ben bij alle 3 geweest (en nog meer winkels) maar nergens :S, of ik heb echt overal stik scheel gekeken en waar ik het gevraagd heb, zeiden ze overal nee dat hebben we niet
De AH hier heeft 'm ook niet. De drogisterijen wel Ik vergeet elke keer de kruidnagels te kopen. Ik moet het dus nog proberen. Mijn huidige spray is ook nog niet op, dus heeft ook nog niet zo'n haast.
Het is er weer tijd voor dus mijn keuken stinkt weer vreselijk. Ik heb er dit keer ook maar azijn per ongeluk in gedaan Was even vergeten hoe het ook alweer zat.
Gisteren de eerste insectenbeten gevonden op mijn paard dus hop aan de gang maar weer. Kan hij vandaag in alle rust weer lekker grazen.
Ik weet niet of ik het dit jaar nog doe. Ik het had vorig jaar denk ik ook 1x te sterk gemaakt. Hij kreeg wat velletjes en ging raar doen met op sprayen. Heeft dus wat geirriteerd. Heb nog wel hertshoornolie liggen. Denk dat ik dit ga mengen met gewone vliegenspray. Het hielp verder inderdaad wel goed.
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-15 09:37
Jij bent de eerste die ik hoor over dat het geïrriteerd heeft. Maar wellicht is er dan in het brouwen iets niet goed gegaan......of was het iets anders, dat kan ook nog. Ik heb er nooit problemen mee gehad, alleen plezier.
Hertshoornolie....die heb ik volgens mij ook nog liggen....misschien dat ik er wat druppels doorheen doe nog.......om even te testen
Hier ook alweer gebruikt. Het ruikt niet raar, lijkt nog te werken en geen irritatie. Ik heb de laatste fles ergens begin oktober gemaakt.
AaronYve
Geplaatst: 04-06-15 09:54
Ik heb ook de oude nog gebruikt en geen irritatie oid.
Ik heb wel iets nieuws gehoord over walnotenolie, is dar iets over bekend? Zou goed werken
RomySmink
Geplaatst: 04-06-15 09:56
Wat handig dit ga ik ook maar eens proberen bij Norwin hij is zo snel over de zeik van een paar vliegjes nogal licht gevoelig
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-15 09:58
AaronYve schreef:
Ik heb ook de oude nog gebruikt en geen irritatie oid.
Ik heb wel iets nieuws gehoord over walnotenolie, is dar iets over bekend? Zou goed werken
Nee, niks over gehoord nog.......wellicht ook de moeite van het proberen waard. Hoewel het zo ook prima werkt hoor.
Ik zou alleen nog wel eens iets willen ontdekken waarmee ik de detol kan vervangen door iets natuurlijker spul
Gem
Geplaatst: 04-06-15 10:03
Ik had vorig jaar begin juli een flesje hertshoornolie besteld bij de apotheek. Kreeg eind september (!) het bericht dat de bestelling geleverd was. Ja dúhhh, die mogen jullie nu houden...... . We zitten nu begin juni, ik ga het nog maar een keer proberen. Dan eerst het recept van Bel91 maken (omdat Atex daasspray me altijd het beste beviel). Mocht dat niks worden, dan ga ik op de Quartel-toer
Schoonfamilie heb ik niet, dus daar hoef ik het niet voor te doen Mijn woonkamer (open keuken) heeft er wel 3 dagen naar geroken Vooral de knoflook en de kruidnagel deden het goed. Man, wat een lucht. Maar het helpt tegen de vliegen, dat is het belangrijkste.
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-15 10:34
Dan heb je die drie dagen ook geen vliegen in huis gehad Hier komen ze voorlopig ook die stink keuken niet meer binnen Ieder nadeel heeft zijn voordeel
Ik ben dik tevreden over de zogeheten heksenspray. Het paard ingesprayd en een bosrit gemaakt. Geen vliegen op t paard, en dat met dit weer.
Ik heb het zelf alleen wel iets anders gemaakt. Ik heb namelijk een scheut kant en klare knoflooksnippers uit een potje gebruikt. En in plaats van kruidnagels heb ik kant en klare kruidnagelpoeder gebruikt. Het citroensap heb ik kant en klaar uit een flesje. Mn heksenspray is erg bruin, stinkt pittig en werkt ook goed. Mn oude weidehalster heb ik er ook mee ingespoten, dat lijkt ook goed te werken. TS bedankt voor je recept.
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-15 14:56
Tof om te horen!!! Dat het wat bruin word dat klopt wel hoor......was bij mij ook zo. Het nadeel van kruidnagel poeder vind ik dat je spray er door verstopt kan raken........en dan baal je..... Ik heb ook de knoflook gewoon in grotere stukken gesneden zodat ze er makkelijker uit te zeefen zijn. Volgend keer haal ik ook de citroen flesjes denk ik.....dan heb je ook geen vruchtvlees in je....uhm...spul
Ik heb alles door een zeef gedaan voor ik het in de fles deed. Geen troep in de spray hier Ik heb wel gewoon citroen gebruikt maar in de fles nog extra citronelolie toegevoegd. VAndaag gesprayed, maar toch alweer dazen gespot die ook gewoon gingen zitten