[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:44

Nou de opscheer hebben we gewoon gedaan. Zonder na te denken haha. Maar bij het aanzetten van het gewone apparaat zat hij al tegen het plafond gister ;).

Maar net met poetsen ding aangezet. Gedaan alsof het er niet was en gewoon mijn ding gedaan. Uiteindelijk stond hij rustig stil, wel alert maar eigenlijk niet eens op het scheerapparaat maar meer over het algemeen. Werkte iig goed.
Morgen weer doen :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:31

@kyrseltje, de eerste keer op ruime afstand blijven en dan steeds dichterbij komen.

Als je de 'druk' weghaald als ze bang zijn, leer je onbedoeld het verkeerde gedrag aan.

Ik weet niet of je paard gevoelig is voor een brokje? Die van mij doet er alles voor, dus bij zoiets leid ik hem daar dan wat mee af en gebruik ik het als beloning als ik iets mag scheren bij hem.

Zo heb ik hem de oren leren scheren, hij butste mij serieus van mn krukje af, terwijl de tondeuse toch heel stil is.

Ik trek dan gewoon een middag uit om toch iets voor elkaar te krijgen en meestal lukt het dan binnen een half uur. Waarschijnlijk omdat je dan zelf ook alle tijd hebt en geen druk legt. Dat breng je dan over op je paard denk ik.

Kyrseltje

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:52

Paard is érrug gevoelig voor voer. Worteltjes waren vanmiddag ook mijn beste vriend haha. Maar zoals hierboven omschreven ging het eigenlijk erg goed. Mijn moeder kon naast hem staan met het apparaat en hij bleef rustig staan. Dus ik heb goede hoop voor vrijdag. Zijn oren scheren zal me sowieso niet lukken, ik mag er al niet eens aanzitten. Maar dat hoeft ook niet, beetje gek gezicht misschien. Maar hopelijk valt het niet mega op aangezien zijn hoofd toch maar half wordt geschoren.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:57

Top! :)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:17

Bedankt in ieder geval voor je uitleg en tips :). Zal vrijdag laten weten hoe het gegaan is.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:17

Succes !

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 06:32

Ik heb een vraagje , kan je een paard scheren met een scheerapparaat voor koeien? De boer van die koeien zij dat ik dr andere messen op moet zetten voor paardenhaar.. maar zou niet weten waarom koeien haar anders is dan paarden haar

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 07:49

Koeienmessen zijn veel grover. Dat scheert sneller maar dus ook veel minder mooi.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:12

Pantykous schreef:
Koeienmessen zijn veel grover. Dat scheert sneller maar dus ook veel minder mooi.

Maar het is dus wel te doen ?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:27

benthevigox schreef:
Pantykous schreef:

Maar het is dus wel te doen ?

Het kan ja.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:37

Nou paard is kaal! Hij heeft zich super gedragen, hartstikke braaf op een aantal onrustige momentjes na. Zijn benen wilde hij steeds optillen toen we daar mee bezig waren maar dat was dan ook het enige vervelende. Wel hield het scheerapparaat er aan het einde een beetje mee op; wilde haren niet echt meer goed weg scheren. Dus uiteindelijk heb ik het laatste been afgemaakt met de moser 35 wat echt ideaal ging. Top apparaat. Alleen die was ook op haha. Dus morgen nog wat kleine dingetjes bijwerken met dat ding en dan staat hij er tip top bij.

Alleen de hals die ik tweedehands besteld had is toch te klein helaas. Dus hij heeft nu een einde hals bloot bij zijn hoofd bloot.. Twijfel of ik nu deze wel op hou (150 gram) of dat ik de grotere die ik nieuw heb besteld op doe maar die is 0 gram. Moet hij het voor nu ook wel mee redden toch? Heb qua deken nog 350 opgedaan. Hij stond te rillen, arm dier voelde zich naakt :=

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:15

Ik heb ook geen dikke hals op hoor! Is ze gewoon lekker warm onder :)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:32

Mijn paard is voor de 3e x kaal gegaan vandaag, dacht eerst gooi een dikker deken op maar dat heeft toch geen nut nu het kouder word, wat had ik hem dan op moeten doen als het echt koud word en ik had hem dan geschoren, hij staat nu onder de Bucas Power Light met 150 gram onderdeken en er zit een hals aan.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:08

mijn paard staat momenteel onder een amigo bravo medium met 150 gr halsstuk en de deken is 350 grams gevoerd

Hij voelt er niet te warm onder maar normaal.

Me andere paard stond eerst onder een 250 maar had toch wel erg koude oren / neus en wat koud onder de deken dus daar ook maar een extra 100 eronder gedaan dus die staat nu ook onder 350 grams

Moet er wel bij zeggen dat mijn paarden in buiten stallen staan en in de polders waar het nu momenteel 8 graden is

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:38

Hoe scheren jullie trouwens het hoofd? Ik heb nu tot de kaak maar vind dat raar.. Is het niet mooier om echt tot de bakstukken te scheren? Waar het hoofdstel normaal zit? Valt het ook minder op met rijden met hoofdstel ;). Kan het in het topic op de foto's niet echt zien.
Laatst bijgewerkt door Kyrseltje op 20-11-15 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:40

Ik scheer het hoofd helemaal.
Als het echt niet lukt tot de bakstukken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:41

Ik denk dat we het hoofd helemaal niet doen, hangt van Raymond af. Ik begrijp best dat hij het hoofd wat enger vindt.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:44

Helemaal gaat hem sowieso niet worden. Was al een hele opgave om zijn nek te scheren tot vlak bij zijn oren. Maar moet morgen nog wat bijwerken dus denk dat ik dan ook zijn hoofd tot de bakstukken ga doen. Nu zo'n duidelijk kleurverschil. Dankjewel :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:47

Dat kleurverschil vind ik altijd wel leuk:')

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:48

Ik scheer tot de kaak en maak dan met de tondeuse de overgang wat netter, de oren doe ik met een opzetstuk.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:33

Justus is geschoren tot aan de bakstukken :)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:15

Ik doe t/m de kaken en verder niet. Maar die van mij heeft 0,0 kleurverschil, dus het valt totaal niet op.

Fijn dat het goed ging Kyrseltje!

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 08:47

Ik heb nog een vraagje.. ik wil de benen en de onderkant van de buik liever niet scheren omdat die heel veel buiten staat en ik bang ben dat die t koud krijgt. Maar hoe krijg ik die overgang het mooiste ?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 08:53

Ik doe ook tot de bakstukken, paard laat zijn hoofd ben ik bang echt niet toe. Kaak en bij z'n hals is al een beetje lastiger en hij is verder zo braaf. Wil dat graag zo houden.

Voordeel dat ie schimmel is en je de overgang niet heel erg goed ziet. Alleen z'n oren zijn beetje behaard maar daar kan ik echt slecht aankomen, oornetje op concours en klaar is kees :Y)

Heb donderdag voor de 2e keer geschoren dit jaar :)

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:04

Ik vind scheren nooit erg om te doen, maar de borst en tussen de voorbenen vind ik wel vreselijk. Je kan er lastig bij met een scheermachine en al die rimpels.... probeer t altijd maar met de tondeuse te doen. Hoe doen jullie dat? Ben veel te bang dat ik anders in t vel scheer..