[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:41

Zammie schreef:
Weet iemand een goed middel om dekens waterdicht te maken? Liefts een spray die je dus kunt opsprayen.

Bucas spray

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:55

Vandaag mijn paardje toch warmer gezet, van 200grams naar 300grams, voelde daarna meteen warmer aan. Is vies koud buiten :brr:

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:56

Josien_ schreef:
Hallo ik kom even binnenvallen. Ik vroeg me af wat het verschil precies is qua gebruik van een regendeken die fleecegevoerd is of met nylon voering en wat zouden jullie aanschaffen als (voorlopig) enige waterdichte deken?

Ook ik ben hier erg benieuwd naar.

Is het handig om als enige waterdichte deken te gaan voor een met fleece-gevoerde deken. De leukste dekens zijn dit namelijk.

Kan dat dan ook gewoon in combinatie met een onderdeken? Of ligt dat niet lekker?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:51

Yvank_ schreef:
Heeft je fjord rechtopstaande manen? Dan past ee halsstuk überhaupt niet.

Past bij mijn fjord wel, maar is wel einde boog..'

Afbeelding

Afbeelding

Marjo89

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:53

Die boog gaat platliggen of niet, ohh das wel zonde..
Daarom moet mijn fjord maar zonder hals staan haha

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:48

Fjord staat nu onder 100 grams met regendeken. Voelt al warmer aan dan begin de middag! Staat ongeschoren op paddock met schuilstal maar staat er weinig in

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:10

Ik ben bang dat het vast al ergens gevraagd is.....maar ben het zelf niet tegen gekomen.
Ben toe aan een nieuwe regen deken omdat mijn Amigo is gesneuveld door de caperiolen van mijn paard in de wei -O-
Nu kwam ik de bucas select turnout tegen. Deze heeft een eigen liner systeem zag ik.....en ik heb al van horseware een aantal liners. Moet ik als ik deze deken kies ook overstappen op het liner systeem van bucas? :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:12

Arisca2005 schreef:
Ik ben bang dat het vast al ergens gevraagd is.....maar ben het zelf niet tegen gekomen.
Ben toe aan een nieuwe regen deken omdat mijn Amigo is gesneuveld door de caperiolen van mijn paard in de wei -O-
Nu kwam ik de bucas select turnout tegen. Deze heeft een eigen liner systeem zag ik.....en ik heb al van horseware een aantal liners. Moet ik als ik deze deken kies ook overstappen op het liner systeem van bucas? :o

Van wat ik begreep, is dat exht niet nodig hoor.... De achterste clipjes kan je vast maken aan de bucas lijkt me

Ik heb zojuist voor mijn pony een gloednieuwe Rhino original turnout medium (200gr) gescoord voor €55!
Laatst bijgewerkt door Batlow op 21-11-15 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:12

Arisca2005 schreef:

Ik combineer alles..
Bucas met liners,
Amigo met liners(dat hoort dan wel zo)
weather beeta met liners,
Kortom :o gewoon doen.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:19

Marjo89 schreef:
Arisca2005 schreef:

Ik combineer alles..
Bucas met liners,
Amigo met liners(dat hoort dan wel zo)
weather beeta met liners,
Kortom :o gewoon doen.

en dan maak je ze niet vast bij de hals? Dus alleen bij borst en achter vast klikken?
Liners komen niet onder de deken uit?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:21

Liners maak ik nooit vast bij de schouder, erg vervelend met wisselen.
Dus alleen voorop de borst en achteraan..
En komen hier nooit onder de deken uit..

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:38

Iemand ervaringen met de highliner van harrys horse ? Ik heb een oude model 100 grams staldeken van dit merk in maat 205. Echter is dit de fleeceversie, zit erg ruim en trekt naar achter. Mijn paard heeft normaal altijd maat 205.

