Wanneer beginnen jullie weer met een dekentje ('s nachts) op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Re: Wanneer beginnen jullie weer met een dekentje ('s nachts) op

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:42

Nouvel schreef:
ladylay schreef:
mijne is gister geschoren, en staat nu met 2 dekens op, 1 van 280 grams en de thor van 300 grams, maar die is van vorig jaar, dus die zal nu wel ietsje minder zijn Knipoog
voor het scheren had ze alleen die '300' grams op, niet altijd overdag, ook wel een zomerdekentje

Wow, die is al best dik ingepakt zeg!
Het is toch nog zo'n 15 graden...
Hoe doe je dat als het echt winter wordt?
of is dit alleen omdat ze net geschoren is?

klopt...maar idd omdat ze net geschoren is....als het warmer word gaat de 300 grams er af

maar wat ik zoooo vaak zie, is dat mensen zeggen van 600 grams Bloos zoveel>!!!
en dan later zeggen ze van ja moet alweer scheren Clown
gegroeit, dat houdt dus in dat ze veelste weinig op hebben, zolang ze geen haren aangroeien zogoed als Knipoog, dan is het goed....
je haalt toch de vacht eraf
en anders groeien ze bij mijn paard toch echt weer aan, en houdt dus in dat ze te koud heeft....
tuurlijk je blijft shouwen met die dekens , maar dat weet je van te voren Knipoog

als het echt winter word, dan heeft ze 4 dekens denk ik, incl. een wollen deken eronder Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:48

Mijne is net geschoren vanochtend. Ze heeft nu een soort higliner op van Global en deze deken is dac ht ik alsik me niet vergis 250 of 300 grams. Mocht ze het kouder krijgen komt er een onderdeken onder. Maar ze heeft nog steeds haar boettdeken op omdat ze zomereczeem heeft. dat beschermt ook altijd erg veel vind ik

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:53

hoii... Mijne staat nu overdag al weer met een winterdek op van 400 grams.
Binnen staat ze met een 200 grams

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:27

ladylay schreef:
mijne is gister geschoren, en staat nu met 2 dekens op, 1 van 280 grams en de thor van 300 grams, maar die is van vorig jaar, dus die zal nu wel ietsje minder zijn Knipoog
voor het scheren had ze alleen die '300' grams op, niet altijd overdag, ook wel een zomerdekentje

Bloos! wow, erg vroeg zeg.

4 dekens vind ik echt teveel.
Dat loopt voor zo'n dier echt niet lekker hoor, zo zwaar ingepakt Sigaar

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:32

Viktor heeft al weer even zijn tussen deken op !
lekker warm!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:14

ik heb ook de 150 grams dek er gisterne opgedaan nou zie ik dat de temperatuur weer omhoog gaat naar 18 graden overdag hoe doen jullie dat? denk dat ik dan maar weer over ga naar de ongevoerde regendek

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:25

Even aanvoelen onder het dek of ze klam aanvoelen .
Als dat niet het geval is houd ik hem denk ik gewoon op hoor Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:29

hannah even over jou:

vind ik ook wel heel erg veel hannah. Bies moet niet warm gaan worden want dan kan ze alsnog ziek worden. Zo krijgt ze dus nu als ze even zonder deken gaat rijden een enorme klap omdat ze al onder zo veel dekens staan.
Het is ook niet gezond als een mens nu al met een topje tshirt lang shirt en trui rondloopt ( is zo een beetje te vergelijken).
Misschien toch verstandig de thor eraf te leggen? straks kan ze helemaal nergens meer tegen als je haar zo inpakt. Dan krijgen ze zelf geen regeling meer over hun lichaamstemperatuur

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:54

Ik kijk gewoon met deze wisselende temp. of hij niet klam aan voelt. Zo ja dan krijgt hij overdag
een zomerdeken op. Maar dat is deze week nog niet voorgekomen. Misschien dit weekend.

Als Simon wel geschoren wordt dan zal in oktober gebeuren denk ik. Dan heeft hij
weer vacht voor als het echt koud wordt. Hij wordt namelijk deze winter veel buiten gelongeerd
omdat ik zwanger ben.

Dan krijgt hij meteen 2 dekens op.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:14

Ik moet dit weekend voor de mijne ook een dekentje aan gaan schaffen, maar ik heb geen idee wat ik erop moet gooien. Voor de haren hoeft het wat mij betreft niet, maar ze is dit voorjaar van box verhuisd en staat nu voor het eerst in haar leven in een box meteen naast de ingang van de stal. Voorheen stond ze ergens halverwege in een grote stal en had volgens mij ook iedere winter een deken op.

