Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaziah

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:15

ilonaz schreef:
hoi, k heb net n deken besteld bij theequestrianstore.com,
weet iemand hoelang het duurt voor dat je bestelling er is?
groetjes ilona

Ik heb ong 1 okt. een deken besteld van rhino (met halve hals) Gelijk betaald per telebankieren, maar tot op heden nog geen deken.. Heb deze week 3 mailtjes gestuurd, maar ook hier geen reactie op gekregen. Ben iets huiverig aan het worden, maar goed, misschien nergens voor nodig. Wacht dus nog rustig af.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:20

Ik had m'n deken binnen 5 dagen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:14

Ik zit dus heel erg te twijfelen...
Zou ik mijn paardje een dikker deken op doen?
Het is 's avond bij ons ongeveer 10 graden en vaak daar nog onder..
Ik doe dan daar (dunne) winterdeken op. Als het kou wordt doe ik daar een zweetdeken onder en als het nog kouder wordt doe ik daar haar onderdeken onder..
Maar zou ik dan nu al beginnen met haar winterdeken? Overdag wordt hij afgedaan hoor....
Of kom ik in de winter in de problemen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 19:18

Ik heb die van mij net weer zijn winterdeken opgedaan. Als het van de winter echt koud wordt gaat er toch nog eentje onder.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:30

Die van mij staat nu s'avonds/ s'nachts met een 200 grams deken op. Hij staat in een buitenstal,maar het is niet extreem koud. Rond een uurtje of 9.00 gaat deze deken eraf met dit weer en staat hij in z'n naakie . Straks als het iets frisser word houd hij die 200 grams op, ik ga nu niet meer terug naar een dunnere... Die van mij zit zo strak in z'n haar dat iedereen denkt dat ie geschoren is

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:34

die van mij word toch geschoren dus staat alleen nog met zomerdekentje, als t kouder word gaat de regendeken erom, maar binnenkort gaat t haar eraf dus.

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:52

Mijn paardjes hebben nog niks op. Ik hoop ze de hele winter zonder deken te kunnen laten staan (veulen en tweejarige krijgen zowiezo niks op, mijn kwpn-er misschien, als ze het koud krijgt)

paarden4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:45

mijn paard heeft voor zover ik weet nooit een deken opgehad ze is nu drie jaar wat voor deken raden jullie me aan 200,300,400 gr want ik weet het niet, het is de bedoeling voor de winter dus als het erg koud gaat worden nu staat ze zonder iets op in een binnenstal

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 19:52

Ligt eraan wat je met je paard wilt doen. Als ze gewoon een flinke vacht mag krijgen dan is een 200gr genoeg.
Houd er rekening mee dat als je een jong paard een deken op doet dat ze die nog wel eens willen slopen. Een te warme deken gaat er eerder aan dan een wat dunnere.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:54

paarden4ever schreef:
mijn paard heeft voor zover ik weet nooit een deken opgehad ze is nu drie jaar wat voor deken raden jullie me aan 200,300,400 gr want ik weet het niet, het is de bedoeling voor de winter dus als het erg koud gaat worden nu staat ze zonder iets op in een binnenstal

ga je je paard nog scheren of niet?

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:44

ik heb mn paardje nog maar net enweet nog niks van dekens dus heb jullie deskundige mening nodig . ik heb een kwpn pony (:D) die in een buitenstal staat. ze heeft nog geen deken op. wat deon jullie? een winterdeken voor 's nachts? of niks? als ze gelopen heeft moet ze dan de zweetdeken op of kan een winterdeken ook meteen? ik heb een winterdeken en zo'n dunne zachte, een zweetdeken. is dat weer wat anders dan een zomerdeken? help !

