Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Lina schreef:Heeft er iemand ervaring met PFIFF dekens?
Het is voor mijn Tinker, zij heeft normaal maat 175. Hieronder een foto van haar.
Ik heb interesse in deze 2 dekens.
http://hypostore.nl/pfiff-regendeken-paxson.html
http://hypostore.nl/pfiff-regendeken-600d-bordeaux.html
[ [url=m/wua3Cw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een hele complete set van amigo waar ik alle kanten mee op kan, en nu heeft ze iets blote billen. Op zich is dat geen heftige ramp, maar haar 100gr bravo gaat met een liner eronder toch nu op de borst schuren. Zonder liner gaat het nog goed genoeg. Nu twijfel of ik bij horseware blijf, of toch overstap op bucas Smartex.
Wat een extreem verschil met het mooie zonnige weer van gister, baal heel erg. Staat nu op stal op te drogen en zo maar wisselen voor de reservedeken met halsje. Regendeken hangt op zolder te drogen. Wat een gedoe
Het is nooit te laat toch?
Ik wist niet of het al 's nachts zou gaan regenen of pas maandagochtend dus uit voorzorg 'm onder regendeken gezet. Wat achteraf natuurlijk niet nodig bleek te zijn.
Ik heb gelezen dat deze beter ventileren.. Frummels schreef:Hoi, hier een vraagje van een deken-noob.
Ik denk erover om mijn Mini Appaloosa van bijna 3 jaar binnenkort helemaal te scheren. Zijn vacht is zo enorm dik dat er - ondanks dagelijks borstelen - flinke klitten in komen. Lijkt me niet prettig voor hem. Ook staat hij op de wat minder koude dagen goed te zweten.
Ik heb nog nooit een paard gehad dat geschoren is, dus ben nogal onwetend als het op dekens aan komt.
Met het weer zoals het de laatste tijd is staat mijn pony een uurtje of 4 buiten per dag, als het echt stortregent dan korter. Zodra het weer toe laat, gaat hij langer naar buiten. Verder staat hij in een grote droge box (3 x 3,5) Nu zat ik te denken aan een 400 grams outdoordeken voor bij volledig scheren. Maar zouden jullie dan een aparte staldeken aanraden?Ik heb gelezen dat deze beter ventileren..