koud. Mijn paard vind het echt niet vervelend om met een deken op te staan.

daar ben ik het nou mee eens mijn paard vind het heerlijk om onder een deken te staan als het frisser is

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:05

wendyke schreef:
Carmy81 schreef:

daar ben ik het nou mee eens mijn paard vind het heerlijk om onder een deken te staan als het frisser is

:)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:07

Mijne staat al een week onder een 0 grams regendeken.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:22

Carmy81 schreef:
wendyke schreef:

Helemaal mee eens!
Door alle reacties hier op bokt, voelt het soms alsof ik niet goed voor mijn paard ben, omdat ik haar een deken opdoe.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:25

Carmy81 schreef:

Een paard kan met deze temperaturen goed voor zichzelf zorgen hoor en zichzelf warm houden, dus dat is natuurlijk onzin

of je paard gekweld wordt met een deken geen idee...Denk niet dat paarden een deken nou zo vreselijk vinden, dus dat ben ik wel met je eens ;-)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:54

Colway schreef:
Carmy81 schreef:

Een paard kan met deze temperaturen goed voor zichzelf zorgen hoor en zichzelf warm houden, dus dat is natuurlijk onzin
of je paard gekweld wordt met een deken geen idee...Denk niet dat paarden een deken nou zo vreselijk vinden, dus dat ben ik wel met je eens ;-)

Hoezo is dat onzin, ik weet niet wat voor super-zelf-verwarmend paard jij heb maar die van mij stond van de week ook met koude oren en een koude neus met zijn haar overeind. En ja het kán wel zonder deken maarja er kan zoveel.. Vind het nutteloos dat mijn paard energie moet stoppen in zichzelf warm houden terwijl ik net zo goed een dek op kan gooien.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:55

@ Superlise:
Danku _/-\o_

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:57

=
Citaat:
Hoezo is dat onzin, ik weet niet wat voor super-zelf-verwarmend paard jij heb maar die van mij stond van de week ook met koude oren en een koude neus met zijn haar overeind. En ja het kán wel zonder deken maarja er kan zoveel.. Vind het nutteloos dat mijn paard energie moet stoppen in zichzelf warm houden terwijl ik net zo goed een dek op kan gooien.

Hoezo kattig :+ Maar ja mijn paard is zelfverwamend het heeft namelijk een vacht en een bloedsomloop en de gemiddelde temperatuur is nog altijd boven de 10 graden :') tsjeeeeeeeeeeh :D

maar je moet zelf weten hoor, al brei je een mutsje voor hem/haar of sokjes of een kruik voor in stal :')

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:00

@ Colway:
OK prima toch, als jij wilt dat je paard een teddy beer wordt....
Ik wil dat niet, dus op het moment dat ze het koud krijgt leg ik een deken op.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:02

Waarom wil ik nou weer dat mijn paard een teddybeer wordt? Het ging er toch om of je paard zichzelf warm kon houden ja of nee? En nee ik wil niet dat hij een teddybeer wordt

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:05

Hoe ga jij hem kort in zijn haar houden dan? Ik wil dat ie súper kort in zijn haar blijft zonder te hoeven scheren. Voorheen begon ik ietsjes later met dekens maar moest ik altijd scheren omdat ze anders gewoon al te pluizig werden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:22

superlise schreef:
Hoe ga jij hem kort in zijn haar houden dan? Ik wil dat ie súper kort in zijn haar blijft zonder te hoeven scheren. Voorheen begon ik ietsjes later met dekens maar moest ik altijd scheren omdat ze anders gewoon al te pluizig werden.

het licht aan laten tot 2300u wil ook helpen
mijn paard heeft in de buitenbox waar geen kunstlicht aan was meer haar dan in de stal waar het licht tot 2300u aan was

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:29

Ik heb nu snachts een deken met 150 of 200 grams vulling op. Zondag hebben ze hem ook overdag opgehad, wat een rotweer was het toen zeg!
Mijn ruin wil naar binnen als hij het te koud of te nat vind en gaat ijsberen bij het draad. Als ik een deken opdoe bij dat weer maakt het hem niks uit en doet hij dit niet. Spanjaard he.. :+
Mijn merrie, ook een Spanjaard, heeft daar geen last van, die is wat harder.

Licht aanlaten helpt ook goed inderdaad. Zelf ga ik nog een tijdschakelaar halen, zodat het licht automatisch om 22.30 uitgaat.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:38

Mijnes ook Spanjaard, misschien ligt het daar wel aan. Heb ook al zitten denken aan de 200 grams, maar nog niet gedaan omdat ik dacht dat iedereen me dan voor gek verklaart :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:45

Mijn paarden staan onder een 0 grams regendeken. In november, als de temperatuur onder de 2 graden gaat krijgen ze allebei een 150 grams dekentje op. En bij temperaturen ver onder 0 nog een onderdekens van 200 gram erbij, werkt prima.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:53

Carmy81 schreef:
Mijnes ook Spanjaard, misschien ligt het daar wel aan. Heb ook al zitten denken aan de 200 grams, maar nog niet gedaan omdat ik dacht dat iedereen me dan voor gek verklaart :+

Misschien wel ja. kouwelijke spanjaarden.. :brr:
Als ik het niet doe wordt hij ook echt ENORM teddy. Ik wil deze winter gewoon wedstrijden kunnen starten en scheren doe ik liever niet, maar ze moeten ook wel lekker zo lang mogelijk naar buiten kunnen overdag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:57

Ik heb m'n dunne waterdichte Dominick op liggen, maar het is hier nu als de zon doorkomt ineens weer tegen de 20 graden... :+
als het echt weer warmer wordt ga ik 'm er dan toch overdags maar weer af halen...

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:58

ik heb hier ook gewoon nog de ongevoerde regendekens op liggen .
er wil af en toe nog wel een behoorlijke plensbui tussendoor komen ..
mocht het wel weer wat warmer worden gaat ie gewoon weer af hij staat toch snachts binnen :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:02

Ik heb er al een paar dagen een zomerdeken op liggen.. Hij werd al echt weer teddy..

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:04

Ze vinden het vast niet super vervelend, maar ik zou ook niet de hele tijd een jas aan willen hebben. :')

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:04

Die van mij staan 24/7 buiten (hopelijk nog deze maand uit) en als het onder de 10 graden verwacht wordt voor de nacht: gaan de ongevoerde regendekens erop. Verder als er heel veel regen voorspelt wordt voor de nacht of als het overdag ook extreem nat is.

Straks, halverwege de maand denk ik, gaan de ongevoerde regendekens sowieso voor de nachten op en dan overdag eraf mits het droog is. Als ze straks terug gaan naar stal komen ze daar weer even zonder te staan en meestal half oktober begin ik met een zomerdekentje....Dit bouw ik dan rustig aan op naar mate de temperatuur daalt.

Dit jaar zullen beide beestje geschoren worden ivm veel jeuk en zweet in de winter. Dit stel ik echter zo lang mogelijk uit, maar als ze geschoren zijn gaat er wel een warme dikke deken op!

Mijn beestjes vinden het trouwens GEEN feest hoor, dekens om enzo.... Die staan liever zonder, maarjah ik zie gewoon aan ze dat ze het wel koud hebben als de nachten zo koud/nat zijn dus dan gaat er een dekentje op....

Paardjes zijn wel altijd weer blij in het voorjaar als de dekens eraf gaan!

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:08

Ik heb sinds eergisteren de ongevoerde regendeken er ook weer opgegooid, maar denk dat ik hem er morgen weer vanaf haal als k zo de weerberichten hoor.