[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:38

Wiwabalia schreef:
Ik zie dat Lemieux een vliegendeken heeft, twijfwl nu of ik die binnenkort bestel of eentje van Amigo met waterdichte rug.

Weinig beschutting in de wei en soms had ze toch redelijke grote bulten van het prikken.

Lemieux komt ook met zo'n duo deken. Dus dat is misschien makkelijker met beslissen https://www.dochorse.nl/lemieux-vliegen ... r-tek.html

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:42

Pallatin schreef:
Ik doe nogmaals een beroep op jullie expertise :D
Voor de Fries van mijn stalgenootje zoek ik een vliegendeken zonder sluiting of gespen op de borst. Dit ivm een wond die heeft opgelopen en bedekt moet blijven maar gespen en randjes schuren precies op die plek. Dus iets wat over het hoofd gaat zou ideaal zijn of anders met gespen aan de zijkant. Hopelijk hebben jullie de gouden tip want we kunnen niks vinden en het wordt nu echt te warm voor een ‘gewone’ deken.



Presteq heeft een vliegendeken met schuine sluiting op de schouder. Verkrijgbaar ook in big neck. Hebben ze bij dochorse oa

Wiwabalia

Berichten: 4706
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:13

manzano schreef:
Wiwabalia schreef:
Ik zie dat Lemieux een vliegendeken heeft, twijfwl nu of ik die binnenkort bestel of eentje van Amigo met waterdichte rug.

Weinig beschutting in de wei en soms had ze toch redelijke grote bulten van het prikken.

Lemieux komt ook met zo'n duo deken. Dus dat is misschien makkelijker met beslissen https://www.dochorse.nl/lemieux-vliegen ... r-tek.html


Ah! Ook handig, maar heeft er iemand ervaring met vliegendekens? Ik dus 0, wilde dat nooit. Maar sinds ik in Culemborg woon, word ze soms toch flink gestoken. We zitten hier natuurlijk aan de lek.

De deken van Rambo schijnt ook mooi te zijn, ik wacht even tot ze de Lemieux in de winkel hebben hangen, dan kan ik vergelijken.

Celebi
Berichten: 3928
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:21

Ik word gek van dit weer. :')

Gisteravond speciaal nog de deken op gegooid omdat het de hele dag zou gaan regenen. Nu is het de hele dag droog met zon en straks 16 graden. Moet ik speciaal weer terug om die deken af te halen anders staat hij te warm. 8)7

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:25

Ik heb altijd 2 soorten, 1 met waterdichte rug en 1 normale vliegendeken. Die waterdichte wil ik niet op zonnige warme dagen op, maar paard staat wel altijd met vliegendeken. Zou het fijn vinden zonder, maar te onrustig dan.
Die met waterdichte rug krijgt ze alleen op als het echt bijna de hele dag regent of iig groot deel van de tijd.

Wij hadden een amigo, maar die vond ik aan de voorkant niet zo geweldig. Wel gebruikt tot hij stuk ging, dus echt een aantal jaar. Vond vooral uv werend fijn, helemaal toen ze tot de huid geschoren was na operatie. Daarnaast ook bucas zebra deken. En de waterdichte ks een goedkoper merk maar die ligt echt wel 10 keer minder prettig als de amigo bucas of ander duurder merk die wij gehad hebben.

Dus voor de beesten alleen zou ik normale vliegendeken nemen. Als paard niet perse last krijgt van regen op de rug is zo'n half waterdichte niet nodig. Wij gebruiken hem omdat paard zich schrap gaat zetten bij regen en wat koeler weer waarbij het veel te warm is voor de 0 grams regendeken. En zo heeft ze wel bescherming tegen beesten als de regen ineens stopt.

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:23

Ik heb een amigo vliegendeken. Die heeft ze de hele zomer op, als het teveel gaat regenen of eind van het seizoen net de fris zonder deken, net te warm voor 50 gram, gooi ik de regenliner eronder. Ik vind dat ideaal. Een waterdichte rug is leuk maar bij bloedhitte vind ik dat te warm.

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:02

Ik wacht nog even of er een mooie kortingsactie komt met Koningsdag en anders ga ik de protector bestellen. Het is idd wel raar weer, ben blij dat bijrijder de deken gisteravond ook heeft afgelaten want het is hier zonnig en droog. Zag wel dat er kouder weer aankomt. Laat de deken nog maar even op stal voor het geval dat

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:06

Hier was het tot 2 uur 11/12 graden. Daarna de zon door en ging het richting de 16/17, wel flinke wind. Nu dus voor 1 nacht en 2 dagen de dunnere deken op, maar zondagavond gaat de dikkere weer op :+ Gewoon weer 3 tot 5 graden s nachts en maximaal 10 overdag :=

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:38

Is de Bucas Sunshower deken echt minder warm dan een 0 Grams regendeken (van bv Horseware)?

Celebi
Berichten: 3928
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:30

Hier was de 0 grams echt te warm vandaag. Was er pas halverwege de middag en pony begon echt al een beetje klam te worden. Nu dus weer zonder deken, waarschijnlijk morgenmiddag weer op. Zo lastig dit weer!

Jorex

Berichten: 10033
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:11

Hier was het 18-19 graden ze staan al sinds gisteren lekker bloot. Helaas van korte duur, waarom wordt het komende week weer onder de 10 graden |o

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:42

Hier paard nu onder vliegendeken met waterdichte rug/hals. Blijft puzzelen maar ik kan niet elke 3 uur wisselen dus is voor nu de beste optie, want overdag met 16 graden en en flauw zonnetje te warm onder zijn 0 grams regendeken..

