[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:26

Spenk schreef:
Bucas moet je juist niet te groot opleggen. Geen enkel merk trouwens.
Maar dan gaat die trekken aan de schoft.

Hier alle bucas dekens in 6.3 en mijn rambo vliegendeken ook in 6.3.

Welke maat& merk, bij welk paard goed ligt is vaak zo individueel.

En als je "pech" hebt mag je als ze door training/ groei veranderen weer op zoek. ☺️

Dat is hier ook goed zichtbaar. In tegenstelling tot jouw paard die van verschillende merken& modellen met dezelfde maat uit de voeten kan.

Hier van het ene merk maat 6,9, voor het andere maat 7,0.
Beide maten van diverse merken liggen als een huis. En afhankelijk van het merk& model zou een maat kleiner/groter zeker niet passen.

Het is zo individueel.

@TS: Als Bucas niet je merk is zou je ook eens naar bijvoorbeeld Imperial riding, Qhp, DKR kunnen kijken. Die vallen hier wat smaller, net als Bucas. Prima dekens, alleen geen Rambo/Bucas kwaliteit.

Nouvel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:47

Bucas zit hem heel mooi dus ik probeer dat nu maar gewoon.
Onze vorige paarden pasten het echt niet dus het is even schakelen …

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:45

Bucas wijkt op bepaalde maten ook af van andere merken. Van horseware heb ik de 6.0 en bucas de 5.9. Is wel gewoon dezelfde ruglengte. Dus ook altijd even de maattabel bekijken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:19

Ja ik heb nu een paar bucas dekens en die passen op zich goed maar verschillen onderling ook qua hoe ze vallen, dat is wel minder handig…
Maar goed, dat heb je bij Horseware ook…
Ik ga het gewoon even proberen en als het toch niet bevalt zoeken we weer verder.
Ik doe mijn Rambo dekens die ik voor hem heb gekocht ook niet weg, stel dat hij nog wat breder gaat worden passen die weer mooier waarschijnlijk.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:38

Iemand nog dé tip voor een zeer stevige regendeken met losse hals? Paardlief is nogal een sloperd (trekt sluitingen eraf e.d.). Normaliter draagt hij Dominick dekens, want die houden zich zeer goed en hoef ik hoogstens met wassen een stukje opnieuw vast te laten zetten. Alleen de regendekens zijn van dat merk pas in juni leverbaar en zijn huidige Master deken is inmiddels gesloopt...

Bucas sluitingen maakt hij los, dus die vallen af en het moet wel een deken met bilkoorden zijn. Anders trekt die ze over het hoofd uit.

Prijs is eigenlijk niet zo belangrijk, maar ik durf nooit zo goed een heel duur deken te kopen (op Dominick na) aangezien het dan een duur slooppartijtje kan zijn 8)7

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:46

mavantos schreef:
Iemand nog dé tip voor een zeer stevige regendeken met losse hals? Paardlief is nogal een sloperd (trekt sluitingen eraf e.d.). Normaliter draagt hij Dominick dekens, want die houden zich zeer goed en hoef ik hoogstens met wassen een stukje opnieuw vast te laten zetten. Alleen de regendekens zijn van dat merk pas in juni leverbaar en zijn huidige Master deken is inmiddels gesloopt...

Bucas sluitingen maakt hij los, dus die vallen af en het moet wel een deken met bilkoorden zijn. Anders trekt die ze over het hoofd uit.

Prijs is eigenlijk niet zo belangrijk, maar ik durf nooit zo goed een heel duur deken te kopen (op Dominick na) aangezien het dan een duur slooppartijtje kan zijn 8)7

Rambo?
Ik weet niet welke maat je zoekt, maar ik heb van ons overleden paard nog een heel aantal dekens maat 6.9/205 te koop, ook Rambo ongevoerd.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:51

Nouvel schreef:
mavantos schreef:

Rambo?
Ik weet niet welke maat je zoekt, maar ik heb van ons overleden paard nog een heel aantal dekens maat 6.9/205 te koop, ook Rambo ongevoerd.

Ik zoek maat 195, 0gr en mag zonder liner systeem. Aangezien ik er gewoon staldekens onder doe.

Rambo zat ik ook in dubio over, maar dat is weer zo'n geval dat je €300 verder bent en dan maar hopen dat het niet gesloopt wordt...

H

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:15

Rambo blijft hier wel echt heel in een groep met speelse en jonge ruinen die echt wel bijten en trekken aan de dekens. Zou je tweedehands 1 kunnen proberen misschien?

En hier lijkt hij op voorraad? Misschien een mailtje of belletje waard
https://www.equismart.nl/nl/turnout-lit ... quantity=1

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:18

Capriootje schreef:
Rambo blijft hier wel echt heel in een groep met speelse en jonge ruinen die echt wel bijten en trekken aan de dekens. Zou je tweedehands 1 kunnen proberen misschien?

En hier lijkt hij op voorraad? Misschien een mailtje of belletje waard
https://www.equismart.nl/nl/turnout-lit ... quantity=1

Misschien toch maar naar Rambo kijken dan. Lees online ook goede dingen.

