GamblersCup schreef:Benen breken ze niet zo snel hoor, en vaak is het "naar binnen willen" een macht der gewoonte, verveling of onze menselijke verbeelding.
Maar goed, om die discussie nu weer te beginnen... krijg je bij mensen toch niet aan het verstand en is het niet het juiste topic voor.
Als het zo door gaat, ga ik vanavond mooie winterplaatjes schieten: zwarte parel op een wit besneeuwd weiland in het maanlicht! Het sneeuwt hier nu gestaag door.

Sneeuw daar? Hier niets. Alleen wat rijp. Ook mooi. En de sneeuw mag wegblijven. Ben het met je eens overigens (zonder de discussie op gang te brengen). Die van mij zijn het zo gewend om zo vaak buiten te staan. Die weten wel wat wel en niet kan. Als je ze maar laat wennen, kunnen paarden veel hebben qua ondergrond. En ik heb ze bewust ook zonder ijzers lopen.
Vandaag staan ze niet al te lang buiten. Hopelijk nog wel een uurtje of 5, maar het is heir zoooo koud. En Duke staat dus onder enkel een regendeken (wel van Bucas en dus aardig goed en warm, maar toch). Mijn moeder wilde ze alleen niet te lang buiten zetten, omdat ze het zo koud vond voor ze. Bovendien valt er nu weinig te beleven voor ze.
Sabine81 schreef:Ook hier iemand die baalt van het winterweer.
Door de regen en vorst kom ik in de herfst en wintermaanden weinig aan trainen toe. Hierdoor kost tijd om in het voorjaar lekker in training en conditie te komen. Heb je aan het eind van het zomerseizoen je paardje net weer lekker fijn aan het lopen begint de ellende weer opnieuw.
Merk dat ik hierdoor niet veel vooruitgang boek wat natuurlijk jammer is.
In de omgeving zijn wel voldoende binnenbakken, alleen die zijn vaak in de avonduren bezet. Daarnaast vraagt men gemiddeld 5-10 euro voor huur. Doe dit 3x in de week en je bent zo een paar tientjes kwijt per maand.
Hier idem dito. Vooruitgang is er wel, maar gaat niet zo hard als bij mensen die vaker en meer en in een betere bak kunnen rijden. Maar heb tot deze week toch nog steeds aardig kunnen trainen. Alleen vanaf nu gaat het lastiger worden.