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:54

Ik twijfelde tussen de Rambo summer, of bloot.... Heb d'r bloot gelaten want de meeste buien zijn geweest of straks en 't is nog behoorlijk warm. M'n pony had ik van de week al bloot gelaten met wat regen. Eerste keer weer bloot regen vangen, altijd wel een dingetje voor mij als bezorgde moeder :') Helemaal na maanden kwakkelen met hoesten en de artrose van de grote.

Wiwabalia

Berichten: 4706
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:06

Ladygiroc schreef:
Ik heb een amigo vliegendeken. Die heeft ze de hele zomer op, als het teveel gaat regenen of eind van het seizoen net de fris zonder deken, net te warm voor 50 gram, gooi ik de regenliner eronder. Ik vind dat ideaal. Een waterdichte rug is leuk maar bij bloedhitte vind ik dat te warm.


Welke is dat?

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:14

Qua regendekens heb ik alles zo'n beetje haha, maar de protector van Rambo is het fijnste. Ik doe die eigenlijk alleen op bij enorme hitte of op vakanties. De Rambo summer met waterdichte rug heb ik vorig jaar eind seizoen gebruikt. Ivm artrose in d'r rug wil ik er niet teveel regen op, en zo bleef de rug net wat warmer met de koudere nachten, maar kreeg ze het overall niet te warm.

Verder heb ik nog bugrug en nog eentje van horsrware liggen, maar die zitten minder mooi. M'n shet heeft ook diversen, die heeft jaren volledig ingepakt gelopen ivm jeuk. Sinds ze niet meer op t gras staat is ook de overgevoeligheid voor beestjes over. Dus niet meer nodig.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 10:21

Tancreda4 schreef:
Ik twijfelde tussen de Rambo summer, of bloot.... Heb d'r bloot gelaten want de meeste buien zijn geweest of straks en 't is nog behoorlijk warm. M'n pony had ik van de week al bloot gelaten met wat regen. Eerste keer weer bloot regen vangen, altijd wel een dingetje voor mij als bezorgde moeder :') Helemaal na maanden kwakkelen met hoesten en de artrose van de grote.


Dit vind ik zo herkenbaar! Haha
Nu voor de komende week uitvogelen wat te doen….

amyz

Berichten: 6934
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 11:00

xSCWx schreef:
Is de Bucas Sunshower deken echt minder warm dan een 0 Grams regendeken (van bv Horseware)?


Ik vind de Sunshower echt ideaal! Vind m zeker minder warm dan een 0g. Gebruik m heel graag als de temperatuur op zich ok is maar het verder van dat vieze weer is.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 11:50

Ik val ook weer even binnen met een vraag. Is een eczeemdeken warmer dan een normale vliegendeken? Hier een paard wat ondanks oefenen veel stress krijgt van de vliegenspray, dus zit te twijfelen of een deken voor hem niet een betere oplossing is. Ik heb nog een eczeemdeken liggen van mijn vorige paard, maar m'n huidige heeft geen zomereczeem.
Hij voelt zoveel zwaarder dan een vliegendeken die ik ooit had, vandaar mijn twijfel.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 11:54

Ja dat warmer ja.

Jorex

Berichten: 10033
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 16:24

Hier onder de regendeken op de wei gesmeten. Zo jammer dat ze nog niet ver genoeg met hun vacht zijn om zelf waterdicht te zijn. Op de wei kunnen ze niet schuilen en ze zijn al nat genoeg geweest vandaag. Iets met mennen door een plas die voor hen pompen of verzuipen was en geen andere optie qua pad. :+

Celebi
Berichten: 3928
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 17:08

Hmmm de Rambo summer series is dus niet waterdicht op de hals. Rug heeft het prima gedaan vandaag in de regen, maar de rand die op de deken zit lekt gewoon water door. Jammer weer. Kost toch klauwen met geld zo'n deken.


Afbeelding

Sintara

Berichten: 7522
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 17:58

Natuurlijk komt daar water onder, ik snap je verwachtingen niet helemaal.. het houdt alleen water van recht boven tegen

Celebi
Berichten: 3928
Geregistreerd: 04-11-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:00

Hoezo natuurlijk? Het witte gedeelte van de deken lijkt me waterdicht. Zo adverteren ze het. Dat werkt op de rug prima, maar de hals is een ander verhaal. Precies op de naden van die band die erop zit komt het water naar binnen. Zaten meerdere natte plekken hoog op de hals. Ik bedoel dus niet van de mesh, dat daar water doorheen komt lijkt me logisch. Overigens was pony daar nog droger dan onder de witte waterdichte laag. 8)7

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:27

Wiwabalia schreef:
Ladygiroc schreef:
Ik heb een amigo vliegendeken. Die heeft ze de hele zomer op, als het teveel gaat regenen of eind van het seizoen net de fris zonder deken, net te warm voor 50 gram, gooi ik de regenliner eronder. Ik vind dat ideaal. Een waterdichte rug is leuk maar bij bloedhitte vind ik dat te warm.


Welke is dat?


Horseware Fly Rug Liner.

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:10

Die van mij staat nog zonder, die voelde net nog zo warm. Als ik die nu dr deken op gooi staat ze te zweten.. heb maar bedacht dat ze dan maar op stal moet gaan staan als ze het koud krijgt. Het is zo irritant met dit weer.