[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beegee
Berichten: 964
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 14:27

Ik ben ook op zoek naar een fijne vliegendeken! Dit is nu het vierde zomerseizoen waarin ik m’n paard heb en nog nooit een goed passende deken gevonden. Ik heb een normaal gebouwd paard met enorme borst die ook best hoekig is (en een normale hals, dus big neck kan hij bijv weer niet om) dus hij krijgt altijd giga schuurplekken na een dag of twee. Iemand aanraders? Ik heb echt al veel merken geprobeerd, er moet iig een loopsplit in zitten maar ook gladde voering die ver genoeg doorloopt zodat het niet zo rauw wordt. Iemand aanraders? Het is zoals het er nu uit ziet zijn laatste seizoen dus ik hoef echt niet iets dat jaren mee gaat, als het maar lekker zit voor komende tijd. En als t wel jaren mee gaat is dat uiteraard ook prima :')

DuoPenotti

Berichten: 30575
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 14:45

manzano schreef:
Welke vliegendeken geeft de beste bescherming onder de buik? Heb nu het oude model Rambo Protector, maar die sluit niet goed af en heb echt een panisch paard af en toe op vliegen. Seizoen moet nog beginnen :

Shires heeft een hele brede buikflap.
Echt van voorbeen tot koker/uier.
Bij 1 paard heb ik ooit bij de koker zelfs een flapje terug omgenaaid omdat hij er anders met zijn piemel tegen botste met uitschachten.

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:11

DuoPenotti schreef:
manzano schreef:
Welke vliegendeken geeft de beste bescherming onder de buik? Heb nu het oude model Rambo Protector, maar die sluit niet goed af en heb echt een panisch paard af en toe op vliegen. Seizoen moet nog beginnen :

Shires heeft een hele brede buikflap.
Echt van voorbeen tot koker/uier.
Bij 1 paard heb ik ooit bij de koker zelfs een flapje terug omgenaaid omdat hij er anders met zijn piemel tegen botste met uitschachten.


Oh top!! Ik ga eens zoeken. Dank je

prugelpiet

Berichten: 12616
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:47

Pallatin schreef:
Heb de Rambo protector binnen en gepast, wat vinden jullie?[ [url=m/tgZngE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BPYwBI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met nog een foto van de amigo ter vergelijk die dus een maat groter is
[ [url=m/hbj8b9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat die wat te laag op de schouders valt, en dat dat nog wel eens kan gaan trekken.

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:07


Bagheera_206

Berichten: 25931
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:08

Natuurlijk was ik gisteren niet thuis toen pakketje aankwam. Zeg gerust maar pakket. Haha. Die kon ik dus net ophalen bij post ophaalpunt. Parkeren is daar op zaterdagmiddag beetje missie kansloos dus op de fiets heen en terug gelopen met dat ding achterop. _O-

Dit is het dekenrek voor 3 dekens van Horka. Met Koningsdag besteld met korting en kreeg er ook nog een halstertje en borstel bij. :') En dat voor maar 6 tientjes. +:)+ Het past echt precies. Staartflap hangt niet op de grond en heb geen krukje nodig om deken op te hangen.

Op stal worden dekens over alle balustrades gehangen, maar daar hangen tig dekens en mensen schuiven ze aan de kant of leggen er dekens/dekjes gewoon over heen. :=

Dan vind ik het toch prettiger en hygiënischer als ik ze thuis uit kan hangen en daarna in de dekentas op kan bergen.

Afbeelding

Afbeelding

Hoe doen jullie dat met de dekens op stal/thuis?

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:07

Ik heb een dekenrek op stal in mijn voerhok waar ik de dekens op hang die in gebruik zijn.
In de zomer laat ik de winterdekens wassen en die gaan thuis op zolder in plastic en in de winter heb ik zomerdekens thuis, wat schoon is op zolder en wat niet gewassen is in bakken in de schuur.

MyWishMax

Berichten: 25604
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:12

Ik heb een dekenrek bij mijn ouders in de garage en een aantal plastic dozen waar schone dekens inzitten. In de trailer liggen dekens die je dat seizoen nodig kan hebben en in de kast ook nog 1 of 2 :')

In de winter ligt de 0 grams in de trailer, de onderdeken en hals in de kast zodat we die op kunnen doen wanneer nodig. En een zweetdeken. De wollen deken ligt ook in de trailer, net als een staldeken als we met de trailer weg gaan.
Thuis liggen dan de vliegendekens en alle extra's, want we hebben echt veel te veel... Vooral te veel zweetdekens.
Op het dekenrek hangen vieze dekens of dekens die nog weg moeten eigenlijk. Moet nog wat extra dozen halen, dan gaan de goede daarin en in de kast.

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:21

prugelpiet schreef:
Pallatin schreef:
Heb de Rambo protector binnen en gepast, wat vinden jullie?[ [url=m/tgZngE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BPYwBI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met nog een foto van de amigo ter vergelijk die dus een maat groter is
[ [url=m/hbj8b9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat die wat te laag op de schouders valt, en dat dat nog wel eens kan gaan trekken.

Bedoel je van de bovenste foto? Of van de onderste 2 foto’s? Die bovenste is z’n oude deken, de onderste de nieuw gekochte. Ik zal morgen nog eens foto’ maken zonder de zweetdeken eronder. Ik ben wel tevreden en juist blij dat hij hoger om de schouders sluit…

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:24

Afbeelding
Heb nog even een foto gemaakt zonder deken eronder en met buikflap vast. Ik ben wel tevreden met hoe hij ligt, wat vinden jullie?

