Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:xSlvna, ik wilde die van mij voor komende nacht ook onder een 200 grams zetten, ik lees alleen dat dat nog te warm zou zijn. Die van jou zweet niet eronder?
Anders gooi ik hem ook op bij mijn rijpaard, vannacht wordt het hier maar 6 graden.
Mijn oude paard staat onder een regendeken, met stof gevoerd. Maar die wil ik alleen tegen kou en wind beschermen. Die gaat als het kan zonder deken de winter in. Gisteren had ze het er lekker warm onder. Zonder deken zijn haar oren koud, nu warm.
Geryon schreef:D_Desteny schreef:Mijne staat nog steeds bloot het weer is te wisselend voor dekens vind ik.
Hier hetzelfde.. Ik had allang een deken op gedaan normaal gesproken, maar hij doet het op zich wel goed in dit wisselende weer.
Rienn schreef:Ik vind het lastig dit jaar.... Mijn paard (21) staat binnen 24/7 omdat ze een peesblessure heeft. Ik wil niet dat ze dik in haar haren komt omdat ik het 1) onwijs lelijk vind en 2) ik nog steeds goede hoop heb dat ze beter wordt. Scheren vind ik dit jaar onzin omdat ik dus niet weet of ze beter wordt en wanneer ik weer mag opbouwen.
Ze heeft nu al een dikkere vacht omdat ze pas zondag een deken op heeft gekregen. Ik was op vakantie en vond het lastig te beoordelen. Maar nu: is een (aantal keer gewassen dus wat dunner) 150 grams onderdeken voor nu te dik of zeggen jullie; valt mee en volgende week gewoon weer onderuit omdat het dan weer warmer wordt.
Het is nu 14 graden en in de nacht wordt het rond de 8/10 graden.