[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:15

CubaLibre schreef:
Heb je al nagedacht hoe je het dan gaat bevestigen? Als je hulp heb is dat makkelijk want dan kan iemand het sjabloon vasthouden....

Ik had geen hulp dus moest iets bedenken waarmee ik het kon laten plakken.....
Ik heb het dus zo gedaan:

Ja, een vriendin van me gaat scheren (werkt als kapper en heeft een supermooie vaste hand en doet dat heel deftig op de paarden *\o/* ) en ik zal dus gewoon het kartonnetje vasthouden :)

SharonIndezz

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:27

Hier de 3e keer geschoren en nu 300 gram op

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:41

Ik heb de sjablonen op een doorzichtig stuk dik plastic. Ik vind dat fijner werken dan karton.

kroketjemayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:25

Kan iemand me vertellen waar ik de koolborstels vind bij een sectolin se-600?
of hoe ik ze het makkelijkst kan vervangen?

handleiding kwijt namelijk..

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:26

zuma1 schreef:
Oké heb vraagje 4 weken geleden Shetlander geschoren. Oa voor wedstrijd oefenen ze loopt buiten meteen schuilcontainer Ze heeft nu 200 gram deken en ongevoerde regendeken Er wordt nog wel met haar getraind ..Ze heeft inmiddels al aardige vacht weer En nou wilde ik haar toch maar zo laten. Dus niet meer scheren en geen dekens is dit slim ? En hoe bouw ik dit nu af.
wie weet er wat

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:36

Gewoon af laten, een paard met vacht heeft het niet koud. De vacht zal tot eind december nog wat doorgroeien.

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:45

hoi,
als ik een uurtje heb gereden zweet mijn paard heel erg. Hij heeft al een best dikke wintervacht en als het een beetje warm is overdag is zijn 'oksel' al bezweet. Na het rijden is hij altijd erg bezweet op zijn hals en borst, ook achter zijn oren trouwens (waar het dekje heeft gezeten is het niet erg bezweet). Hoe en wat kan je dan het beste scheren als je het liefst geen dekens wilt gebruiken?
en als je scheert hoe lang blijven de haren dan ongeveer kort zonder deken?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:47

ragus_tommy schreef:
hoi,
als ik een uurtje heb gereden zweet mijn paard heel erg. Hij heeft al een best dikke wintervacht en als het een beetje warm is overdag is zijn 'oksel' al bezweet. Na het rijden is hij altijd erg bezweet op zijn hals en borst, ook achter zijn oren trouwens (waar het dekje heeft gezeten is het niet erg bezweet). Hoe en wat kan je dan het beste scheren als je het liefst geen dekens wilt gebruiken?

tussen kaken en onderkant/halve hals, eventueel onderkant buik

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:09

Starbreeze schreef:
Gewoon af laten, een paard met vacht heeft het niet koud. De vacht zal tot eind december nog wat doorgroeien.

Sorry niet mee eens.

Ik vind niet dat je een pony die eerst geschoren wordt en nu met 200 gram en daar ongevoerd over loopt zomaar zijn dekens af kan trekken omdat het je beter uit komt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:16

Nee vind ik ook niet. De vacht werkt niet meer zoals het hoort.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:18

Die was toch terug gegroeid?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:20

Heb nu ook een eigen scheermachine, een Pedigree 220V. Iemand eens gehoord van dit merk ?

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:26

Hoort misschien niet helemaal in dit topic maar ik vraag het toch maar. Ik heb nu een paar weken een nieuwe pony, ze staat 24/7 buiten met een ongevoerde regendeken. Waarschijnlijk gaat het vanaf volgende week vriezen, hoeveel gram raden jullie aan? Ik heb er nog een dikkere winterdeken bijgekregen, geen idee hoeveel gram die is maar de vorige eigenaar dacht aan ongeveer 300 gram. Ik kan misschien een 150 gram regelen maar is dat niet teveel/te weinig?

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:30

Lucy_121 schreef:
Hoort misschien niet helemaal in dit topic maar ik vraag het toch maar. Ik heb nu een paar weken een nieuwe pony, ze staat 24/7 buiten met een ongevoerde regendeken. Waarschijnlijk gaat het vanaf volgende week vriezen, hoeveel gram raden jullie aan? Ik heb er nog een dikkere winterdeken bijgekregen, geen idee hoeveel gram die is maar de vorige eigenaar dacht aan ongeveer 300 gram. Ik kan misschien een 150 gram regelen maar is dat niet teveel/te weinig?

Er is een dekentopic, misschien kun je daar je vraag (ook) stellen.
[SV] [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:34

Starbreeze schreef:
Die was toch terug gegroeid?

