[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:57

Voor dat geld zou ik persoonlijk een paar maandjes doorsparen en voor een heiniger saphir gaan

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 00:00

Keizerinnnn schreef:
Maaik schreef:
Dankzij dit topic heb ik ineens vrij impulsief, met dank aan Keizerinnnn ( _/-\o_ ), een Heiniger Accutondeuse Saphir Horse met een extra 10W/2,3mm besteld. Ik wilde alleen inspiratie op doen voor als ik op den duur toch mijn Sectolin SE-600 wilde vervangen na 14 jaar trouwe dienst. Well that escalated quickly :')

Oeps hahaha maar ga je zeker plezier van hebben!!! Had je de kortingen op agradi :j

Ja. :D Daardoor direct maar overstag gegaan haha.

Vooralsnog helaas nog niet heel enthousiast. Heb er een kapotte lader bij ontvangen, maar Agradi is niet bepaald van de snelle afhandeling klaarblijkelijk..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 10:30

Equisync schreef:
[ [url=m/9tT5bv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand ervaring met deze machine?
Mijn paard gaat komende maand verhuizen naar ons eigen plekje, maar helaas hebben we daar geen stroom. Dus kan ik hem niet meer scheren want zonder stroom kom ik niet ver :')

Ik zag deze machine bij een Duitse winkel in de buurt en dit leek me een "goedkope" oplossing. Hij voelt niet zwaar aan in de hand, maakt op zich wel wat geluid naar mijn idee.

Niet doen, zoals hierboven dan even doorsparen voor een saphir, heb je veel meer plezier van.

Mijn xplorer is verkocht. De opal gaat terug naar de dealer, heb heiniger zelf bericht en hun geven aan nog in de garantie te zitten. Ze willen de machine nog een keer nakijken. Kan alleen de oortjes scheren, kopje wordt gloeiend heet na 5 min.... :x

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 16:32

Oh wat vervelend maaik....

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:21

pluisje88 schreef:
Voor dat geld zou ik persoonlijk een paar maandjes doorsparen en voor een heiniger saphir gaan

Hmm ja ook weer begrijpelijk. Maar is die een beetje geschikt om ook een heel paard mee te doen?
Want het is eigenlijk een tondeuse toch?
Snap dat er bredere koppen voor zijn, maar als ik ook nog tig koppen + reserve accus moet kopen wordt het wel een duur grapje natuurlijk.. ik scheer ook regelmatig paarden voor anderen namelijk dus dan kan ik niet na een half paard met lege accu of botte messen staan natuurlijk (al snap ik ook dat dit laatste een kwestie is van goed slijpen).

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:10

Equisync schreef:
pluisje88 schreef:

Hmm ja ook weer begrijpelijk. Maar is die een beetje geschikt om ook een heel paard mee te doen?
Want het is eigenlijk een tondeuse toch?
Snap dat er bredere koppen voor zijn, maar als ik ook nog tig koppen + reserve accus moet kopen wordt het wel een duur grapje natuurlijk.. ik scheer ook regelmatig paarden voor anderen namelijk dus dan kan ik niet na een half paard met lege accu of botte messen staan natuurlijk (al snap ik ook dat dit laatste een kwestie is van goed slijpen).

Ik heb de opal, het broertje van de saphir. Maar met de smalle kop heb ik binnen twee uur mijn grote kwpn merrie kaal. Heb al veel verschillende paarden ermee geschoren (mijn eigen maar ook van anderen) onder andere een vervilte shet. Op 1 accu kun je twee uur scheren dus ik kom het hele paard rond met 1 accu.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:00

Pluisje, die van jou loopt dus niet warm? Het kopje bedoel ik? Die wordt bij mij echt gloepensheet :x

En met welk merk kopje scheer jij? De Heiniger?

Ik scheer namelijk met kopjes van Moser en Wahl omdat die exact 3mm zijn, Heiniger heeft alleen 2.8 en 3.2 mm en aangezien ik perfectionist ben..... :o

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:32

Nee totaal niet. Ik heb een heiniger 3.2 maar ik scheer liever met mijn moser 3 mm. Paard heeft een zacht fluffig vachtje.

Ik heb:
1 mm moser
3 mm moser
3.2 mm heiniger
5 mm moser.

Hij doet het bij allemaal prima. Scheer ook gerust meerdere paarden achter elkaar.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:00

Dank je wel voor je reactie.

