[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:34

Hier zojuist paard buiten gezet onder 600+ hals 50g

Ijzig koud hier!! 5 graden voelt aan als -5 windkracht 6 en regen.... typisch nederlands weer

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:45

Hier nog onder 100. Voelt heel comfortabel!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:36

Hallo
Mijn pony is volledig geschoren en heeft nu 300 grams opliggen.. alleen schuurt de deken bij de schouders.. iemand tips?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:40

Wat een verschil allemaal!

Hier onder 300gram.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:41

Yenni schreef:
Hallo
Mijn pony is volledig geschoren en heeft nu 300 grams opliggen.. alleen schuurt de deken bij de schouders.. iemand tips?

Een passend deken :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:09

Mijn merrie staat momenteel onder 450 gram. De 250 gram (die met 100 gram outdoor een 350 gram is) was zo ontzettend smerig dat we even gewisseld hebben zodat die 250 in de was kon. Daarnaast had ze het gister niet heel erg warm onder haar 350. Vermits het vandaag zo hard waait en het veel regent denk ik op zich niet dat ponylief het allemaal zo erg vindt. Die van mij heeft ook nooit een hals op tenzij het écht hard regent dus ze verliest standaard al warmte via de hals.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:46

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:22

Paard vandaag van 250 naar 400 gezet. Enige dingetje, ze is momenteel zo aan het ontwikkelen in haar lijf, dat ze uit haar dekens groeit -O- Ik heb een hele complete set van amigo waar ik alle kanten mee op kan, en nu heeft ze iets blote billen. Op zich is dat geen heftige ramp, maar haar 100gr bravo gaat met een liner eronder toch nu op de borst schuren. Zonder liner gaat het nog goed genoeg. Nu twijfel of ik bij horseware blijf, of toch overstap op bucas Smartex.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:35

Als Horseware goed past, heb je weinig kans dat Bucas past helaas. Is echt weer een heel andere pasvorm ben ik achter gekomen!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:45

Lastige keus idd, mede omdat een nieuwe smartex een beste investering is..

Pfiff dekens ben ik niet mee bekend, maar ik twijfel ook over de pasvorm.. je kan natuurlijk altijd bestellen en besluiten na het passen.

Hier het weer helemaal verkeerd ingeschat gister, geen hals om gedaan en vandaag flink ingeregend in haar dikke deken, ook de enige deken waar ik een hals voor heb :\ Wat een extreem verschil met het mooie zonnige weer van gister, baal heel erg. Staat nu op stal op te drogen en zo maar wisselen voor de reservedeken met halsje. Regendeken hangt op zolder te drogen. Wat een gedoe -O-

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:48

Had niet verwacht dat paardlief koud zou zijn onder 400gr. Vriest niet ineens :+

Nu maar weer 200gr onderdeken erbij gedaan. Morgenavond ook vorst. Daarna maar weer voelen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:22

Hier nog steeds onder de bucas irish extra high neck, binnenvoering begint nu iets te slijten op de naden verder top deken.
Paard was kurkdroog onder de deken.
Deken is qua lengte veel te lang maar liever zo dan tekort.
Afbeelding
(Heeft ook nergens schuurplekken)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:27

Hier ook de irish fan. Hier 1 die al zeker 5 jaar trouwe dienst doet en de beste deken is die ik heb. De 50g die ik ook heb, al 1 weg gedaan wegens lek op de billen en nu 1 terug gestuurd naar divoza wegens lek op de staartnaad. Ben benieuwt of ik een nieuwe krijg of me oude terug.

Ze zullen wel in kwaliteit achteruit gegaan zijn? Maar enige dekens die nn merrie echt top past

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:48

Nadeel vd irish vind ik dat je maar 1 jaar garantie heb.
Daarom heb ik de smartex rain erbij gekocht ipv de irish light

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:56

Ik zit gelukkig nog binnen het 1 jaar. Maar of ze wat met dit probleem gaan doen betwijfel ik

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:57

Ik heb de mijne gister geschoren en hij staat nu onder 150 gram Bucas en 1de smartex rain (100 gram) hij voelde aangenaam aan. Had niet t idee dat hij t koud had. Hij stond heerlijk in de schuinstal

Als ik geweten had dat zo nat werdt vandaag (dacht dat t mee zou vallen) had ik hem niet geschoren

Benen/buik en hoofd heb ik er ingelaten. Alleen z’n hals is wel geschoren. Maar de paarden met wintervacht voelde ook koud aan.

Terwijl de mijne onder de deken aangenaam aan voelde.

