Hoi!
Ik heb een vraagje.
Hebben jullie advies voor mij? Ik heb hier een pony die best veel in de wintervacht zit. Het gaat om een D pony. Nu rijden we 3 keer in de week ongeveer en nog een keer longeren/losgooien. Vorig jaar was hij enorm fris, en schoot hij soms alle kanten op. Dit willen wij beslist niet weer. Op dit moment is hij super braaf en loopt hij netjes rond en schrikt weinig. Dit komt misschien ook omdat we nu alweer een jaar verder zijn. (Hij is nu bijna 5, vorig jaar dus nog net 3. )
Nu zweet hij best wel erg na een poosje gereden te hebben en duurt het ook erg lang voordat hij weer droog is, ook met zweetdeken.
Is het een optie om hem te scheren? We zitten een beetje te kijken hoe we het sowieso volgend jaar gaan doen.
Of gedeeltelijk scheren? Dat wouden we eerst niet voor het gezicht (geen idee hoe dat er uit komt te zien als je gedeeltelijk scheert

) , maar als het nodig is is het nodig. We rijden geen wedstrijden nog dus het gezicht is niet belangrijk eigenlijk.
Helemaal scheren valt denk ik af, want we zijn bang dat hij dan weer zo ontzettend fris wordt, hij is natuurlijk nog jong. En dan moeten we gelijk weer allemaal met dekens werken, want we willen ook niet als je aan het uitstappen ben dat hij dan meteen rilt van de kou.
Iemand een idee hoe we dat gaan doen?