Ik scheer met de saphir (heb er altijd 4 bij me just in case) ook lang, maar die worden niet warm, enkel de opal. Maar die gaat volgende week dan retour naar de dealer :j Heeft totaal nog geen 2 uur draaiuren erop zitten en dat kunnen ze daar ook wel zien :x

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:39

Oh jeetje wat balen. Ik heb al minstens 15 paarden er volledig mee geschoren. Hij doet het prima en ik ben er super blij mee!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:02

Ja, direct in het begin is hij al terug geweest en konden ze niks vinden.........snap er zelf ook niks van. Maar goed. Alleen voor de oortjes is 400€ wel erg veel geld. :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:02

kaatje77 schreef:
Ja, direct in het begin is hij al terug geweest en konden ze niks vinden.........snap er zelf ook niks van. Maar goed. Alleen voor de oortjes is 400€ wel erg veel geld. :+

Nou echt -O-

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:15

kaatje77 schreef:

Opzich :Y) al kan je er dan nog alsnog meer mee dan die van mij met twee lege accu’s :')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:25

Tja Maaik, 2 lege accu's is ook bagger............. :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:38

Hier ook de opal als 2e machine en word nooit warm..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:50

Ik ga hier vast een vraag stellen die al 100x gesteld is.

Ik zoek een fijne opscheermachine voor de witte benen.
Een sectolin is een super fijn apparaatje, maar een hele kort levensduur met zoveel witte benen scheren.
Het moet een klein kopje hebben zodat ik goed in de kootholtes kan komen.

Mag op stekker zijn en er hoeft geen heel dier mee geschoren te worden.

Weet iemand een redelijk betaalbaar model?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:01

Moser Max?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:19

pluisje88 schreef:
Moser Max?

Ik lees 16 pagina's vol bijna allemaal enthousiaste verhalen. Ik lees enkel regelmatig over eentje op accu, maar die kan ik nog niet vinden op internet.

Is onderstaande het apparaat wat besproken wordt hier, en ik begrijp dat je er een 3mm kopje bij moet bestellen?

https://www.zooplus.nl/shop/honden/verz ... gLf5_D_BwE

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:50

PSvanLot schreef:
pluisje88 schreef:
Moser Max?

Ik lees 16 pagina's vol bijna allemaal enthousiaste verhalen. Ik lees enkel regelmatig over eentje op accu, maar die kan ik nog niet vinden op internet.

Is onderstaande het apparaat wat besproken wordt hier, en ik begrijp dat je er een 3mm kopje bij moet bestellen?

Deze inderdaad. En die 16 pagina’s zijn echt terecht hoor! De moser Max is met snoer. De heiniger opal/saphir is vergelijkbaar maar met accu en daarmee een heel stuk duurder. Had eerst een moser die super goed beviel. Door verhuizing ben ik overgestapt naar accu maar geen momemt verschil gemerkt buiten het accu/snoer verhaal.

Idd 3 mm kopje. 1 mm is leuk voor een baard scheren ofzo maar is veel te kort voor de rest. Moet zeggen dat ik hem eigenlijk nooit gebruik de 1…

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 15:23

Met snoer de moser max45
Met accu de heiniger saphir

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:35

Begrijp ik het nou goed dat jeetje de heiniger saphir ook het gehele lichaam kan scheren van je paard of pony?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:38

pluisje88 schreef:
PSvanLot schreef:

Deze inderdaad. En die 16 pagina’s zijn echt terecht hoor! De moser Max is met snoer. De heiniger opal/saphir is vergelijkbaar maar met accu en daarmee een heel stuk duurder. Had eerst een moser die super goed beviel. Door verhuizing ben ik overgestapt naar accu maar geen momemt verschil gemerkt buiten het accu/snoer verhaal.

Idd 3 mm kopje. 1 mm is leuk voor een baard scheren ofzo maar is veel te kort voor de rest. Moet zeggen dat ik hem eigenlijk nooit gebruik de 1…

Bedankt voor de tip!
Heb er een via marktplaats kunnen komen voor 80 euro incl 2 3mm messen en een 9mm mes.
Zo goed als nieuw.

Gisteren alle vier de benen op geschoren. Ging top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:59

owens-mama schreef:
Begrijp ik het nou goed dat jeetje de heiniger saphir ook het gehele lichaam kan scheren van je paard of pony?

Klopt

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:59

owens-mama schreef:

:j

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 23:01

Daar word ik wel vrolijk van. Welke messen gebruiken jullie?