Twijfel of ik nog dikkere deken moet kopen.. ik hen nog een 200 grams Harry horse maar ik vind dat de smartex beter warmte bij zich houd, dan de Harry horse.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:24

Twijfel krijg verschillende maten voor mn haflinger.

Rambo duo heeft ze 6.3

Iemand zegt dat ik van bucas 185(135) wel zou passen, en dochorse adviseert een 191(140).

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:47

Hier waren ze ook knap nat geregend en door de harde wind zelfs ondanks de halzen ingeregend...
Heb ze lekker ern droog pak aan gedaan toen ze op stal kwamen.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:49

Mijn paard is ongeschoren en staat nu onder 200 grams zonder nek. Hij verhaarde dit weekend wek redelijk veel (wisselend weer, eerste keer zon)? Nu heb ik deze maand blok, dus niet veel tijd om te rijden. Volgende maand wil ik er wel terug invliegen en zwaarder trainen. Kan ik hem begin volgende maand nog in jachtpatroon scheren? Benen niet, hoofd wel

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:41

Hier een geschoren onder 200 + 300gr zonder nek
De andere geschoren onder 200 + 200gr met nek 100gram
De andere ongeschoren onder 300gram zonder nek

Ik ben van plan mijn derde paard pas half februari te scheren :) Het is nooit te laat toch?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:28

Het was juist veel minder nat dan ik gedacht had gister. Nacht van zondag op maandag had ik wel verkeerd ingeschat, ik denk dat mijn paard het best koud gehad heeft :o Ik wist niet of het al 's nachts zou gaan regenen of pas maandagochtend dus uit voorzorg 'm onder regendeken gezet. Wat achteraf natuurlijk niet nodig bleek te zijn.

Nu is het best lekker, niet koud en een zonnetje. Wind is ook wat gaan liggen. Kunnen ze even op adem komen voor vannacht en de komende dagen.

Maar ik had gedacht dat het non stop zou plenzen en waaien. Tot nu toe vind ik het goed meevallen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:30

Hier vandaag harde wind maar ook wat zon.
Gisteren echt mega veel regen en harde wind, paarden waren echt doorweekt en koud eind van de middag.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:34

Hoi, hier een vraagje van een deken-noob.

Ik denk erover om mijn Mini Appaloosa van bijna 3 jaar binnenkort helemaal te scheren. Zijn vacht is zo enorm dik dat er - ondanks dagelijks borstelen - flinke klitten in komen. Lijkt me niet prettig voor hem. Ook staat hij op de wat minder koude dagen goed te zweten.

Ik heb nog nooit een paard gehad dat geschoren is, dus ben nogal onwetend als het op dekens aan komt.
Met het weer zoals het de laatste tijd is staat mijn pony een uurtje of 4 buiten per dag, als het echt stortregent dan korter. Zodra het weer toe laat, gaat hij langer naar buiten. Verder staat hij in een grote droge box (3 x 3,5) Nu zat ik te denken aan een 400 grams outdoordeken voor bij volledig scheren. Maar zouden jullie dan een aparte staldeken aanraden? :o? Ik heb gelezen dat deze beter ventileren..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:46

Frummels schreef:
Hoi, hier een vraagje van een deken-noob.

Ik denk erover om mijn Mini Appaloosa van bijna 3 jaar binnenkort helemaal te scheren. Zijn vacht is zo enorm dik dat er - ondanks dagelijks borstelen - flinke klitten in komen. Lijkt me niet prettig voor hem. Ook staat hij op de wat minder koude dagen goed te zweten.

Ik heb nog nooit een paard gehad dat geschoren is, dus ben nogal onwetend als het op dekens aan komt.
Met het weer zoals het de laatste tijd is staat mijn pony een uurtje of 4 buiten per dag, als het echt stortregent dan korter. Zodra het weer toe laat, gaat hij langer naar buiten. Verder staat hij in een grote droge box (3 x 3,5) Nu zat ik te denken aan een 400 grams outdoordeken voor bij volledig scheren. Maar zouden jullie dan een aparte staldeken aanraden? :o? Ik heb gelezen dat deze beter ventileren..

Mijn paard heeft binnen en buiten de 400gr amigo op. Ventileert prima.

Hij is nooit super nat want dan gaat hij op stal. Mocht hij echt een x nat geregend zijn wissel ik wel en laat andere goed drogen.binnenkant is dan niet nat maar hou niet van zo'n klam ding op mijn paard

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:52

Ik heb ook alleen maar outdoordekens. Eerder wisselde ik wel eens met een staldeken voor de 'ventilatie'. Nu doe ik dat niet meer en merk geen verschil. Ik vind het dus niet nodig. (Maar de dekens die ik gebruik ademen ook erg goed, ik weet niet hoe dat met andere dekens is...)