Hoeveel grams deken nu op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Re: Hoeveel grams deken nu op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 07:25

Mijn paard is ongeschoren, staat overdag op de wei, s-nachts buiten, en heeft sinds eergisteren de 350 grams op.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 08:33

Snoevie schreef:
jee dan ga ik nu twijfelen of ik niet een erg dunne deken gebruik in vergelijking met jullie;
mijn fjord is geschoren en staat met 200 grams op,ze staat niet dag en nacht buiten.
hoe weet ik of dit genoeg is?

als jij denkt dat ie het warm genoeg heeft, mooi zo laten Lachen

heeft ie het wel koud dan kun je er nog wat bij op doen Knipoog

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 08:35

Meetje22 schreef:
De mijne staan nu allebei zonder deken.
Morgen word er eentje geschoren en die krijgt daarna een 300 grams op.
De ander word niet geschoren en krijgt een 200 grams op.
Ze kunnen als het kouder word er nog een fleecedeken onder krijgen en dan houd het mooi op.
Het zijn grote sterke paarden en geen mietjes Knipoog

Mijn paard is ook zeker geen mietje maar ik wel een zeikerd als het gaat over een uur wachten op stal om mijn paard droog te krijgen na het rijden! Haha!
Hou hem dus graag kort in het haar....

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:56

22.10.07
jesskn schreef:
Ik had ze al een paar weken onder een 0 grams deken staan maar sinds gisteren heb ik de 200 grams opgedaan.
Ze is niet geschoren, staat overdag buiten (van 10 tot 16.30) en 's avonds op stal. De deken blijft 24 uur per dag om.
Als het nog kouder word krijgt ze een 300 grams op.

Ik heb sinds vandaag een 300 grams erop gelegd.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:09

Gisterenavond heb ik een 200 grams onderdeken van HH met fleecevoering onder mijn 300 grams HH outdoordeken bij gedaan.

500 gram nu in totaal dus!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:34

ik heb gisteren onder mijn 340 grams toch maar een onderdekentje van 100 gram gelegd..pony had t wel wat koud

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:45

Snoevie schreef:
jee dan ga ik nu twijfelen of ik niet een erg dunne deken gebruik in vergelijking met jullie;
mijn fjord is geschoren en staat met 200 grams op,ze staat niet dag en nacht buiten.

Nee joh, een fjord kan prima tegen een beetje kou Knipoog
Ik vind 200 op een ongeschoren paard prima.
Je kan ze natuurlijk ook gaan verpesten,dan sta je over drie jaar 5 maal 500 grams dekens op em te leggen Haha!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:58

Hoi, mijn Haflinger is een maandje terug geschoren (dus hij heeft nu een zomervachtje) en hij staat in een tochtvrije binnenstal, waar het redelijk fris is. Knipoog Momenteel heeft hij nog zijn zomerdekentje op, maar ik denk dat ik vandaag maar weer zijn 220 grams staldeken (van HH) erop ga gooien, agz het nu ook s'nachts weer vriest en ik alweer meer mensen op stal dikkere dekens op zie doen. Ja Dan groeit zijn vacht ook niet zo heel hard aan en loop ik ook minder risico om hem straks weer te moeten scheren. Pling Op mijn stage (ik loop stage op een manege) staan de paarden in een binnenstal met buitenluiken waar het redelijk fris is (en 2 in een containerbox buiten), en ze staan overdag veel los in de buitenbak of wei. Knipoog Die hebben allemaal ong. een 300 grams (gemiddeld, schat ik) waterdichte winterdeken op. Zij gebruiken de merken BR (Jos Lansink), HH, Weatherbeeta en Eurostar, allemaal erg fijne en stevige dekens !! OK dan!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:05

Snoevie schreef:

Als het warm genoeg is (tussen de 5 en de 15 graden is voor een paard het beste) in de stal en het tocht er niet, lijkt me het genoeg. Anders toont ze het vast zelf wel aan als ze het koud heeft. 200 grams is over het algemeen zat voor een stalpaard, dus ik zou het lekker zo laten. Knipoog Een Fjord (ook zonder vacht) kan wel tegen een stootje, in Noorwegen is het s'winters tientallen graden onder nul en daar piepen ze ook niet over !! Haha!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 00:13

Ik heb mijn geschoren paard vandaag onder 500 gram gezet. Hij stond onder 350/400. Heb nu een 400 gram Rambo staldeken en de 100 grams outdoor deken van de Rambo Duo op. Hij staat overdag 4 uur in de wei en op stal is het erg fris (luiken en deuren allemaal open). Vind ik overigens heel fijn aangezien het lekker open is en lekker fris voor de paardjes, moet er alleen een iets dikkere deken op!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 00:16

Meetje22 schreef:
Snoevie schreef:

Nee joh, een fjord kan prima tegen een beetje kou Knipoog
Ik vind 200 op een ongeschoren paard prima.
Je kan ze natuurlijk ook gaan verpesten,dan sta je over drie jaar 5 maal 500 grams dekens op em te leggen Haha!

