Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:52

Ik (ehh mijn paard) ben ook alweer aan de regendeken.
Hopelijk gaat het niet meer erg schommelen qua temperatuur, ik vind dat altijd zon gedoe. Deken op af enz.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:29

door de kwakkele zomer heeft mijn paard regelmatig met een regendek gestaan, maar evengoed zonder of met een vliegendeken.

Nu ze noodgedwongen op stal blijft, ben ik even verlost van het gewissel. onze stallen blijven 's nachts vrij warm...

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:53

Vanaf vandaag een ongevoerde regendeken.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:58

Ik zit te twijfellen om een 0 grams deken op te gaan doen. Ze begint al aardig te verharen en een dikke vacht te krijgen.

Wat denken jullie? Wel of geen deken opdoen?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:05

Bij mij staan er ook al 2 onder een dun gevoerde regendeken.
De ene stond gewoon echt te rillen en die is ook aan het herstellen van ziekte dus heeft ook geen vetjes om zichzelf warm te houden.
Daarbij staan ze veel buiten en steeds zeiknat regenen worden ze echt niet happy van en nu met regendeken op zijn ze een stuk vrolijker :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:12

Mijn haflinger staat nog lekker bloot, 24/7 buiten.
Die is niet van suiker, gaat vaak genoeg zelf wel schuilen als het hard regent en zo verschrikkelijk koud is het nog niet, de meeste nachttemperaturen blijven nog (ruim) boven de 10 graden.
En dekens wisselen heb ik helemaal geen tijd voor, dus er gaat een deken op als die dag en nacht op kan blijven.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:43

Marije_jiplover schreef:
Mijn haflinger staat nog lekker bloot, 24/7 buiten.
Die is niet van suiker, gaat vaak genoeg zelf wel schuilen als het hard regent en zo verschrikkelijk koud is het nog niet, de meeste nachttemperaturen blijven nog (ruim) boven de 10 graden.
En dekens wisselen heb ik helemaal geen tijd voor, dus er gaat een deken op als die dag en nacht op kan blijven.

Ik denk dat ik dan in jouw redenatie meega, Marijke! Ik kan inderdaad ook niet gaan wisselen, en het zou zielig zijn als hij straks met zijn (dun gevoerde) regendeken is zo'n 20+ graden broeiweer terechtkomt :j

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:53

Hallo,

Ik wil deze winter ook een deken op gaan doen, zodat mijn merrie niet ontploft als een haarbal (i.v.m. opdrogen en rijden)
Hoeveel gram kan ik het beste opdoen?

Had een deken gevonden die haar waarschjinlijk mooi zal passen, deze is 200 gram.
Is dit te weinig voor een strenge winter?

Oh.. ze staat trouwens 's winters overdag buiten (als het geen noodweer is) en 's avonds op stal.

Tessa

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:54

Wij al wel hoor. Bul staat s'nachts met een dikkere deken als overdag.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:59

Tessabuddy schreef:
Hallo,

Ik wil deze winter ook een deken op gaan doen, zodat mijn merrie niet ontploft als een haarbal (i.v.m. opdrogen en rijden)

Had een deken gevonden die haar waarschjinlijk mooi zal passen, deze is 200 gram.

Oh.. ze staat trouwens 's winters overdag buiten (als het geen noodweer is) en 's avonds op stal.