Ook al zit er weer wat vacht op. Jw kan toch niet 2 dekens aftrekken. Had je eerder moeten bedenken

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:37

Mijn verzorgpaard wordt binnenkort ook geschoren, omdat de vacht gewoon echt heel onhandig is.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:12

Wisselen jullie ook met grams van de hals? Of zou ik met alleen 150 gr voldoende hebben? (Volledig geschoren)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:16

Ik heb het altijd met 0 en een losse dikke fleece voering gedaan, maar sinds ik de manen kort heb breken ze dan af, dus heb nu voor dit jaar 0 en 150 grams. Als het nou echt heel koud wordt kan die fleece er nog tussen. In die 0 grams zit onder het nylon wel een laag fleece dus helemaal 0 grams is het nou ook niet.

Lang antwoord kort: tenzij het echt Siberisch koud wordt zou 150 grams wel genoeg moeten zijn.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:23

Ik heb alleen 0 en 150 grams halzen, heb nog wel getwijfeld over een extra hals voor onder de 150 gram maar ik ben niet van plan om naar de Noordpool te emigreren en ik denk ook niet dat het heel prettig gaat zitten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:33

hier ook alleen maar 0 en 150grams halzen. Ik gebruik de 150grams alleen bij vorst overdag

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:37

Haha oke thanks! Dus eigenlijk de 0 overdag bij temperaturen tot 0 graden en een 150 bij vorst. Ga ik nu eerst een 0 grams op de koptikken.

Enneem je hebt ook liners met hals toch. Kan ik dan niet bijvoorbeeld een 150 liner met hals kopen, daarbovenop een 200 liner en dan 0grams regendeken. Dan heb je aan alleen 0 gram hals voldoende? (Vraagt mijn logica zich alleen af of dubbele liners wel goed blijven liggen..)

Ben enorm aan het klooien met de dekens die ik al heb om hem zo goedkoop mogelijk scheerproof te maken. Heb een amigo bravo 0 gram en amigo Hero 200 gram en liner 100 en 200.. Liefst maak ik ringen aan de Hero maar kan nergens degelijke ringen vinden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:13

Eindelijk de tijd gehad om mijn eigen knappe dolly te scheren

Afbeelding
Afbeelding

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:37

Goedemorgen

Ik heb een vraag waar ik al een tijd mee loop... Scheren ja of nee? Ik heb een tinker merrie die nu nog op stal staat maar per 28 november staat ze weer 24/7 buiten in een hit actief stal daar heeft ze voordat ze op stal kwam ook 2 jaar gestaan. Qua werk rijden we 3/4 keer per week en 2 dagen intensief longeren en zijn dus dagen dat ze best nat is... Maar wat nu mij vraag is kan ik haar wel scheren omdat ze weer 24/7 naar buiten gaat? Krijgt ze dan geen grote klap?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:13

Hoi!

Ik heb een vraagje.
Hebben jullie advies voor mij? Ik heb hier een pony die best veel in de wintervacht zit. Het gaat om een D pony. Nu rijden we 3 keer in de week ongeveer en nog een keer longeren/losgooien. Vorig jaar was hij enorm fris, en schoot hij soms alle kanten op. Dit willen wij beslist niet weer. Op dit moment is hij super braaf en loopt hij netjes rond en schrikt weinig. Dit komt misschien ook omdat we nu alweer een jaar verder zijn. (Hij is nu bijna 5, vorig jaar dus nog net 3. )
Nu zweet hij best wel erg na een poosje gereden te hebben en duurt het ook erg lang voordat hij weer droog is, ook met zweetdeken.

Is het een optie om hem te scheren? We zitten een beetje te kijken hoe we het sowieso volgend jaar gaan doen.
Of gedeeltelijk scheren? Dat wouden we eerst niet voor het gezicht (geen idee hoe dat er uit komt te zien als je gedeeltelijk scheert :+ ) , maar als het nodig is is het nodig. We rijden geen wedstrijden nog dus het gezicht is niet belangrijk eigenlijk.

Helemaal scheren valt denk ik af, want we zijn bang dat hij dan weer zo ontzettend fris wordt, hij is natuurlijk nog jong. En dan moeten we gelijk weer allemaal met dekens werken, want we willen ook niet als je aan het uitstappen ben dat hij dan meteen rilt van de kou.

Iemand een idee hoe we dat gaan doen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:21

Niet persoonlijk naar jou Jolande maar ik snap niet zo goed waarom er zoveel mensen twijfelen over scheren? Er zijn heel veel modellen mogelijk en als er iets verder gekeken wordt dan looks zijn er ook veel praktische mogelijkheden. Wat je eraf haalt aan haar gooi je erbij als deken, ik heb mijn paard hele dagen buiten en dat gaat zonder problemen.

Ik zou voor jouw pony kiezen voor bijvoorbeeld de kaak/luchtpijp eruit, dan kunnen ze veel warmte kwijt zonder dat ze gelijk erg fris worden. Eventueel kun je nog naar bijvoorbeeld jacht of dekenmodel kijken als je hem nog iets kaler wil hebben. Helemaal scheren zou ik niet doen als je bang bent voor de frissigheid, het wordt ook weer kouder binnenkort.