Foto is van woensdag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Spenk schreef:Ah ja hier in Overijssel heb je dat probleem niet. Bodem is gewoon droog staan 365 dagen per jaar op de wei. En hier op stal heeft elk koppel paarden 2 flinke stukken wei scheelt natuurlijk ook! Meeste stallen zouden op deze hoeveelheid grond rustig 30 paarden zetten. Hier staan er maar 5.
paardje heeft het niet snel koud dus ga gewoon maar de deken af laten vanaf nu. Ze heeft het niet snel koud en op een of andere manier vind ik het zelf wat lastig om m helemaal af te laten terwijl ik normaal met mezelf de afspraak heb dat als t 's nachts niet onder 0 wordt en overdag boven de 10 graden dat de deken af blijft.
Nu pas een paar maanden op dus geen idee of die net zo lang mee zal gaan als de Rambo’s. De meeste zijn al aantal jaar oud die ik heb en nog 100% goed. 
Capriootje schreef:Ik vind zelf de halsaansluiting met klittenband óp de deken ipv de ringen binnen in tegen de hals aan fijner. Vooral 1 die geschoren word krijgt daar ook kale plekken van als die de hals langere tijd op heeft ‘s winters. En ik vind ze dus ruimer vallen aan de voorkant wat voor mijn paarden beter matcht met hun bouw en schouders.
die trekt te strak als hij gaat grazen en hij heeft een gevoelig huidje. Qua winterdekens ben ik overgestapt op rhino Wug, dat blijft het beste liggen zonder irritatie op de schoft, het liefst zou ik die als vliegendeken hebben maar die heb ik nog niet gevonden. Eisen: buikflap, liefst halve hals. Dekens met een enorm goede schoftbescherming en die niet rete strak trekt bij het grazen zijn ook een optie.