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:42

ik heb rocky onder 150 grams staan want het vriest hier snachts al
en als het echt koud wordt krijgt die 350 op

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:00

Ik zit heel erg te twijfelen wat ik zou doen met dekens dit jaar. Ze heeft altijd in de winter met dekens opgestaan, ik heb d'r overgins nooit geschoren. Ze staat 's nachts in een buitenboks en overdag (tenzij het weer het niet toelaat) in de paddock.
Ze is 23 en pas 2 keer hoefbevangen geweest en ga deze winter niks (intensiefs) met d'r doen. Een dikke vacht ik dus geen probleem. Kan ik haar gewoon geen deken opleggen of gaat dat niet zo makkelijk? Wat raden jullie mij aan?
Ik heb een staldeken liggen, weet niet hoeveel grams, maar iig niet super dik, wel gevoerd. En een anky, 360 grams.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 11:04

Reem schreef:
Ik zit heel erg te twijfelen wat ik zou doen met dekens dit jaar. Ze heeft altijd in de winter met dekens opgestaan, ik heb d'r overgins nooit geschoren. Ze staat 's nachts in een buitenboks en overdag (tenzij het weer het niet toelaat) in de paddock.
Ze is 23 en pas 2 keer hoefbevangen geweest en ga deze winter niks (intensiefs) met d'r doen. Een dikke vacht ik dus geen probleem. Kan ik haar gewoon geen deken opleggen of gaat dat niet zo makkelijk? Wat raden jullie mij aan?
Ik heb een staldeken liggen, weet niet hoeveel grams, maar iig niet super dik, wel gevoerd. En een anky, 360 grams.

als jou paard altijd een deken op heeft gehad en je hebt hem nog nooit geschoren dan zou ik nu nog geen deken op doen, maar straks als het wat kouder word beginnen met een ongevoerde deken die houd altijd wel wat warmte vast en dan zou ik als het veel kouder word een deken ronde de 150 gram erop doen, dan kan je volgend jaar denk wel helemaal zonder deken erop verder gaan

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:30

zou je nou al de 150 grams deken op kunnen leggen dag en nacht..hij staat nou met een ongevoerde regendeken buiten.en staat tot 1 november dag en nacht buiten..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:39

Als je paard niet te dik in het haar zit moet een 150grams wel kunnen.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:06

Wat was het koud hier vanochtend zeg:=..

Wat heeeft alles nu op trouwens snachts al mensen veranderd of?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 14:11

Ik heb vandaag voor het eerst een dikke deken op overdag.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:25

Onze Welshpony heeft sinds gisteravond haar 300 grams op, daarvoor had ze nog niks op.
Ze staat in een buitenbox.
Het is best een koude nacht geweest, en toen ik net ging kijken zag ik dat ze niet gezweet heeft ofzo, dus vanaf nu blijft hij lekker op liggen
Als ik zometeen mijn KWPNers nog even in de wei zet, doe ik ze meteen een 300 grams op, dat is een mooie overgang van de stal naar wei met deken.
Ze staan wel in een binnenbox en hebben nog niks op, maar het is zo'n 11 graden in de stallen en m'n merrie van 21 jaar heeft al koude oortjes

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:44

Ik denk erover dit jaar mijn pony een hele dunne deken op te leggen, ze heeft altijd zonder deken gedaan, hoe koud het ook was, en dat ging heel goed. maar dit jaar wil ik eens proberen of ze ook met een deken op kan. Welke vulling kan ik hiervoor het beste nemen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 14:50

Waarom wil je nu een deken opleggen?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:08

Die van mij heeft dag en nacht 150 grams op staat wel in een buitenbox.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:10

Parouscha is geschoren, ze staat met een 250 grams op

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:10

Die van mij heb ik ook geschoren, ze staat overdag en snachts onder een ongevoerde regendeken.. En 's nachts krijgt ze er een zomerdeken overheen. En ze staat in een buitenbox.. Gaat prima zo!

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:10

Katja schreef:
Waarom wil je nu een deken opleggen?

om haar eens een jaar een wat minder dikke vacht te laten krijgen. vroeger liet ik het op z'n beloop en was ze de hele winter zo smerig als ik weet niet wat en had ze een gigantisch dikke vacht en dat was prima, maar ik wil er nu voor kiezen haar een wat minder winterharde pony te laten zijn. En dit wil ik langzaam opbouwen, dus per jaar dus ik ben van plan dit jaar met een hele lichte te beginnen, maar ik weet niet precies hoeveel grams het beste is.