[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:40

Kleur boeit me niet
Als de deken maar goed ligt.
Al doe ik wel een dansje als dominick besluit voor roze te gaan :+ maar dat gebeurd echt niet. Nu zijn ze bezig met zwart volgens mij

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:54

Fel kleurtje is wel snel je paard herkennen op afstand, mijn paarse zie je niet over het hoofd :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:44

Ik zie mijn knalblauwe Bucaspaard ook altijd meteen als ze als achterste in de wei staat.. Altijd..! :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:02

Iemand ervaring met de Bucas reputex mesh?

Ik kan er weinig over vinden, vind alleen over de normale reputex. Tenminste neem aan dat dit een nieuwere versie is?.

Paardlief heeft zelf al nnormaal rambo dekens. Winter ook.

Dus zou dit dan enkel voor en na het rijden moeten gebruiken... :+

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:03

Stamper schreef:
Iemand ervaring met de Bucas reputex mesh?

Ik kan er weinig over vinden, vind alleen over de normale reputex. Tenminste neem aan dat dit een nieuwere versie is?.

Paardlief heeft zelf al nnormaal rambo dekens. Winter ook.

Dus zou dit dan enkel voor en na het rijden moeten gebruiken... :+

Hij is nog nieuw en pas sinds gisteren in Nederland te koop.
Denk dat je dus niet meer ervaringen gaat vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:04

Die is nieuw dus ervaring zal er nog niet mee zijn :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:21

Het is alleen lastig dat ik de Recuple niet 2 uur voor het rijden op kan liggen.
Is namelijk niet altijd iemand op stal. En ik zelf ook niet altijd uur van te voren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:09

upendo schreef:
Ik zie mijn knalblauwe Bucaspaard ook altijd meteen als ze als achterste in de wei staat.. Altijd..! :')

Ik niet :') Ik zie altijd mijn zweetvosje eerst, ondanks bruine deken en klein formaat. En daarna de blauwe Bucas van mijn vos met rode manen.

Het is echt heel naar koud nu. Zelfs mijn stoere kerel krijgt z'n ontzettend mooie Bucas weer op. En mijn merrie gaat ook met extra laagje de nacht in.

Overigens maakt kleur mij wel uit. Maakt niet uit hoe supergoed een deken is, als hij groen is komt 'ie er niet in. Paars is wel helemaal mijn paard zijn kleur, moet nog eens een fijne paarse deken ergens vandaan zien te halen voor 'm.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:39

Ik blijf die groene ruitjes van Rhino of was het Rambo een erg mooie deken vinden. Volgens mij is die al wat ouder en ik blijf twijfelen over de pasvorm bij mijn paard, maar dat design vind ik erg mooi :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:41

Dat is denk ik dan Rhino. Tegenwoordig zijn de ruitjes blauw, bruin of grijs/paarsig. En langwerpig, niet meer vierkant.

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:30

Heeft er iemand ervaring met de smile dekens van ooteman zelf? Zou zo een regendeken willen bestellen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:32

Al is ie rood. Als die deken het beste ligt gaat ie gewoon op. Ik haat rood.

Gelukkig zijn mijn dekens blauw. Saai maar geen gekke kleur

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:36

_Lina schreef:
Heeft er iemand ervaring met de smile dekens van ooteman zelf? Zou zo een regendeken willen bestellen.

Even vlug gekeken, maar geen ervaring mee, aangezien ik altijd de Rambo Duo deken heb.
Aan de sluiting te zien, lijkt dit de amigo dekens, maar wellicht een goedkopere variant van?

Vanochtend, op fb een bericht van Dochorse, over de Recuptex mesh deken van Bucas, maar nu vraag ik me weer af, wat is het verschil? Alleen dat deze ook in de zomer mag en kan gebruikt worden?

Welke maat raden jullie aan? Normaal heeft ze van de Rambo dekens, 6.3.
Voor een haflinger,
Afbeelding

Afbeelding

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:56

Stamper schreef:
_Lina schreef:

Even vlug gekeken, maar geen ervaring mee, aangezien ik altijd de Rambo Duo deken heb.
Aan de sluiting te zien, lijkt dit de amigo dekens, maar wellicht een goedkopere variant van?

Vanochtend, op fb een bericht van Dochorse, over de Recuptex mesh deken van Bucas, maar nu vraag ik me weer af, wat is het verschil? Alleen dat deze ook in de zomer mag en kan gebruikt worden?

Voor een haflinger,
[ [url=m/ZLwPHp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CZ0d6I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou voor de 6.0 gaan. Mijn ruin draagt ook een rambo duo 6.3 en heb de bucas recuptex in 6.0.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:04

Stamper schreef:
_Lina schreef:

Voor een haflinger,

Ik zou voor de 6.0 gaan. Mijn ruin draagt ook een rambo duo 6.3 en heb de bucas recuptex in 6.0.

