[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:33

Mijn oude pony kwam heel mooi door haar wintervacht heen (29 jaar) maar ineens begon ze weer een wintervacht te krijgen toen het warm was -O- . Deze raakt ze niet meer kwijt. Ik wil haar dus helpen om niet nog extra warmte te hebben in de zomer van haar vacht. Scheerapparaat uit het stof getrokken. Geslepen messen erop gezet. Hapt hij in de haren? Heb alles 5x in en uit elkaar gezet en de stelschroef gebruikt zoals in de gebruiksaanwijzing. Laatste keer gebruiken werkte hij perfect.. Iemand een idee? Het merk is Kerbl dacht ik maar nu zie ik "Agradi Horse Scheermachine HC-2000 Paard" bij mijn bestellingen van agradi staan :?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 16:59

Je messen zijn bot of niet goed geslepen

imaudy

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:07

Ik zoek een scheermachine/tondeuse die wat krachtiger is dan de Moser Max. Met accu en handzaam.
Nu dacht ik aan een heiniger Saphir of de Aesculap Bonum. Iemand een idee welke het beste is?

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:21

Jester_ schreef:
Je messen zijn bot of niet goed geslepen

Daar was ik al bang voor.. Nog niet mee geschoren na het slijpen. Morgen maar even bellen naar de EJ dan.. Heb dit vaker gehad met hun maar ze zitten zo lekker in de buurt. Niet nog een keer dus :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 07:52

imaudy schreef:
Ik zoek een scheermachine/tondeuse die wat krachtiger is dan de Moser Max. Met accu en handzaam.
Nu dacht ik aan een heiniger Saphir of de Aesculap Bonum. Iemand een idee welke het beste is?

Ik heb een opal nu, opvolger van saphir naar vind die niet perse krachtiger dan de moser. Vind hem vergelijkbaar maar dan met een accu. Dus als hij krachtiger niet dan de moser dan zou ik daar persoonlijk niet voor gaan.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:27

ik heb een saphir en gisteren voor het eerst meer geschoren als alleen de benen. vond hem erg fijn in de hand liggen en lekker flexibel kun je er mee om gaan :j

Ga zo de rest scheren van het paard

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:57

Dan zou ik voor de Saphir gaan. Bonum heeft een grotere kop en dan ben je alsnog een kleinere kop of tondeuse nodig ;)

Maritjuh2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:07

Wat is het fijnste merk messen voor op de heiniger Opal? Van Heiniger zelf? Andis? Of iets heel anders?
Ik zoek iets met breed blad en een normale. Welke lengte zouden jullie doen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 10:07

Ik vind zelf mijn moser messen fijner dan de heiniger die ik heb. Heb wel een smalle. Weet niet of moser ook brede heeft.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:48

Hier ook allemaal messen van wahl en moser omdat deze exact 3mm zijn

Ik heb nog een breed mes van wahl 3mm in de aanbieding. Werk zelf alleen met de kleine messen :o

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 20:36

kaatje77 schreef:
Hier ook allemaal messen van wahl en moser omdat deze exact 3mm zijn

Ik heb nog een breed mes van wahl 3mm in de aanbieding. Werk zelf alleen met de kleine messen :o

Breed als in geschikt voor de moser max 45 maar extra Breed scheerblad? Dan heb ik ms wel interesse en zou je me dan een een pb willen sturen? :o

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 22:23

Ik ben benieuwd naar exact het type Moser / Wahl messen jullie op de Saphir plaatsen.
Ik heb plannen deze machine aan te schaffen met een breed mes er bij maar wil dan direct ook een smalle kop 3mm erbij kopen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 06:16

Gewoon de messen voor de moser Max. Staat bij zoo plus bij op de bestelpagina bijvoorbeeld. Alle messen met dat Clíp on/snap on systeem passen erop zover ik weet

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 16:12

Is er een verschil tussen de Heiniger Saphir (de blauwe) en de Saphir Horse (zwarte met paarden printje er op) ? Of zit het verschil alleen in het mes wat er op zit ?

Wat is jullie ervaring? Liever breed met zodat zowel benen als lichaam geschoren kan worden / of alleen smal mes ?
Het lijkt mij ook fijn als ik er een lichaam mee kan scheren maar weet uit praktijk dat ik voor lichaam toch sneller mijn grote scheermachine zal pakken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 08:17

Volgens mij is er geen verschil. Ik doe alles met de kleine/smalle scheerkop. Zowel toiletteren/opscheren als helemaal scheren.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 23:50

Waar kopen jullie nieuwe scheerkopjes voor de tondeuze (in mijn geval de Moser Max 45).
Is er een webshop die nog leuke kortingen heeft ?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 06:04

Ik heb ze van zoo plus. Maar via Google is er vast genoeg te vinden..

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:49

Weet iemand een plek waar je scheermessen kan laten slijpen? (omgeving Zeeland)

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 00:17

Heb je een Welkoop in de buurt? Die kunnen dat volgens mij regelen. Maar soms kan je het zelf ook verzenden naar een slijpservice.

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:40

Hartje schreef:
Heb je een Welkoop in de buurt? Die kunnen dat volgens mij regelen. Maar soms kan je het zelf ook verzenden naar een slijpservice.

Ja is wel een welkoop in de buurt, maar die is er mee gestopt helaas. Heb wel een Hollandse slijp service in de buurt maar geen idee of die ook scheermessen van sectolin slijpt

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:45

annaxmaex schreef:
Hartje schreef:

Ja is wel een welkoop in de buurt, maar die is er mee gestopt helaas. Heb wel een Hollandse slijp service in de buurt maar geen idee of die ook scheermessen van sectolin slijpt

Opsturen naar macrovet?

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 11:50

Zijn die goed? Vind het niet erg om de messen op te sturen. Maar zou zonde zijn als ik ze terug krijg en ze na 2 keer scheren bot zijn

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 12:05

annaxmaex schreef:
Zijn die goed? Vind het niet erg om de messen op te sturen. Maar zou zonde zijn als ik ze terug krijg en ze na 2 keer scheren bot zijn

Ik heb net 3 sets messen opgestuurd voor mijn Oster (honden scheerapparaat) en die kwamen binnen 3 dagen terug en goed geslepen. Je moet ze wel goed schoon aanleveren.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 18:55

annaxmaex schreef:
Weet iemand een plek waar je scheermessen kan laten slijpen? (omgeving Zeeland)

Heb in dit topic een paar keer de Schaarmakelaar voorbij zien komen met goede berichten, zit in Zierikzee :)

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:35

Kommer Biopharm in Heiloo (Noord Holland) is ook zeker een aanrader. Ik weet alleen niet of zij het ook accepteren via de post.