Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Marinke_ schreef:Ik zit in de twijfelmodus, die van mij krijgt niet zo´n giga dikke wintervacht (althans afgelopen winter niet, en de winter ervoor wat ik gezien heb v.a. januari dan niet..), maar nu met dit weer vind ik het toch echt wel heel erg herfst weer worden. Weer wat we normaal altijd zo rond midden / eind september hadden. Het zou het eerste jaar voor hem zijn dan met dekens en twijfel enorm nu om wel of niet te beginnen, hij bibberd niet maar begint toch echt al een wintervachtje te krijgen. Haren staan overigens ook overeind..
Vanmiddag op stal had/heb ik echt de neiging om er een op te doen, maar dat is dan ook direct voor non stop. Ergens vind ik het nog te warm, aan de andere kant vind ik het toch ook beduidend kouder weer worden. Hij word niet geschoren, maar wil hem wel heel graag kort in het haar hebben..
Dus ik weet het niet....
Het zou dan nu gaan voor de 0 grams regendeken, zonder hals.
Wil dan als de temp dusdanig omlaag gaan overstappen naar de 200 grams met een halve of hele hals (twijfel ik nog over..)
En dan nog een 400 grams met hele hals hier hebben liggen, voor het geval het echt een koude strenge winter gaat worden.
_Marinke_ schreef:Ik heb paarden gezien die zonder hals stonden en daar niet zo'n dikke vacht aan maakte, maar ook paarden die zonder hals stonden en daar echt teddy waren en op de benen ook en dan onder de deken heel mooi dun vachtje. Mijn ervaring is dat ze juist het snelst zweten op de hals, onder het zadel en de flanken. Dan is een teddy vachtje op de hals echt niet fijn (en vraag ik mij een beetje het nut van die deken af). Dat maakt dus ook dat ik het rustig op wil bouwen naar hele hals, of die 200 grams al direct met hele hals wil doen. Juist om te zorgen dat z'n lichaam lekker kort in het haar zit.
Ik ga hem in september inrijden, en wil hem dan wel even door kunnen trainen en niet direct alweer op winterstop zetten vanwege te dikke vacht bv.
Maar wanneer beginnen? Eind vd week word het juist weer mooier...