Zo op te foto te zien kunnen die ook aan de rambo dekens vast gemaakt worden, mocht dat nodig zijn? :)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:55

Stamper schreef:
Stamper schreef:

Voor een haflinger,

Zo op te foto te zien kunnen die ook aan de rambo dekens vast gemaakt worden, mocht dat nodig zijn? :)[/quote]

Heb dat nog niet geprobeerd, leg de Recuptex alleen op voor en na het rijden. Weet niet of de klittenbandjes op dezelfde hoogte zitten, kan dat wel ns proberen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:59

Vraagje! Mijn paard heeft een nieuwe deken nodig, de huidige (tussen de 100 en 200 grams denk ik) is kapot gegaan. Ik twijfel tussen een MASTER deken van 150grams of een EJ deken van 200grams of van Imperial Riding. Of zou ik eerder voor een zwaardere moeten gaan? Of 2? Ze staat niet heel dik in haar vacht maar ongeschoren. Het is mijn eerste paard dus ik zit nogal te twijfelen met dekens.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:16

Zo op te foto te zien kunnen die ook aan de rambo dekens vast gemaakt worden, mocht dat nodig zijn? :)[/quote]

Heb dat nog niet geprobeerd, leg de Recuptex alleen op voor en na het rijden. Weet niet of de klittenbandjes op dezelfde hoogte zitten, kan dat wel ns proberen.[/quote]

De klittenbandjes zitten helaas niet op de zelfde hoogte, heb ook de Recuptex en Rambo. Van de Recuptex zitten ze lager. Ik heb er zelf extra klittenband opgezet zodat deze wel vast gemaakt kan worden.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:21

_Lina schreef:

Ja ik! Ik heb een 200 grams winterdeken van smile als reserve voor wanneer ik mn onderdeken was. Op zich prima deken, alleen de voorkant klapt dubbel (naar achteren) na een poosje. Maar geen schuurplekken oid. Deken valt redelijk lang maar korter aan de zijkanten. Als je graag foto's wilt kun je me even een PB doen ;)

@Mies: Over de Master 150 grams, de pasvorm is vrij specifiek denk ik en mijn deken was helaas niet waterdicht, maar misschien heb ik net pech gehad. Qua buitenstof en kwaliteit wel een topdeken.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:53

Heeft iemand tips voor mij? Mijn shet is vandaag compleet geschoren en staat overdag buiten met 200g incl hals. Maar straks gaat ze op stal en daar is het best warm... wat zal ik vanavond dan opdoen?

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:14

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:33

Mies schreef:
Vraagje! Mijn paard heeft een nieuwe deken nodig, de huidige (tussen de 100 en 200 grams denk ik) is kapot gegaan. Ik twijfel tussen een MASTER deken van 150grams of een EJ deken van 200grams of van Imperial Riding. Of zou ik eerder voor een zwaardere moeten gaan? Of 2? Ze staat niet heel dik in haar vacht maar ongeschoren. Het is mijn eerste paard dus ik zit nogal te twijfelen met dekens.

Hier iemand die heel tevreden is over de pasvorm en de kwaliteit van de dekens van EJ!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:40

wie weet een goede onderdeken in 300 grams?

ik zelf heb nu bucas op liggen. De smartex past prima. maar de 150 gram onderdeken is net te lang en van te voren te smal. Dus een maat kleiner nemen is geen optie,en ik heb al de bigneck versie

nu dus opzoek na een 300 grams deken. Me haf staat 24/7 buiten. ik gooi gewoon de smartex erover heen.

Ik wil onder de 100 euro blijven. Aangezien het alleen om de echte koude periode gaat

Ik heb hem gister weer geschoren. (benen,buik en hoofd erin gelaten) en hemde 150gram onderdeken en samartex op gedaan. Ik heb nog een 200 grams buiten deken van harry horse maar in deze deken heeft hij duidelijk minder warm.

zn hals wou ik voor de helft scheren, maar dat is mislukt (was eerste keer dat ik hem zelf schoor) gelukkig heeft hij een mooie dik manen die zn nek bedekken

had al op Ej.nl en divoza gekeken maar daar was niet zo veel keuze

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:52

Sjira schreef:
ahhhhhh jammer de bammer, gister m'n nieuwe Rhino Plus turnout binnengekregen maar hij mag weer terug. Heb al jaren Rhino Wugs maar omdat mijn paard werkelijk elke dag weer onder de blub zit wilde ik toch eens een hele hals proberen. Scheelt weer een stuk poetsen! De deken zelf ligt als een huis, die V-sluiting is perfect voor mijn paard. Alleen de hals..... die is zo groot dat er wel twee paarden in passen! Tja, dan schuift dat met rollen natuurlijk gewoon aan de kant en het ik haar hals alsnog onder de blub zitten. Echt heel jammer want de deken lag perfect. Helaas heeft de Original geen V-sluiting dus apart in verschillende maten kopen kan ook niet. Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik mag de hals los ruilen voor een maat kleiner. Ben alleen bang dat deze dan nog te ruim is waar die te ruim is maar te krap wordt op de plek waar die nu wel goed zit (bovenop). Denk dat ik toch maar bij de wugs blijf. Iemand ervaring met een kleinere hals bij een deken kopen?

affy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:38

Sjira schreef:
Sjira schreef:
ahhhhhh jammer de bammer, gister m'n nieuwe Rhino Plus turnout binnengekregen maar hij mag weer terug. Heb al jaren Rhino Wugs maar omdat mijn paard werkelijk elke dag weer onder de blub zit wilde ik toch eens een hele hals proberen. Scheelt weer een stuk poetsen! De deken zelf ligt als een huis, die V-sluiting is perfect voor mijn paard. Alleen de hals..... die is zo groot dat er wel twee paarden in passen! Tja, dan schuift dat met rollen natuurlijk gewoon aan de kant en het ik haar hals alsnog onder de blub zitten. Echt heel jammer want de deken lag perfect. Helaas heeft de Original geen V-sluiting dus apart in verschillende maten kopen kan ook niet. Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik mag de hals los ruilen voor een maat kleiner. Ben alleen bang dat deze dan nog te ruim is waar die te ruim is maar te krap wordt op de plek waar die nu wel goed zit (bovenop). Denk dat ik toch maar bij de wugs blijf. Iemand ervaring met een kleinere hals bij een deken kopen?

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb de amigo Hero pony met hals maar die hals is eigenlijk een maatje te groot