Vorige week heeft ze een verkoudheidje te pakken gekregen en ik wil eigenlijk wel voorkomen dat ze meer ziek gaat worden, maar wil haar niet een te dikke deken opdoen.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:55

Ik had eerst mijn paard van de week een winterdeken op gedaan. Nu toch maar een nul-grams regendeken weer opgedaan. Het is toch nog erg warm voor een gevoerde deken, vind ik.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:19

Die van mij heeft overdag 230? Geloof ik grams op en snachts 300

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:26

Dat vind ik toch al wat warm. Als het nog wat kouder wordt dan nu gaat er hier wel een 200 bij op.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:31

het is hier anders behoorlijk fris hoor! overdag niet warmen dan 10/11 graden

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:35

Hier valt het mee. Die van mij heeft nu dus een fleecedekentje en een ongevoerde, en daar kan hij het eerst nog mee doen. Het is hier overdag rond de 14. Bovendien wordt het na het weekend weer warmer, dus dan kan de fleece er eerst wel weer onderuit. Nagelbijten / Gniffelen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:37

ja inderdaad, heb de mijne nu ook even dekenloos staan voor een paar uurtjes. Is nog wel warm genoeg en kan ze even "luchten". Ze was namelijk zeiknat van de les net...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:50

4 dekens lees ik Wow! Dat lijkt me voor het paardje ook niet lekker ... Dan maar wat dikker haar, maar geen 4 dekens hoor!

Ik heb mijn pony vanaf het weekend onder een zomerdek gezet, dag en nacht. Mijn paardje heeft echter woensdag een blessure opgelopen waardoor we dr spieren goed warm wilde houden totdat we wisten wat het was en dus staat ze nu nog met een fleeche eroverheen. Die haal ik er morgen echter weer vanaf, nu we weten waar het vandaan komt.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 00:15

Draflinger schreef:
hannah even over jou:

vind ik ook wel heel erg veel hannah. Bies moet niet warm gaan worden want dan kan ze alsnog ziek worden. Zo krijgt ze dus nu als ze even zonder deken gaat rijden een enorme klap omdat ze al onder zo veel dekens staan.
Het is ook niet gezond als een mens nu al met een topje tshirt lang shirt en trui rondloopt ( is zo een beetje te vergelijken).
Misschien toch verstandig de thor eraf te leggen? straks kan ze helemaal nergens meer tegen als je haar zo inpakt. Dan krijgen ze zelf geen regeling meer over hun lichaamstemperatuur

idd, zo als ik al zei let ik op het weer, en de mensen die daar werken....
er word erg op haar temperatuur gelet, dus we weten heel goed wat we doen Lachen

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:20

10 - 12 graden is voor een paard niet koud. Maar de 1 kweekt nu eenmaal sneller een wintervacht.
Die van mij verhaart nog niet eens, en zit nog super dun in de vacht. Ik heb gewoon mazzel.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:26

Mijn pony's hebben al een tussendeken op

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:38

Ik vind het wel lastig op dit moment. De mijne heeft nu een 150-200 grams op, maar vind het eigenlijk te warm. Ik denk dat ik maandag (verwachting 18 graden) weer zijn ongevoerde opdoe. Wat een gedoe altijd.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:41

sannegeurtje schreef:
Ik vind het wel lastig op dit moment. De mijne heeft nu een 150-200 grams op, maar vind het eigenlijk te warm. Ik denk dat ik maandag (verwachting 18 graden) weer zijn ongevoerde opdoe. Wat een gedoe altijd.

Ik heb nu zo'n Bucas Sunshower bij mijn paard opgelegd. Ik heb er nog geen ervaring, dus ik ben benieuwd.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 09:17

Die van mij staat nu weer met ongevoerd zonder fleecedeken buiten, maar dat is meer omdat ik bang ben dat met de aanhoudende regen zn fleecedeken helemaal nat wordt, die komt namelijk bij zn borst ietsje hoger, en tsja, als fleece nat wordt trekt het door de hele stof. Lijkt me ook niet ideaal, dan maar een wat minder warm dekentje.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 09:47

ElCamino schreef:
Ik heb de mijne zondag geschoren en hij staat nu onder een gevoerde zomer regendeken. Verder niks, heeft het ook niet koud oid.

Verder even een losse opmerking:
Ik lees hier dat diverse mensen een fleece-dekentje onder hun andere deken hebben liggen.
Even een waarschuwing: Fleece kan enorm statisch worden, door deze lading kunnen paarden een schok krijgen als ze hun drinkbak aanraken om te drinken, Er wordt dan "ontladen" via de drinkbak en ze schrikken zich rot en durven vervolgens niet meer te drinken.
Wij hebben dit 1x gehad met een pony, die vloog echt op al het water af wat hij kon vinden zodra hij uit de box was...bleek dus dat hij een knal kreeg van de drinkbak als hij zijn fleece-dekentje op had.
Erg zielig..... dit si de enige pony geweest die het had maar let er svp op.....

Wat doe jij dan op ipv een fleece-deken?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:05

een wollendeken Lachen