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:45

Ik vind hem erg mooi liggen

Wiwabalia

Berichten: 4706
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 23:03

Ik twijfel tussen de Amigo Airflow of de Rambo Summer turnout, allebei met de waterdichte bovenkant.

Lemieux ook naar gekeken, en hoewel ik hem erg mooi vind, vind ik de donkerblauwe bovenkant erg “stom” gekozen. Dat trekt dan juist weer warmte aan en dat ia juist wat ik niet wil met deze deken.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 15:53

Is er toevallig nog iemand die een Snuggyhood wil bestellen?

Het kan nu zonder verzendkosten, wereldwijd, maar ik kom niet aan de hoogte van het orderbedrag om daarvoor in aanmerking te komen.

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:39

Wiwabalia schreef:
Ik twijfel tussen de Amigo Airflow of de Rambo Summer turnout, allebei met de waterdichte bovenkant.

Lemieux ook naar gekeken, en hoewel ik hem erg mooi vind, vind ik de donkerblauwe bovenkant erg “stom” gekozen. Dat trekt dan juist weer warmte aan en dat ia juist wat ik niet wil met deze deken.


Zou je niet liever een vliegendeken willen en dan eventueel een regenliner als dat nodig is? Zo’n deken lijkt me toch erg warm hoogzomer?

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:44

Ik vind de summer series qua warmte nog wel meevallen omdat het softshell is wat toch beter ademt voor mijn gevoel. Als het echt warm is dan gebruik ik een gewone vliegendeken en vind ik het ook niet erg als ze gewoon een keer natregenen.... dan worden ze toch niet koud.
Zijn inmiddels echt super veel merken met zo'n vliegendeken met waterdichte rug. Ook in lichte kleuren. Dus als je én én wil kan je ook een wat goedkopere nemen misschien.
Die regenliner van horseware vind ik dan weer niks.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:58

Bij mijn nieuwe paard zat de summer niet mooi aan de voorkant, ik ga nu de bucas buzz Off rain proberen.
Vind zelf de Rambo mooier en fijner maar het moet wel passen…

Wiwabalia

Berichten: 4706
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:52

Bucas valt bij mijn paard echt als een hobbezak helaas.

Heb ooit de zebradeken kunnen lenen en die kwam schots en scheef de wei uit.

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 06:31

Nouvel schreef:
Bij mijn nieuwe paard zat de summer niet mooi aan de voorkant, ik ga nu de bucas buzz Off rain proberen.
Vind zelf de Rambo mooier en fijner maar het moet wel passen…

En de Lemieux??

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:51

IwanLuver schreef:
Nouvel schreef:
Bij mijn nieuwe paard zat de summer niet mooi aan de voorkant, ik ga nu de bucas buzz Off rain proberen.
Vind zelf de Rambo mooier en fijner maar het moet wel passen…

En de Lemieux??


Geen idee…
Ik heb altijd alles Rambo gehad voor onze vorige paarden en dat zat altijd top, maar deze heeft denk hele smalle schouders, Rambo met de v sluiting zit net niet mooi, te ruim, misschien komt het nog als hij breder wordt…
Ik heb altijd een hekel aan Bucas gehad, en Bucas zit hem dus heel mooi… :+
Ik ga het nu maar proberen met de buzz off rain en als dat niks is kan ik nog naar Lemieux kijken inderdaad.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:57

Nouvel schreef:
Bij mijn nieuwe paard zat de summer niet mooi aan de voorkant, ik ga nu de bucas buzz Off rain proberen.
Vind zelf de Rambo mooier en fijner maar het moet wel passen…


Misschien iets om mee te nemen. :o
Hier voor hetzelfde paard met redelijke schouders de rambo original met v hals in 6.9, en de bucas buzz off (rain) in maat 7.0.
Waarbij de bucas voor het mooie aan de lange kant is, maar wel prima blijft liggen.

Het kan zijn dat als je een paard hebt met smalle schouders het weer anders valt.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:14

Bucas moet je juist niet te groot opleggen. Geen enkel merk trouwens.
Maar dan gaat die trekken aan de schoft.

Hier alle bucas dekens in 6.3 en mijn rambo vliegendeken ook in 6.3.

Bucas zit hem wel mooier maar de rambo protector past ook wel.

IwanLuver
Berichten: 1893
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:56

Nouvel schreef:
Geen idee…
Ik heb altijd alles Rambo gehad voor onze vorige paarden en dat zat altijd top, maar deze heeft denk hele smalle schouders, Rambo met de v sluiting zit net niet mooi, te ruim, misschien komt het nog als hij breder wordt…
Ik heb altijd een hekel aan Bucas gehad, en Bucas zit hem dus heel mooi… :+
Ik ga het nu maar proberen met de buzz off rain en als dat niks is kan ik nog naar Lemieux kijken inderdaad.

De Rambo Protector zat bij die van mij ook niet mooi, terwijl andere Horseware dekens als gegoten zitten. Die LeMieux zit echt mooi en is van dezelfde stof als de Protector

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:02

Lemieux lijkt qua pasvorm meer op Horseware dan Bucas, maar is smaller dan Rambo. Dus ik zou dan voor die gaan denk ik.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:15

Als ze aangeeft dat bucas het paard heel mooi past waarom zou je dan iets anders kopen?

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:14

Spenk schreef:
Als ze aangeeft dat bucas het paard heel mooi past waarom zou je dan iets anders kopen?

Omdat ze zelf een hekel heeft aan het merk en aangeeft dat de rambo net te breed is? Dan kan je toch nog een alternatief suggereren?
Ik erger me ook dood aan m'n bucas nu, dus zou staan te springen om een alternatief.