Tessa

200 gram is te weinig voor een strenge winter.
Het ligt eraan wat je wilt, hoe je paard staat en hoeveel haar ze aanmaakt.
edit: en hoelang het licht aan is in de stal snachts

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:06

Pff ik heb ze maar dekentje opgedaan maar nu wordt het eind van de week, 20 graden en hoger... Donderdag & vrijdag kan ik nog op en af doen maar zaterdag niet, vind de mama vast niet leuk om te doen!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:08

ik heb vandaag bij 1 van mijn fjorden een ongevoerde regendeken opgedaan, hij begint nl al behoorlijke vacht aan te maken, mijn andere fjord zit nog strak in zijn vel, denk dat ik de deken morgen overdag aflaat en dan savonds weer om doe, alles voor het fjordenkind he

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:47

Ik ben nog steeds aan het wachten. Ik hoop nog op een mooie maand september......
De zomer kan toch niet "echt" al afgelopen zijn..... :=

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:52

vandaag een regendeken gekocht
de exceem deken kan af en als het fris is kan de regendeken al op,

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:53

Ik twijfel momenteel nog heb ze er nog niet onder staan. Ze beginnen nu wel wintervacht aan te maken en ze staan hier lekker gezond onder overkapping van de loods. Dus daar is het de temperatuur die het buiten ook is.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:54

Die van mij staat sinds zondag onder een zomerdeken op stal. Het land is te nat maar zodra het deze temperatuur blijft en ze wel naar buiten kan gaat de ongevoerde regendeken op.

Agossielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:15

mijn paard staan met een regendeken savonds (staat nu op het land)

Shyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:23

Tis toch ook heel lastig met het weer deze dagen, soms is t best fris met de wind, maar als de zon er staat.......mijn merrie stat nog in d'r 'blote' billen. :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:09

Def schreef:
Tessabuddy schreef:
Hallo,

Tessa

Mijn haflinger heeft vorig jaar, half geschoren (dekenmodel) maximaal onder een 200 grams gestaan tijdens de meest koude dagen. En die staat 24/7 buiten en heeft het echt niet koud gehad met 'slechts' 200 grams op.
Het ligt dus echt aan het paard (en hoe wattig je hem als eigenaar maakt :+ ) of dat wel of niet te koud is.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:16

regendeken nu al op? ook op stal?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:09

Def schreef:
Tessabuddy schreef:
Hallo,

Tessa

Waarom is 200 grams te weinig? Dat kan prima hoor :j. Legio paarden die het zonder deken doen, dus 200 gram kan makkelijk hoor :j

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:17

Ik denk dat ik volgende week weer met de deken ga beginnen. Morgen, vrijdag en het weekend word nog mooi, maar daarna gaat het weer regenen. Pony heeft nu alweer een van de dikste vachten van stal dus moet wel oppassen dat die niet té dik word.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:25

Pff het is fris! Hopelijk heb ik snel mijn bestelde deken binnen!

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:30

Tessabuddy schreef:
Hallo,

Tessa

edit: en hoelang het licht aan is in de stal snachts[/quote]

Waarom is 200 grams te weinig? Dat kan prima hoor :j. Legio paarden die het zonder deken doen, dus 200 gram kan makkelijk hoor :j[/quote]

Afgelopen winters stond ze zonder deken, was geen probleem.. Maar met bijkomende wintervacht. Dat wil ik nu niet i.v.m. training/zweet.
Door op tijd een deken op te doen groeit de vacht niet zo geloof ik?
Maar bv de pony van m'n zusje loopt wel met 400 grams.
Of is het een idee om normaal een 200 grams op te doen, en wanneer het echt gaat vriezen een onderdeken eronder te doen?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:36

die van mij heeft al een 100 grams onderdeken + regendeken opliggen. even kijken wat het weer vandaag doet, anders haal ik zo de onderdeken eraf.

m'n pony en hond zijn al een wintervacht aan het aanmaken en dat wil ik bij m'n paard graag voorkomen.

tessabuddy, als je wilt voorkomen dat je een paard een wintervacht aanmaakt is 200 grams op den duurt te weinig.
voor het begin van de winter zal het prima zijn, maar als het echt koud is zal de vacht toch graan groeien.

mijn paard had afgelopen winter met vorst en sneeuw een 370 grams winterdeken + 300 grams onderdeken op.
(mijn paard loopt altijd buiten met schuilstal, dus staat niet in een warme stal snachts)