Goed lezen er staat dat hij wel geschoren is. Het ligt er vind ik aan wanneer je je paard hebt geschoren. Heb je dit net gedaan en is hij nog helemaal kaal dan vind ik 200 gram erg weinig. Je haalt toch zijn jas weg! Is hij een tijdje geleden geschoren en heeft hij alweer iets haar dan kan 200 gram genoeg zijn. Blijf goed voelen of het te koud danwel te warm voor hem is.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 01:03

Sinds gisteren staat die van mij met een lekkere 450 grams deken + fleece deken eronder. Wanneer het nog kouder wordt komt er een 200 grams onderdeken onder Haha! Lekker warm en weinig haar!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 01:18

Mijn KWPN-er staat onder de Rambo Duo. Dit is een 100 grams regendeken met een 300 grams onderdeken erbij. Hij is geschoren.
Eind december wordt hij nog een keer geschoren en dan komt er een extra onderdeken bij.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 06:56

ik ga er denk ik voor de nacht een onderdeken bij doen,ik wil haar ook niet te veel wennen aan al die dekens,dan zit ik volgend jaar met een 500 grams deken Tong uitsteken

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:50

mijn pony (anderhalfe maand geleden geschoren maar nu al weer ernstig teddy) heeft nu een 340 grams deken op. Eind deze maand ga ik meneer weer scheren omdat ik merk dat hij last heeft van zijn vacht en dan gaat er, mist het zo koud blijft, een 500 grams deken op. Ik doe altijd liever wat te veel als te weinig op i.v.m die dikke rotvacht van hem.

kwpnertje, ongeschoren staat nu met 300 grams op, als het strax overdag tegen het vriespunt komt dan krijgt hij een 300 grams met een 150 op.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:19

Mijn geschoren Fjord met nu alweer aardig wat haar staat onder 360gram (Rambo). Eind van de maand wordt ze nog een keer geschoren en dan komt er een onderdeken van 150gram bij.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:23

die van mij staat nu in totaal onder 750 gram.. Bloos Ze heeft een 500 grams bucas op, en sinds gister een 250 grams onderdeken eronder. Ze is niet geschoren, maar gaat s ochtends vroeg om half 7 als allereerste naar buiten.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:24

DresslOver schreef:
die van mij staat nu in totaal onder 750 gram.. Bloos Ze heeft een 500 grams bucas op, en sinds gister een 250 grams onderdeken eronder. Ze is niet geschoren, maar gaat s ochtends vroeg om half 7 als allereerste naar buiten.

Jeetje is dat niet een beetje té veel! Bloos!
Zo koud is het nog niet...

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:26

Die van mij staat nu onder een Wheather Beeta Taka, dat is 450 grams geloof ik... Hij is wel al twee keer geschoren!!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:33

aleida_thijs schreef:
DresslOver schreef:

Jeetje is dat niet een beetje té veel! Bloos!
Zo koud is het nog niet...

Ze zweet er nog steeds niet onderuit! Ze heeft nu zo een mooi kort vachtje dat iedereen roept:Goh, die van jouw is mooi geschoren! nu gaat het mij daar natuurlijk niet om, maar ze blijft nu mooi kort in haar vacht, en heeft het gewoon lekker warm, niks te warm, maar ook niet te koud.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:38

hoe wil je dat dan gaan doen als het pas echt koud begint te worden?

De mijne heeft nu een 300 grams deken op + ene ongevoerde regendeken (die 300grams is niet waterdicht)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:10

Citaat:

Dat vraag ik me ook af. Wat als het straks echt vriest?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:24

Maanling schreef:
Citaat:

Dat vraag ik me ook af. Wat als het straks echt vriest?

Ja idd,denk dat je dan toch met een probleempje zit.
Maar ach,voor alles is een oplossing........
Ik kon namelijk iemand ( lees mafkees) die zn paard onder 2 maal 300 grams deken met een 500 grams deken erboven liet lopen in de laatste week van november vorig jaar Koe

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:30

een wollen deken erop gooien
die van mij staat ook onder kleine 600 grams Lachen

kan d'r nu al wel een bij op gooien, maar wacht even tot dat ze over een paar weken voor de 2de keer geschoren word.
dan komt er een hele dikke wollen halsdeken eronder....
die grams zeggen niets, als het paard het lekker heeft, dan is het prima...waarschijnlijk heeft dat paard het snel koud.
anders stond ie er wel onder te zweten Knipoog

PiietjuhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:33

dikke 300 gram:D