Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Snoevie schreef:jee dan ga ik nu twijfelen of ik niet een erg dunne deken gebruik in vergelijking met jullie;
mijn fjord is geschoren en staat met 200 grams op,ze staat niet dag en nacht buiten.
hoe weet ik of dit genoeg is?

Meetje22 schreef:De mijne staan nu allebei zonder deken.
Morgen word er eentje geschoren en die krijgt daarna een 300 grams op.
De ander word niet geschoren en krijgt een 200 grams op.
Ze kunnen als het kouder word er nog een fleecedeken onder krijgen en dan houd het mooi op.
Het zijn grote sterke paarden en geen mietjes

jesskn schreef:Ik had ze al een paar weken onder een 0 grams deken staan maar sinds gisteren heb ik de 200 grams opgedaan.
Ze is niet geschoren, staat overdag buiten (van 10 tot 16.30) en 's avonds op stal. De deken blijft 24 uur per dag om.
Als het nog kouder word krijgt ze een 300 grams op.

Snoevie schreef:jee dan ga ik nu twijfelen of ik niet een erg dunne deken gebruik in vergelijking met jullie;
mijn fjord is geschoren en staat met 200 grams op,ze staat niet dag en nacht buiten.

Momenteel heeft hij nog zijn zomerdekentje op, maar ik denk dat ik vandaag maar weer zijn 220 grams staldeken (van HH) erop ga gooien, agz het nu ook s'nachts weer vriest en ik alweer meer mensen op stal dikkere dekens op zie doen.
Dan groeit zijn vacht ook niet zo heel hard aan en loop ik ook minder risico om hem straks weer te moeten scheren.
Op mijn stage (ik loop stage op een manege) staan de paarden in een binnenstal met buitenluiken waar het redelijk fris is (en 2 in een containerbox buiten), en ze staan overdag veel los in de buitenbak of wei.
Die hebben allemaal ong. een 300 grams (gemiddeld, schat ik) waterdichte winterdeken op. Zij gebruiken de merken BR (Jos Lansink), HH, Weatherbeeta en Eurostar, allemaal erg fijne en stevige dekens !! 
Een Fjord (ook zonder vacht) kan wel tegen een stootje, in Noorwegen is het s'winters tientallen graden onder nul en daar piepen ze ook niet over !!
Meetje22 schreef:Snoevie schreef:jee dan ga ik nu twijfelen of ik niet een erg dunne deken gebruik in vergelijking met jullie;
Nee joh, een fjord kan prima tegen een beetje kou![]()
Ik vind 200 op een ongeschoren paard prima.
Je kan ze natuurlijk ook gaan verpesten,dan sta je over drie jaar 5 maal 500 grams dekens op em te leggen
Lekker warm en weinig haar!
Ze heeft een 500 grams bucas op, en sinds gister een 250 grams onderdeken eronder. Ze is niet geschoren, maar gaat s ochtends vroeg om half 7 als allereerste naar buiten. DresslOver schreef:die van mij staat nu in totaal onder 750 gram..Ze heeft een 500 grams bucas op, en sinds gister een 250 grams onderdeken eronder. Ze is niet geschoren, maar gaat s ochtends vroeg om half 7 als allereerste naar buiten.

aleida_thijs schreef:DresslOver schreef:die van mij staat nu in totaal onder 750 gram..Ze heeft een 500 grams bucas op, en sinds gister een 250 grams onderdeken eronder. Ze is niet geschoren, maar gaat s ochtends vroeg om half 7 als allereerste naar buiten.
Jeetje is dat niet een beetje té veel!
Zo koud is het nog niet...
Citaat:hoe wil je dat dan gaan doen als het pas echt koud begint te worden?

Maanling schreef:Citaat:hoe wil je dat dan gaan doen als het pas echt koud begint te worden?
Dat vraag ik me ook af. Wat als het straks echt vriest?