Nu wil ik een 500 grams bestellen aangezien mijn paard geschoren is voor het eerst. Ik moet toch wat meer hebben liggen nu. Zal ik deze een maat kleiner bestellen? Als het goed is,is deze wel gladgevoerd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:43

jippie5 schreef:
Josien_ schreef:
Hallo ik kom even binnenvallen. Ik vroeg me af wat het verschil precies is qua gebruik van een regendeken die fleecegevoerd is of met nylon voering en wat zouden jullie aanschaffen als (voorlopig) enige waterdichte deken?

Ook ik ben hier erg benieuwd naar.

Is het handig om als enige waterdichte deken te gaan voor een met fleece-gevoerde deken. De leukste dekens zijn dit namelijk.

Kan dat dan ook gewoon in combinatie met een onderdeken? Of ligt dat niet lekker?

Ik heb ze ook met en zonder fleece. Gooi er vanalles onder. Gaat prima. Bij fleece blijven de haren er in hangen. Zonder fleece niet, maar met een nat paard weer lasiger. En mijn gevoel is dat de fleecegevoerde warmer is.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:43

Mijn highliners zijn allemaal glad van binnen. Heb de 200 en 500/550?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:45

De Harry horse highliner vind ik echt heerlijke dekens. Vorig jaar de 500 gekocht en dit jaar de 300 in camouflage kleur.
Paard heeft ook altijd 205 en heb ik gewoon besteld. Ik vind hem alleen achter iets lang, maar maat kleiner geeftkoude billen aan de achterkant denk ik.
Hij trekt niet en ligt goed.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 22:47

Batlow schreef:
Maar een liner blijft anders ook goed liggen onder een amigo Hero? Heb het opgezocht en die heb ik nu. Moet ik dan wel of geen buiksingel gebruiken? Hij kan natuurlijk niet vast aan de Hero..

Nee hoeft niet. Ik doe hem achter vast maken aan de ringetjes van de bovenste deken vast. Blijft prima liggen

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:59

Ik heb even een vraagje over het vastmaken van de bilkoorden. Doen jullie ze van links naar links en rechts naar rechts vast, of kruisen jullie ze van links-rechts? Ik ben er zelf niet uit wat prettiger is.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:59

Ik was vandaag in de Decathlon en heb in plaats van een gewone zweetdeken een microvezel droogdeken (Microfiber Cooling sheet) meegenomen die in de aanbieding was :D. Iemand ervaring met deze dekens?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 21-11-15 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:00

Ik hou links bij links en rechts bij rechts maar kruis ze dan wel, dat ze niet loshangen. Maar nu met horseware dekens heb ik die niet meer :D

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:01

Twijfel...! De highliner die ik nu dus heb komt ook een stuk onder de outdoor deken vandaan achter. Terwijl ik een horze deken heb die echt net lijkt op een badjas zo lang (bijna tot de knieën)

Bilkoord doe ik links om linkerbeen vast, dan de rechter door de linker en dan rechts vast.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:02

Batlow schreef:
Ik hou links bij links en rechts bij rechts maar kruis ze dan wel, dat ze niet loshangen. Maar nu met horseware dekens heb ik die niet meer :D

Aan de ene kant handig maar aan de andere kant... mijn paard scheet iedere keer op dat koord haha oeps

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:02

Gebruiken jullie wel eens 3 deken over elkaar? Dus 2 liners en een regen deken? (bijv. een 100+200 liner en 0gr regendeken)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:08

Lucy_121 schreef:
Gebruiken jullie wel eens 3 deken over elkaar? Dus 2 liners en een regen deken? (bijv. een 100+200 liner en 0gr regendeken)

Nee voor mij is 2 dekens echt de max... Al die sluitingen ed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:10

Wil best. die liners maak je dan aan elkaar vast dan kan je ze nog steeds als één deken opdoen.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:15

Yvank_ schreef:
Wil best. die liners maak je dan aan elkaar vast dan kan je ze nog steeds als één deken opdoen.

Er was toen een foto hoe iemand dat vast maakte, maar kan die nergens meer vinden. Hoe doe jij ze vast?