Klopt, de turnout versie is er wel. Alleen de sterkere (en meer waterdichte) outdoor versie niet.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:21

Ja ik ben tevreden met de Rambo. Heb voor 2 paarden de suprême lite en voor de 3e nu een Rhino, die houd het tot nu toe ook goed maar ga er niet vanuit dat deze jaren mee gaat. Maar die is voor m’n 3 jarige dus die krijgt dan ook een Rambo als hij uitgegroeid is. Voor hem wel de Rambo duo in 100 gram en die heeft ook nog 0 slijtage na paar maanden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:42

Hier doen de Rambo's het ook goed in de kudde.

Bij een sloper kan het van meerwaarde zijn om voor een deken van ballistisch nylon te gaan. Dat zijn bijvoorbeeld de Horseware Rambo's of de Bucas Smartex.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:27

Misschien stomme vraag maar heb je voor juni nog een regendeken nodig? Hier staan ze zonder nu en ook in de nachten. Merrie is altijd gevoelig voor kou maar gaat echt prima nu.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:30

Hier s nachts nog wel onder de dekens := Het was dinsdag op woensdag 1 graden en vannacht 4. Hier blijven ze pas af als het boven de 10 blijft s nachts.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:21

mavantos schreef:
Ik zoek maat 195, 0gr en mag zonder liner systeem. Aangezien ik er gewoon staldekens onder doe.

Rambo zat ik ook in dubio over, maar dat is weer zo'n geval dat je €300 verder bent en dan maar hopen dat het niet gesloopt wordt...

H

Oh dat is jammer, ik heb een rambo supreme lite in 205, hele fijne sterke deken, maar goed, die is te groot, dus dat schiet niet op…

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:55

MyWishMax schreef:
Hier s nachts nog wel onder de dekens := Het was dinsdag op woensdag 1 graden en vannacht 4. Hier blijven ze pas af als het boven de 10 blijft s nachts.

Heb hier in de nacht ook niks meer op en ook met de vorst van gisteren echt niks aan de hand. En het is echt een miepert wat dat betreft

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:24

Hier nog wel, was woensdag pas laat s avonds en merk dat meteen aan der lijf. Ook pas 2 dagen bloot overdag, daarvoor was ze niet eens warm onder de deken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:28

Hier ook dekens nog steeds op en overdag met mooi weer af

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:29

Ik heb de deken al best lang af, ik heb ze alleen de nachten met vorst nog even op gehad bij haar. Want zelfs als het droog is is dat wel frisjes in een zomervachtje

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:51

Het is gewoon irritant. Vooral nu met buitenbox. In de binnenstal kon ze sneller ook 's nachts zonder, want daar bleef meer warmte hangen. Nu niet en dat merk je met zulke nachten echt nog.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:08

Ik heb ze nu 24/7 (ook buitenbox) in de waterdichte vliegendeken staan. Als temperaturen rond de 18+ overdag komen ga ik over op de gewone vliegendekens.

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:27

Ik twijfel tussen de bucas buzz off rain en rambo summer series.
Paard heeft bucas als regen en winterdekens en dat ligt goed. Heb ook een amigo vliegendeken die goed ligt. Eigenlijk verwacht ik dus dat allebei wel zullen passen. Kan iemand iets zeggen over de duurzaamheid van beide dekens? Het is een ruin die heel veel speelt, dus de amigo CamoFly zaten al erg snel gaten in...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:51

Rainer schreef:
Ik twijfel tussen de bucas buzz off rain en rambo summer series.
Paard heeft bucas als regen en winterdekens en dat ligt goed. Heb ook een amigo vliegendeken die goed ligt. Eigenlijk verwacht ik dus dat allebei wel zullen passen. Kan iemand iets zeggen over de duurzaamheid van beide dekens? Het is een ruin die heel veel speelt, dus de amigo CamoFly zaten al erg snel gaten in...

De softshell van de Rambo summer is wel kwetsbaar, bij mijn ene paard zaten er heel snel plekken in van bijtende weidegenoten, ik had ‘m uiteindelijk helemaal vol met plakplaatjes zitten…
Heb je een fatsoenlijk clubje paarden zal het wel heel blijven.
Ik vind het wel een fijne deken.
Ik heb voor mijn nieuwe paard de buzz off rain gekocht maar nog niet gebruikt. Die waterdichte stof ziet er wel steviger uit.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 00:27

Voor degenen met ervaring met de Rambo summer series: Heeft die liner die erbij zit echt toegevoegde waarde?
Of is een vliegendeken met waterdichte rug zoals bijvoorbeeld bucas buzz off rain net zo functioneel?

Ik heb een oudere merrie herstellende van een pittige blessure, en gevoelig voor kou/vocht op de spieren. Ze is met name op haar rug vrij gevoelig.
En vraag me af of dit als tussenstap een nuttige aanvulling zou kunnen zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:47

Ik gebruik de liner af en toe maar niet super vaak.

Als je enkel voor zo'n duo functie gaat tegen regen heb je echt heel veel meer keuze (ook veel meer dan bucas of horseware). Dat scheelt wel. Ik heb de rambo al jaren en toen was dat idee nog vrij nieuw.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:03

Ik heb de liners nooit gebruikt